Syge kirsebærtræer?
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 19:05

Jeg har 3 kirsebærtræer i min forhave. Det ene ser ok ud og har
båret flot i år, et andet er stort set afpillet og et tredje har godt nok
blade, med de er krøllede og hullede, træet har stort set ingen bær
haft og fælder i øvrigt ad h til.

Link til et par billeder: http://www.lotte-m.dk/kirsebaertrae/

Hvad mon der er galt med mine træer? Og hvad kan/bør der gøres
ved dem?
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-07-03 19:22

On Sun, 13 Jul 2003 20:05:07 +0200, "Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Link til et par billeder: http://www.lotte-m.dk/kirsebaertrae/
>
>Hvad mon der er galt med mine træer? Og hvad kan/bør der gøres

Uden at have set billederne af dine kirsebær og uden at have konsulteret
faglitteraturen overhovedet, vil jeg lige sige at det i år ser ud til at
være et dårligt kirsebær-år. Mange træer rundt omkring ser lidt
miserable ud, mine egne incl.

Men det er ikek noget jeg gider gøre noget ved. Jeg mener, selv om jeg
måske kunne sprøjte, klippe, beskære og hvad ved jeg indtil jeg bliver
helt smadret, så kommer træerne ikke til at se bedre ud i år alligevel.
Og næste år bliver det jo nok bedre alligevel

(Og ja, jeg har ferie, derfor min pludselig dovenskab

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 19:45

Mads Lie Jensen skrev i <news:ol83hvcf28liqcv7s2kjf639qask8pddt7@4ax.com,>:

> [...]
> år ser ud til at være et dårligt kirsebær-år. Mange træer rundt
> omkring ser lidt miserable ud, mine egne incl.

Jeg burde nok have skrevet, at træerne har set træls ud i flere
år.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-07-03 20:53

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> båret flot i år, et andet er stort set afpillet og et tredje har godt nok
> blade, med de er krøllede og hullede, træet har stort set ingen bær

Meget flot billedserie - også rimelige nærbilleder er med.

Ved Grå Monilia er det blomsterne, der visner, men her er det
bladene.
Det kunne være angreb af kransskimmel, som kan få
træet til at gå ud. En anden mulighed er haglskudssyge, der
kan skyldes en svamp eller stærk svingende vækstforhold.
Ved svampeangreb skal man fjerne alle angrebne steder
og håbe på bedre forhold næste år.

Nogle af bladene kunne se ud som om der var noget galt med
næringsforsyningen - eller en form for forgiftning. Der er vel
ikke løbet noget olie eller andet ud på jorden, hvor de 2 træer står?

Per A. Hansen