Sætte window.history.length til værdi 0...~
Fra : René Poulsen

Dato : 15-07-03 13:00

Hejsa!

Jeg er ikke så vanvittig god til det her javascript så
spørgsmålet syntes for jer måske en smule simpel Jeg skal
have sat min history.length værdi til 0 hver gang jeg kommer ind
på en bestemt side. Det skal også ske hvis jeg trykker på tlbage
knappen i explorer og efterfølgende trykker frem. Kan det lade
sig gøre?

-På forhånd tak

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-07-03 13:20

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> writes:

> [...]
> på en bestemt side. Det skal også ske hvis jeg trykker på tlbage
> knappen i explorer og efterfølgende trykker frem. Kan det lade

Heldigvis ikke. Folk kan blive meget negative hvis man ødelægger deres
historie.

Det lyder som om der er noget du gerne vil opnå, og at slette
browserhistorien er den metode du ønsker at bruge. Hvis du siger hvad
dit endelige mål er, så kan det være vi kan give et forslag til en
anden metode.

/L

Fra : René Poulsen

Dato : 15-07-03 13:27

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> browserhistorien er den metode du ønsker at bruge. Hvis du siger hvad
> dit endelige mål er, så kan det være vi kan give et forslag til en

Jeg sidder og arbejder med ASP og et login system. Men det giver lidt
problemer.

1) Hvis jeg logger korretk ind får jeg en side med et link.

2) Hvis jeg trykker på linket får jeg en tekst "du er logget ind..."

3) Trykker jeg så på tilbage knappen, trykker log af og trykker frem står
der at jeg stadig er logget ind - trykker jeg så på opdater skriver den
så at jeg ikke er logget ind.

Så det jeg egentligt vil opnå er at siden kan opdatere sig selv når man
kommer ind på den (nu også når man trykker på "frem" knappen)

/René

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-07-03 13:42

> [...]

> 1) Hvis jeg logger korretk ind får jeg en side med et link.
>
> 2) Hvis jeg trykker på linket får jeg en tekst "du er logget ind..."

Hvorfor får man ikke "du er logget ind" direkte? Det ekstra link lyder
overflødigt, og sikkert også irriterende hvis man logger ind tit.

> 3) Trykker jeg så på tilbage knappen, trykker log af og trykker frem står
> der at jeg stadig er logget ind - trykker jeg så på opdater skriver den
> så at jeg ikke er logget ind.

Så lad "log af" knappen skifte til en ny side hvor der står "Tillykke,
du er logget af" eller sådan noget. En ny side vil fjerne
"forward-historien". Hvis du i forvejen bruger javascript, så kan du
bruge "location.replace('nyside.html')", så den nye side også fjerner
den nuværende i historien.

> Så det jeg egentligt vil opnå er at siden kan opdatere sig selv når man
> kommer ind på den (nu også når man trykker på "frem" knappen)

Du kan lave et javascript der kører en gang i sekundet, og som tjekker
fx en cookie. Så kan du skifte side hvis der sker noget.

/L

Fra : René Poulsen

Dato : 15-07-03 15:06

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvorfor får man ikke "du er logget ind" direkte? Det ekstra link lyder
> overflødigt, og sikkert også irriterende hvis man logger ind tit.

Det er fordi nogle sider kun skal kunne ses af medlemmer. Der skal man
selvfølgelig heller ikke trykke tilbage for at logge af, men det kan skabe
lidt problemer engang imellem.

> [...]
> "forward-historien". Hvis du i forvejen bruger javascript, så kan du
> bruge "location.replace('nyside.html')", så den nye side også fjerner

Det var selvfølgelig en ide - der bliver folk sikkert heller ikke så trætte af
det Tak for hjælpen.

> Du kan lave et javascript der kører en gang i sekundet, og som tjekker
> fx en cookie. Så kan du skifte side hvis der sker noget.

Hmmm...lyder smart, men jeg ved ikke hvordan man laver det - jeg har minimum
forstand på det i forhold til dig kan jeg høre

/René

Fra : René Poulsen

Dato : 15-07-03 16:33

Nu har jeg løst problemet. Det er noget med at den gemmer det i cache eller
sådan noget, så jeg skal tilføje dette i min ASP kode. Men tak for den hjælp
jeg fik...

- Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
- Response.AddHeader "cache-control", "no-cache"

Fra : René Poulsen

Dato : 15-07-03 13:23

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> spørgsmålet syntes for jer måske en smule simpel Jeg skal
> have sat min history.length værdi til 0 hver gang jeg kommer

Det her nedenunder giver ingen mening - det er netop det jeg vil
undgå - man skal ikke kunne trykke på frem og tilbage...

Fra : Erling Ryger

Dato : 16-07-03 23:25

Tror også denne fungerer
<% response.expires = 0 %>