Brand isolering af skråvæg, haster..
Fra : Grønne

Dato : 14-07-03 22:37

Er der nogen der kan give mig et hurtigt svar på et spørgsmål om
brandsikring af skråvæge ????

Jeg skal ha isoleret en ny førstesal og i den forbindelse skal der opsættes
brand tråd til at holde isoleringen. Spørgsmålene er så :

Hvilken dimension skal tråden ha ?
Hvilken dimension skal kramperne ha ?
Og til sidst hvor tæt skal trådene side ?

Håber der er nogen der kan hjælpe i en fart, jeg skulle gerne købe ind i
morgen meget tidligt...

/Grønne

Fra : Peter C.

Dato : 15-07-03 08:21

> [...]
> Og til sidst hvor tæt skal trådene side ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe i en fart, jeg skulle gerne købe ind i

Ved ikke om jeg nåede det, men her er hvad Rockwool mener om den sag.

http://www.rockwool.dk/RW_konstruktion_mapper/frm_indhold/indhold.asp?id=54

MVH Peter

Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-07-03 10:49

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om jeg nåede det, men her er hvad Rockwool mener om den sag.

http://www.rockwool.dk/RW_konstruktion_mapper/frm_indhold/indhold.asp?id=54

Et godt link... Og ja, det er ikke nødvendigt med brandtråd, hvis man blot
forskaller pr. 30 cm. Ellers er det 2 mm der skal anvendes.

Her er der også et eksempel hvor det_skal_være stenuld der anvendes. Jf.
mine tidligere indlæg (og diskussion med tømreren) i tråden "isolering af
loft/etageadskillelse".

Mvh - Martin