Service efter 6000 Km ?
Fra : Thomas

Dato : 14-07-03 12:41

Hej.

Min Yamaha Neo's har efterhånden gået 6000 Km, så tiden er vel inde til at
få kikket tingene lidt efter.
Kikker jeg i instruktions bogen, så er der selvfølgelig en masse som skal
kikkes efter, og noget er sikkert mere relevant end andet, men spørgsmålet
er så:
Hvad laver et værksted af service hvis man ønsker et service omkring de 6000
Km ?

Jeg har ringet lidt rundt, og de Kr. 1000 + res. dele det åbenbart koster,
kunne jeg jo nok selv putte i lommen hvis jeg bare skal skifte transmissions
olie, og rense bremser.

Nogen kommentare ??

Thomas.

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-07-03 13:00

"Thomas" <oz1jte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ringet lidt rundt, og de Kr. 1000 + res. dele det åbenbart koster,
> kunne jeg jo nok selv putte i lommen hvis jeg bare skal skifte

Nu ved jeg ikke hvad sådan en knallert mekaniker skal have i timen, men det
lyder ret dyrt med 1000.- kr. plus dele.
Men det de går i gennem er som du selv nævner, olier, der hvor der skal være
olie, og så om stumperne nu er spændt ordentligt, kigger på luftfilter,
tændrør og en del andre steder. Det er hvad min "knallert-pusher" gør, og
det giver jeg ca. 500.- kr. for plus dele, men ikke for olien, den er med i
prisen.

Kim Larsen