Lysning af trælofter
Fra : Sigrun og Morten

Dato : 13-07-03 13:47

Vi har med huset fået et loft bestående af fyrtræsbrædder. Det har
formentlig for 15 år siden været pænt og lyst - men dét er overstået....
Har nogen gode - eller dårlige - erfaringer med at lysne det?
Jeg er ikke interesseret i at male loftet med en heldækkende maling. Trip
Trap har et produkt, der hedder panelhvid - virker det tilfredsstillende?
Er der forhold, jeg skal være specielt opmærksom på - og har nogen en god
idé til fremgangsmåde?
Mange hilsner
Morten Mønnike-Hald

Fra : Henrik H

Dato : 13-07-03 15:28

Hvad med lud behandling ? det gjore vi, det ser ganske fint og lyst ud : )

mvh

Henrik

Fra : Gizkor

Dato : 13-07-03 23:42

jeg har brug trip-trap panelhvid til (forholdsvis) nye trælofter med
vellykket resultat. Du har rimeligt lang til til at arbejde med det, og det
er derfor nemt at undgå de skarpe overgange mellem strøgene. Det er lidt
dyrt, men en bøtte strækker også langt (hos os til to stuer, badeværelset
samt entreen).
Hilsen Siska

Fra : TexasFlood

Dato : 15-07-03 19:09

Vi brugte Trip Trap Plejebejdse.
Smurte det på med pensel, lod det sidde lidt og strøg
så efter med en fugtig klud for at få sporene fra penselstrøgene væk.
Vi gav det et par gange og det er blevet ganske pænt.
Træet må ikke have været lakeret hvis du skal bruge plejebejdse.

TF :0)