Faskine ved højt grundvandstand
Fra : Michael

Dato : 16-07-03 22:09

Hej alle

Jeg står for at skulle lave en regnvandsfaskine med 2 bio-blokke fra
Exponet.
Jeg har gravet et stort hul hvor begge blokke kan være, men nu står der ca.
20 cm
vand i bunden af hullet. Det er formentlig fordi, at grundvandet står højt
og nu er jeg
bange for at hullet/faskinen ikke kan lede vandet væk.

Er der nogen der har erfaringer med regnvandsfaskiner - specielt af denne
type - og
betyder det noget, at vandet står så højt.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH
Michael

Fra : HHIST

Dato : 17-07-03 07:25

"Michael" <chrmic@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> type - og
> betyder det noget, at vandet står så højt.

Det er ikke sikkert at det kan lade sig gøre at nedsive regnvandet, når
grundvandet står højt nu. For så må der være andre tidspunkter det står
højere. Det kan du få at vide på teknisk forvaltning.
Med 20 cm vand i hullet er ca 50% af kasseternes rumfang brugt af
grundvandet. Så er det måske bare at bruge 4 i stedet for 2.

MVH
Finn