Hardware spørgsmål
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 13-07-03 21:48

Hej

Jeg har en dual p100 DEC maskine med 160 MB RAM, 2 MB Matrox Mystique
Grafikkort og ialt 20 GB SCSI diske.

Makinen køre ganske glimrende Win2K - men den kan ikke kører en RedHat 9 med
Gnome shell. Den er langsommere end jeg ved ikke hvad.

Er der et eller andet sted jeg kan begynde at kigge for optimerer maskinen
til Linux. Jeg har forsøgt at kompilerer en kerne med mindst muligt
inkluderet.

Mvh
Frank

Fra : Lennart Weiss

Dato : 13-07-03 22:02

On Sun, 13 Jul 2003 22:48:17 +0200, Frank Allan Rasmussen wrote:

[...]
> Er der et eller andet sted jeg kan begynde at kigge for optimerer
> maskinen til Linux. Jeg har forsøgt at kompilerer en kerne med mindst
> muligt inkluderet.

Gnome og KDE er meget tunge at danse med, selv for langt kraftigere
computere end din. Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på Windowmaker
eller Blackbox.

--
Mvh.
Lennart

Fra : Michael Eriksen

Dato : 13-07-03 22:06

Lennart Weiss <lennart_weiss@yahoo.com> wrote in

> [...]
>
> Gnome og KDE er meget tunge at danse med, selv for langt kraftigere
> computere end din. Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på

Korrekt - tag en af *box window manager'erne (black-, flux- eller
openbox) og slip for ikon-helevedet!

Michael

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 13-07-03 22:10

Michael Eriksen <sorry@no.spam> writes:
> Lennart Weiss <lennart_weiss@yahoo.com> wrote in
>
> Korrekt - tag en af *box window manager'erne (black-, flux- eller
> openbox) og slip for ikon-helevedet!

Pfft, spild af værdifuld skærmplads. Prøv evilwm i stedet.

http://evilwm.sourceforge.net/
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Michael Eriksen

Dato : 13-07-03 22:20

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote in

> Pfft, spild af værdifuld skærmplads. Prøv evilwm i stedet.
>
> http://evilwm.sourceforge.net/

Arrhh - hvis man kommer fra KDE er det nok liiige hård nok kost!
Specielt hvis WM'en er lige så grim som hjemmesiden!

:-/

Michael

PS: og ja, det hedder "ikon-helvedet"

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 13-07-03 22:23

Michael Eriksen <sorry@no.spam> writes:
> Specielt hvis WM'en er lige så grim som hjemmesiden!

Det giver ikke mening at kalde evilwm for grim - den eneste udsmykning
der er af X-applikationer er en 1-pixel border. Baggrundsfarven kan
man jo selv bestemme ;)
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Michael Eriksen

Dato : 13-07-03 22:30

> Det giver ikke mening at kalde evilwm for grim - den eneste
> udsmykning der er af X-applikationer er en 1-pixel border.

Jo - fravær af skønhed må da være grimhed! Men nu er vi vist ved at
komme langt ud og lad det ligge. Jeg kan faktisk godt lide evilwm, men
den er tennelig langt fra KDE/Gnome og *box er et rimeligt kompromis.

Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-07-03 17:25

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Det giver ikke mening at kalde evilwm for grim - den eneste udsmykning
> der er af X-applikationer er en 1-pixel border. Baggrundsfarven kan
> man jo selv bestemme ;)

Det lyder som om den er anvendelig hvis man skulle havne i 320x200.
Absolut rart at have in mente.

Er den brugbar i praksis?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Brian Josefsen

Dato : 15-07-03 12:08

In article <0fk7amp1eb.fsf@laphroaig.balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:

> Det giver ikke mening at kalde evilwm for grim - den eneste udsmykning
> der er af X-applikationer er en 1-pixel border. Baggrundsfarven kan
> man jo selv bestemme ;)

Urhm, nogle folk der er meget aktive på irc er gået igang med at lave
en distro der hedder PapuaOS hvor de bruger en modificeret evilwm, nu
papuawm, find den et sted på papuaos.org Og ja, vi er nogen der kan
lide det.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Brian Josefsen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-07-03 17:36

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:
[evilwm]
> Er den brugbar i praksis?

Særdeles. Jeg bruger udelukkende den nu, på 1024x768 (freebsd
laptop), 1280x1024 (solaris) og 1600x1200 (cygwin).

Langt de fleste vinduesmanipulationer laver jeg med keyboard shortcuts
nu - det er rart.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Claus Alboege

Dato : 14-07-03 18:33

> [...]

> laptop), 1280x1024 (solaris) og 1600x1200 (cygwin).
>
> Langt de fleste vinduesmanipulationer laver jeg med keyboard shortcuts

Jeg har ogsaa kun gode erfaringer med evilwm - i det mindste efter
0.99.14, tidligere versioner crashede i ny og nae.

/Claus A

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 13-07-03 22:46

Frank Allan Rasmussen wrote:

> Jeg har forsøgt at kompilerer en kerne med mindst muligt inkluderet.

Du huskede vel includere SMP for at udnytte begge CPU'er?
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 14-07-03 23:54

Hej

"Thomas Overgaard" <thover@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du huskede vel includere SMP for at udnytte begge CPU'er?

Det var faktisk grunden til rekompileringen **S**

Mvh
Frank