Outlook blokerede adgangen til filer
Fra : Heidi N. K.

Dato : 13-07-03 15:47

Hej

Når mine venner har fundet en godt hjemmeside på Internettet, sender
de en hyperlink til mig med adressen på siden.

Mit problem er at mit postprogram Microsoft Outlook blokere for disse
sendte hyperlinks. I en gul bjælke står der følgende;

"Outlook blokerede adgangen til følgende vedhæftede filer, der kan
være usikre; xxx.url"

Det er ret surt, og jeg håber at jeg kan slå denne ekstra
sikkerhedsfunktion fra....men hvor. (Jeg har forsøgt, men kan ikke
rigtig finde ud af hvor dette skal gøres.)

Mvh.
Heidi

Fra : Morten Isaksen

Dato : 13-07-03 20:30

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sendte hyperlinks. I en gul bjælke står der følgende;
>
> "Outlook blokerede adgangen til følgende vedhæftede filer, der kan

Der er en vejledning på http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm
om hvordan man slår det fra.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok bede vennerne om at sende linket som en alm.
tekst (som ovenstående link), og ikke som en url fil. På den måde slipper du
for at potentielt farlige filer slipper igennem e-mail programmet.

/Morten

Fra : Truti

Dato : 19-07-03 16:17

Gå op i options i Outlook, under security, kan du slå det fra....

Du har sikkert lige fyret en service pack efter din pc!

--
- Truti
www.truti.com

Fra : Morten Isaksen

Dato : 19-07-03 21:23

"Truti" <maac@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [om blokering af filer i Outlook]

> Gå op i options i Outlook, under security, kan du slå det fra....

Hvor kan man gøre dette i Outlook? Du kan slå det fra i Outlook Express
under "options" menuen, men ikke i Outlook.

I Outlook skal du enten bede din system administrator om at ændre
retighederne på Exchange serveren eller editere i registreringsdatabasen.

/Morten

PS. Check http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ved lejlighed...