Foreløbig afslutning på... 4 år og lillebr~
Fra : Unlimited

Dato : 13-07-03 01:29

Allerførst tak til alle jer der har kommet med gode råd i denne her
forbindelse, som jeg helt klart helst ville have været foruden.

Og så er der en foreløbig afslutning på det hele

I dag ville min søster væk fra hospitalet et par timer for at være sammen
med sin datter (min niece)... Da hun kom tilbage havde hun mine forældre og
min niece med. Min niece ville meget gerne være alene med min søster, hendes
kæreste og lillebroren... Så mine forældre gik en tur.

Kort tid efter de var gået, rendte min niece rundt og spiste lidt banan, da
min søsters kæreste kaldte på min søster og det var ikke nødvendigt at de
sagde noget som helst til hinanden. Min søster var godt klar over hvad der
var sket. Så sygeplejersken blev tilkaldt og ville gerne vente lidt før hun
var helt sikker på han var død. Da de så var sikre på han var død (kl 15.20)
fik min niece, der heletiden havde været til stede, det at vide. Hendes svar
var > hvor er kisten henne ? <.

Da mine forældre efter 5-10 minutter kom tilbage fortalte min niece stille
og roligt at nu var lillebror død.

Så alt i alt, er det da en rar ting at han bare stoppede med at trække
vejret, og at det var de 4... Deres lille familie.. der var tilstede da det
skete.

Min niece tog det (indtil videre) stille og roligt og tilbød endda at min
søster godt måtte trøste sig hos hende....

Så nu er der kun sorgen tilbage.. Ingen frygt for hvornår det skal ske... Så
alle er meget lettede over han har fået fred....

Nu vil jeg gå i seng, så jeg kan være frisk til i morgen, når vi skal i
zoo...

Mvh - Flemming -

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-07-03 07:39

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Allerførst tak til alle jer der har kommet med gode råd i denne her
> forbindelse, som jeg helt klart helst ville have været foruden.

Er din søster, hendes mand m.fl. indforstået med, at du har fortalt i
detaljer om deres meget private sorg..... at du så at sige har inviteret
uvedkommende mennesker med helt ind til dødslejet?

På mig virker det ganske ubehageligt at læse dine beretninger. Skal man
fortælle sådan en historie i fuld offentlighed, synes jeg nemlig, at man bør
indskrænke sig til at fortælle om sine EGNE følelser og tanker - og ikke
udlevere andres.

Hvis det blot - som du i første omgang oplyste - handlede om at få gode råd
om, hvordan man fortæller en 4-årig om døden, når den er tæt på, har det
slet ikke været nødvendigt med en så privat og detaljeret føljeton.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ulla

Dato : 13-07-03 07:54

Hej...Det gør mig meget ondt, det din søster og i andre selvfølgelig går
igennem lige nu. Men i lyder til at være en dejlig familie der er gode til
at tage sig af hinanden. Det er vigtigt. Jeg synes det er ok hvad du har
fortalt her på siden. Mange har jo også spurgt til jer. Held og lykke i
fremtiden, og pas nu godt på hinanden.

Den lille pige er heldig hun har en onkel som dig.

Ulla

Fra : Nette

Dato : 13-07-03 13:32

"Lisbeth Jacobsen" skrev i en meddelelse

> På mig virker det ganske ubehageligt at læse dine beretninger.

Så lad være
Hvis du fandt det første indlæg ubehageligt, kan jeg egentligt ikke forstå,
du har valgt at følge mere med i tråden.

> [...]
bør
> indskrænke sig til at fortælle om sine EGNE følelser og tanker - og ikke

Så længe deres navne ikke er nævnt, kan jeg ikke rigtig se, hvad der ville
kunne ske ved det. Desuden kan jeg ikke rigtig se, hvor forældrenes følelser
er blevet SÅ dybt og genkendeligt udleveret.

> [...]
> om, hvordan man fortæller en 4-årig om døden, når den er tæt på, har det
> slet ikke været nødvendigt med en så privat og detaljeret føljeton.

Man kan stadigvæk godt selv have brug for at komme af med tingene. OG vi ved
jo alle godt, at folk kan finde på at spørge om flere uddybende oplysninger,
for bedre at kunne give deres besyv med.

Jeg synes i det hele taget, at denne tråd er kørt meget sobert. Ingen
genkendelige navne og ingen direkte udlevering af andres følelser. Kun hvad
der er sket, hvordan det er blevet taklet, hvad enhver ville tænke og føle i
sådan en situation osv. så jeg har meget svært ved at følge dig, når du
synes dårligt om metoden.

Nette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-07-03 17:57

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du fandt det første indlæg ubehageligt, kan jeg egentligt ikke
forstå,
> du har valgt at følge mere med i tråden.

Kommer et virkelig bag på dig, at en ting kan være ubehagelig og alligevel
klarer man det?

Du vil vel ikke bilde mig ind, at du ligefrem finder det behageligt at læse
om et lille barns død?

Når jeg læser den og blander mig er det selvfølgelig fordi jeg synes der er
al mulig grund til at forsøge at få folk til at tænke sig om en ekstra gang,
før de udleverer andre menneskers sorger, problemer og følelser i fuld
offentlighed. Blandt andet i denne gruppe, som jo til tider ser ud til at
bruges som en slags kanal for folks frustrationer over eks-koner, -mænd
og -kærester.

> Så længe deres navne ikke er nævnt, kan jeg ikke rigtig se, hvad der ville
> kunne ske ved det. Desuden kan jeg ikke rigtig se, hvor forældrenes
> følelser er blevet SÅ dybt og genkendeligt udleveret.

SÅ mange 4-årige piger - med en onkel ved navn Flemming Hansen og en
stedfar, der hedder Brian - er der altså heller ikke, der i denne uge har
mistet en lillebror med hjertefejl! Folk, der kender den pågældende familie
mere eller mindre vil afgjort kunne genkende familien.

Jeg synes faconen under alle omstændigheder er unødvendigt udstillende. Der
er ingen grund til at gå så meget i detaljer, hvis formålet kun er at hente
råd om, hvordan man fortæller en 4-årig om døden etc.

> Man kan stadigvæk godt selv have brug for at komme af med tingene. OG
> vi ved jo alle godt, at folk kan finde på at spørge om flere uddybende
> oplysninger, for bedre at kunne give deres besyv med.

Hvis Flemming have brug for at "komme af med tingene", havde han nok fortalt
om sine egne følelser og reaktioner - hvad han imidlertid ikke gør. Han
fortæller om andres!

Men egentlig synes jeg ikke det er så voldsomt væsentligt, hvad jeg, du og
Flemming synes om at offentliggøre historien. Hvad vil søsteren og hendes
mand sige, hvis de ser Flemmings mail med detaljerede beretninger om deres
reaktioner og personlige valg i en svær situation?

JEG ville føler mig hæsligt udleveret, hvis jeg var Flemmings søster!

> [...]
> føle i sådan en situation osv. så jeg har meget svært ved at følge dig,

Jeg synes det er OK, hvis de direkte berørte har accepteret at få deres
historie offentliggjort her på nettet. Og på den måde, det er sket. I modsat
fald synes jeg det er helt uacceptabelt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 13-07-03 20:12

"Lisbeth Jacobsen" skrev i en meddelelse
> Kommer et virkelig bag på dig, at en ting kan være ubehagelig og alligevel
> klarer man det?

Nej, men det kommer meget bag på mig, at man fortsætter med at følge med i
noget, som man egentligt ikke behøver følge med i, når man mener, det er
ubehageligt for een at læse.
På mig virker det ligesom, når min mor ser en håndboldkamp med f.eks. Anja
Andersen, som hun ikke kan døje, og bruger hele kampens minutter på at sidde
og studere hende og brokke sig over hende.

> Du vil vel ikke bilde mig ind, at du ligefrem finder det behageligt at
læse
> om et lille barns død?

Nej, men nu er jeg personligt ikke indblandet, og derfor er det ikke værre
for mig end alle andre urimelige dødsfald er. Havde jeg fundet det så
ubehageligt, at jeg havde haft brug for at skrive det herinde, ja så havde
jeg da stoppet ved det første indlæg. Jeg ville da ikke have tvunget mig
selv til at få så negative tanker, hvis det kunne undgås.

> [...]
> offentlighed. Blandt andet i denne gruppe, som jo til tider ser ud til at
> bruges som en slags kanal for folks frustrationer over eks-koner, -mænd

Nu har dette ikke noget at gøre med nogen hævn på en eks. eller lignende.
Det eneste der i denne tråd er nævnt er sådan set, hvordan NÆSTEN enhver
ville handle i sådant et tilfælde. Der er ingen, der har talt ondt om eller
ned til nogen.

> [...]
familie
> mere eller mindre vil afgjort kunne genkende familien.

Sikkert ikke. Navnene, som du så flot repeterer, mener jeg dog er gange almi
ndelige navne,- hvem siger forresten at de er rigtige???
MEN igen, INGEN er blevet rakket ned, talt dårligt om eller udleveret
følelsesmæssigt. HVAD er der så frygteligt ved, at folk ved, den lille er
død? Måske ville det ligefrem være en hjælp til at omverdenen ikke lige går
hen og spørger efter, hvor den store mave er henne. Who knows. Det negative
og det dybe følelsesmæssige kan jeg ikke rigtig se udleveret.

> [...]
hente
> råd om, hvordan man fortæller en 4-årig om døden etc.

Det er så din holdning. Men hvad kunne skribenten bruge til. hvis f.eks.
folk rådede ham til at fortælle barnet om, at vi alle skal herfra, når vi
bliver gamle? Så var han ligesom nød til at skrive, at det her ikke handlede
om en bedstemor på 90 eller hendes hund, men en helt nu lille identitet, som
pigen tager på. At han valgte at fortælle om det fra start af, kan jeg ikke
se noget grusomt og ondt i.

> Hvis Flemming have brug for at "komme af med tingene", havde han nok
fortalt
> om sine egne følelser og reaktioner - hvad han imidlertid ikke gør. Han
> fortæller om andres!

Nu kender jeg ikke skribenten personligt, men jeg har da kendt en del
mennesker i mit liv, som forsøger at komme af med en masse, ved at fortælle
om begivenhederne i stedet for sine egne følelser.
Igen mener jeg ikke et eneste sted, at kunne læse, hvor familiens følelser
er udgivet så voldomt? Det jeg ser udgivet er en masse smukke handlinger,
som jeg ikke finder så hamrende forkert, at man ikke kan nævne det.

> [...]
> mand sige, hvis de ser Flemmings mail med detaljerede beretninger om deres
> reaktioner og personlige valg i en svær situation?

Det ved hverken du eller jeg, men hvis de synes, det er forkert, mon så ikke
de selv vil tage det op med ham? Der er da ingen grund til, at du blander
dig i det? Desuden er "skaden" jo ligesom sket!
( Husk også på at ingen har ondt af noget, som de ikke ved - groft sagt).

> JEG ville føler mig hæsligt udleveret, hvis jeg var Flemmings søster!

Det ville jeg nok også de første par minutter, specielt hvis jeg læste det
samme aften, som det var sket og havde nogle meget stærke følelser oppe at
køre, og derfor ikke kunne tænke klart. Men, jeg er også ret sikker på, at
jeg nogen tid efter vil kunne se, hvor mange velmenende og gode råd, der er
kommet ud af det, og hvor omsorgsfuld min bror har forsøgt at hjælpe mig.
Igen er dette et dødsfald, det handler om, ikke noget videre intimt og
hemmeligt som aldrig ville komme frem i dagens lys alligevel.

Nette

Fra : Unlimited

Dato : 13-07-03 21:48

Jeg kan virkelig ikke se hvad dit problem er !!!

Hvis du ikke har andet at bruge din tid på end at brokke dig.

For det første kan det være det ikke lige er det jeg har brug for at høre
lige nu !!

For det andet er jeg overbevist om at min søster INTET har imod det jeg har
gjort.. Så godt kender jeg min søster.. Og hun har fået meget glæde af
det... Både i at få nogen ideer til hvordan hun kan tacle problemerne og
følelserne og til at få bekræftet fra andre at de ting hun har tænkt ikke er
helt gale...

Og for det tredje.. Så ved jeg hvor irriterende det nogengange kan være at
man ikke får en afslutning når man har hjulpet eller givet sin mening om
noget... Derfor sendte jeg det sidste indlæg... Fordi jeg føler jeg et eller
andet sted skylder de mennesker der har taget stilling til det jeg har
skrevet og brugt tid på at skrive tilbage, nogen har måske endda bekymret
sig om min familie og mig, at fortælle dem hvordan tingene har udviklet sig.
Og jeg synes at jeg har advaret lidt om indholdet ved overskriften i det
første indlæg...

Og til sidst synes jeg også du skulle smide mig i dit kill filter, for det
er åbenbart et problem jeg har skrevet i denne her gruppe. Men et eller
andet sted skulle jeg skrive og dk.helbred.sorg+krise er der ikke så meget
liv i og et svar det ville jeg bare have.. Men du kan da altid sende en
klage til min internetudbyder... Så kan vi jo se hvor seriøst de tager din
klage !!

-Flemming- (der er pissed over dit mavesure svar)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-07-03 22:01

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Klip

Sådan!
Din lille niece er heldig, at hun har en morbror, der i en svær tid har øje
for hende og omsorg for hende - og oven i købet har overskud til at blive
gal.
Det lyder som om, det lige præcis er sådan én som dig, hun har brug for.
Jeg håber, I har haft en god dag sammen.

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-07-03 18:42

> Jeg kan virkelig ikke se hvad dit problem er !!!

Måske fordi jeg ikke har fortalt dig om nogle af mine problemer *S*

> Hvis du ikke har andet at bruge din tid på end at brokke dig.

Ork jo. Men jeg har også tid til at debattere, når jeg IKKE er enig.

> For det første kan det være det ikke lige er det jeg har brug for at høre
> lige nu !!

Jeg har sagt det før.... når man deltager i en nyhedsgruppe kan man ikke
forvente kun at få de svar, man gerne vil have. Ønsker man kun en bestemt
slags svar, er det ikke HER, man skal fortælle.

> For det andet er jeg overbevist om at min søster INTET har imod det jeg
> har gjort..

Lyder ikke som om du har spurgt - men blot handlet ud fra, hvad du tror.

> Og til sidst synes jeg også du skulle smide mig i dit kill filter,

Jeg har aldrig brugt killfilter.

> Men et eller andet sted skulle jeg skrive

Skulle du?
Men hvorfor SKULLE du udstille andres sorg og handlinger/reaktioner frem for
kun at fortælle om dine egne?

> Men du kan da altid sende en
> klage til min internetudbyder... Så kan vi jo se hvor seriøst de tager din
> klage !!

Kunne jeg ikke drømme om på det foreliggende grundlag.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maite

Dato : 14-07-03 09:49

Lisbeth, jeg synes det er forkasteligt at skabe sådan et furore. I
betragtning af hvor sensitiv denne tråd har været, burde du have nok respekt
og forståelse til at vide det ikke lige var her du skulle komme med sådan
noget.

At tænke på der findes folk med så lille en empati, gør mig trist.

Vi er flere som har fulgt med, og givet det vi havde af hjælp, som er glade
for at vide at familien klarer det.

Når jeg hører om en sådan situation, kan jeg ikke undgå at føle sympati. Det
må fylde en del i enhver mors tanker, når hun hører om andre børn, som er i
svære situationer. Det gjorde det hos mig, og jeg er glad for at blive
opdateret, så emnet også kan blive afsluttet i mine tanker.

Min dybeste medfølelse går til familien, som jeg håber ikke vil holde sig
tilbage for at bede om en hvilken som helst form for hjælp her, som de måtte
finde nyttig.

Vi er alle kun mennesker.

Maite

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-07-03 18:39

"Maite" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lisbeth, jeg synes det er forkasteligt at skabe sådan et furore.

Jamen dog.

> I betragtning af hvor sensitiv denne tråd har været, burde du have nok
> respekt og forståelse til at vide det ikke lige var her du skulle komme
med
> sådan noget.

Når man kaster emnet ud til offentlig debat, så må man tåle debat.

> At tænke på der findes folk med så lille en empati, gør mig trist.

Min empati ligger hos den familie, der efter min mening bliver udstillet -
og ikke hos Flemming, som jeg synes udstiller andre menneskers sorg.

Min empati faktisk ganske stor. Men den ligger hos Flemmings søster, mand og
barn.....

> Min dybeste medfølelse går til familien, som jeg håber ikke vil holde sig
> tilbage for at bede om en hvilken som helst form for hjælp her, som de
> måtte finde nyttig.

Havde det været familien selv - altså de direkte ramte - der havde fortalt
om deres egne følelser, havde jeg forstået det. Jeg forstår derimod ikke,
hvorfor man i detaljer udstiller andre menneskers følelser og sorg.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maite

Dato : 19-07-03 17:08

> [...]
> om deres egne følelser, havde jeg forstået det. Jeg forstår derimod ikke,
> hvorfor man i detaljer udstiller andre menneskers følelser og sorg.

Men kan du da for p..... så ikke bare ignorere det? At såre mennesker, som
er i sorg.....Jeg forstår ikke du bliver ved.

Maite

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-07-03 17:19

> Men kan du da for p..... så ikke bare ignorere det? At såre mennesker, som
> er i sorg.....Jeg forstår ikke du bliver ved.

Jeg gør bestemt ikke det her for at såre nogen overhovedet.

Men jeg tillader mig at tro, at folk kan klare reaktioner diverse på deres
indlæg, når de poster det i en nyhedsgruppe.

Mvh. lisbeth

Fra : Anne

Dato : 15-07-03 19:27

Lisbeth! Stop!

Fra : Anne

Dato : 15-07-03 19:25

Enig!!!! Lad vær med at være dommer overfor andre i deres sorg .. for man
ved ikke hvordan man selv vil reagere... i givne situation!

Til Flemming - det gør mig ondt.
*************************

Fra : Nette

Dato : 13-07-03 13:36

"Unlimited" skrev i en meddelelse news:beq95i$jg7$1@news.cybercity.dk...

> Så alt i alt, er det da en rar ting at han bare stoppede med at trække
> vejret, og at det var de 4... Deres lille familie.. der var tilstede da
det
> skete.

Ja, en smuk og rolig afsked.

> Nu vil jeg gå i seng, så jeg kan være frisk til i morgen, når vi skal i
> zoo...

Hav en rigtig god tur, og nyd nu hinanden.
Held og lykke fremover.

Nette

Fra : Maite

Dato : 13-07-03 18:03

Jeg synes denne tråd har været helt i orden. Det er en unik mulighed for at
få hjælp, og komme af med sine tanker i fuld anonymitet.

Det har været nyttigt at høre om, hvordan sådan noget ubehageligt kan
foregå - jeg håber alt godt for Jer i fremtiden.

Maite

Fra : Lykke

Dato : 13-07-03 22:15

til Flemming
var jeg dig, havde jeg gjort det samme,
fortalt min historie og bedt om råd.
skal et råd være realistisk, så skal der også være mange detaljer.
håber at du kunne bruge de råd der kom og kan overse de efterfølgende
opstød.
uanset hvad du spørger om og hvordan, så er der altid nogen der synes, det
er så vældig slemt, at de må holde øje med om det bliver ved.
jeg synes også den lille pige er heldig at have en morbror som dig.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-07-03 18:38

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> til Flemming
> var jeg dig, havde jeg gjort det samme,
> fortalt min historie og bedt om råd.

Flemming har ikke fortalt SIN historie.
Han har fortalt andres historie. Det er dét, der pointen i mit indlæg.

> skal et råd være realistisk, så skal der også være mange detaljer.

Men ikke alle detaljer er relevante. Og i dette tilfælde var der mange
private detaljer, der var helt irrelevante, hvis det handlede om at få de
råd, der blev bedt om.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lykke

Dato : 21-07-03 09:42

undskyld lisbeth,
det kunne være at vi alle skulle spørge dig om lov og godkendelse næste gang
vi har noget på hjertet.

jeg synes, at du er for meget!!!!!

godt for Flemming, at alle os andre, synes at han er og har handlet ok.

utopi at et problem skal være 100% personligt, før det kan være en
vedkommende, er det sådan det sker for dig, så må du nok før eller siden
løbe ind i et problem.
har du tænkt over hvilke glæde det giver, at tænke over, samt at være noget
for andre, både i lyst og nød?

lisbeth- er vores indlæg så forfærdlig nærgående for dig, så lad vær med
læse dem, eller bloker os, det har jeg da gjort med nogle der irriterer mig.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 15:45

> det kunne være at vi alle skulle spørge dig om lov og godkendelse næste
> gang vi har noget på hjertet.

Det vil jeg meget gerne have mig frabedt!

> jeg synes, at du er for meget!!!!!

Hvorfor mon? Hvad er det i dig, jeg krænker ved at mene, at man ikke må
udstille andre mennesker sorg uden deres tilladelse?

> godt for Flemming, at alle os andre, synes at han er og har handlet ok.

Jeg synes det er mest synd for dem, hvis sorg og følelser han har valgt at
udstille.

> utopi at et problem skal være 100% personligt, før det kan være en
> vedkommende, er det sådan det sker for dig, så må du nok før eller siden
> løbe ind i et problem.

Jeg er ikke klar over, hvad du mener med, at et problem skal være
100%personligt.

Men du skal vide, at jeg sagtens kan sætte mig ind i andres problemer - også
når det slet ikke vedrører mig personligt. Mit indlæg er jo lige præcis
udtryk for, at jeg kan det!!!!

I dette tilfælde er det den familie, der efter min mening udstilles, jeg
føler med. Selvom deres sag på ingen måde berører mig personligt.

> har du tænkt over hvilke glæde det giver, at tænke over, samt at være
> noget for andre, både i lyst og nød?

Jeg ved godt, hvilken glæde man kan give ved at være noget for andre.
Og den del af Flemmings motiv underkender jeg på ingen måde. Den er al ære
værd, at han gerne vil hjælpe sin niece og søster. Men en del af MÅDEN han
gør det på, finder jeg er dybt uetisk.

Jeg synes ikke man kan tillade sig at udstille andres sorg og følelser uden
direkte tilladelse fra de berørte.

Og tænk.... jeg forstår altså ikke, at nogen kan mene, at det er OK at gøre
noget sådant! Og jeg forstår slet ikke, at det kan vække nogens vrede, at
jeg opfordrer til, at man lige tænker sig om en ekstra gang inden man
offentliggør andres sorg - eller, at man indhenter de berørtes tilladelse,
FØR man fortæller om deres sorg. Hvad er det dog, der er så slemt ved den
holdning, at det ligefrem kan vække nogens vrede?

> lisbeth- er vores indlæg så forfærdlig nærgående for dig, så lad vær med
> læse dem, eller bloker os, det har jeg da gjort med nogle der irriterer
mig.

Prøv at forstå, at det slet ikke handler om, at jeg personligt ikke kan tåle
at læse sådanne indlæg. Det kan jeg sagtens tåle! Jeg er ikke så sart, at
jeg ikke tåler ubehageligheder. Og du bør kunne se, at det på ingen måde er
mig personligt, jeg er bekymret for! Slet ikke. Det er dælme ikke for at
tage hensyn til MIG, at jeg synes Flemming skulle have handlet anderledes.

Prøv at forstå mit motiv: jeg synes man krænker ANDRE mennesker i denne sag
ved at udstille deres sorg i detaljer.

Du behøver ikke være enig med mig i, om man kan tillade sig at gøre noget
sådant. Men jeg er sikker på, at du, hvis du blot VIL, kan forstå, at min
bekymring ikke går på, hvad JEG kan tåle - men derimod på, hvordan jeg synes
man kan tillade sig at behandle andre mennesker!

Jeg kender en kvinde - så har jeg ikke sagt mere end nødvendigt - der er
blevet udsat for en grov voldtægt. Jeg kender kvinder, der har født døde
børn eller mistet deres barn ved vuggedød.

Kan du forestille dig, hvordan de kvinder vil have det, hvis jeg fortæller i
fuld offentlighed om deres sorg og ulykke - hvis jeg i pertentlige detaljer
fortæller, hvad de har måtte gennemgå?

Synes du det er helt urimeligt af mig at mene, at man skal have tilladelse
til noget sådant?

Mvh. Lisbeth

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 13-07-03 23:22

Hej Flemming.....

For det første vil jeg gerne udtrykke min sympati (ikke negativt). Det gør
ondt og
læse, at sådan en lille purk, fik en hård start som nu har fået fred. Se
bort fra meddelser
som Lisbeth, hun har åbenbart mistet jordforbindelsen - de personer vil
desværre altid
gør en rasende og forbløffet. Jeg rystede på hovedet af hende....

Ang. begravelse kan jeg fortælle dig en ligende situation. Min kære farmor
døde af en for tidlig
alder for 3 år siden. Min søn var da 3½ år. Han var med i kirken. Jeg tog
mig god tid og forklarede
ham, hvad vi skulle til - på hans sprog. " Farmor er i himlen nu og vi skal
i kirke og sige farvel"...også
at der er en præst osv...For mit vedkommende og min søn gik det godt og han
snakker stadig om hans
Oldemor i himlen... Jeg ser det som en god opkevelse, hvis du forstår havd
jeg mener....

Hvis jeg må give et råd ?...hver opmærksom på din niece tiden derefter. Hun
vil højt sansynlig for brug for
dig. De har lige mistet deres dreng og hende en lillebror. Det er ikke til
at vide hvordan man reagere -
specielt efter beravelsen. Det er ofte der, efter et farvel, det praktiske
er gjordt, at man "bryder rigtigt ned"....

Håber i har haft en dejlig tur i zoo...

Mange tanker fra
Bianca

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-07-03 22:06

Jeg har fulgt debatten og på intet tidspunkt følt at der skulle være noget
galt med den, snarere tværtimod.
(Tænkte overhovedet ikke i de baner faktisk - en god måde at bearbejde en
forfærdelig tid på).
Jeg har ikke umiddelbart vidst hvilke gode råd jeg skulle kunne give, som
der ikke er sagt, men jeg vil sige en ting: Bryder jeg mig ikke om en tråd
lader jeg være med at læse den!
Så Flemming hvad angår din situation ved jeg stadig ikke hvad jeg kan
tilbyde som ikke er sagt, men dette ved jeg: Pæn og sober måde at skrive om
din og din families situation på.
Jeg vil læse dine indlæg anyday der skulle være nogen.
Og desuden ville folk måske synes det er lidt mærkeligt hvis du ikke lissom
havde sat en afslutning på.

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight