xp og firewall
Fra : Michael Frandsen

Dato : 12-07-03 21:33

jeg bruger Xp med 2 bruger (konen og jeg) jeg har i lang tid hart Zonelabs
Pro firewall og det har også virket efter hensigten. for et par dage siden
kunne min kone ikke komme på nettet og jeg har fundet ud af at det er min
firewall som blokere hendes internet adgang (vi kører adsl), hun retter
aldrig i firewallen, så spørgsmålet er nu hvilken port som jeg kan have fået
blokeret for hende eller hvad der kan være galt, hun kan sagtens hente
hendes mail, og lige så snart jeg slukker firewallen er der ingen problemer
med at surfe på nettet

mvh
Michael

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-07-03 01:05

Michael Frandsen skrev:

> [...]
> fået blokeret for hende eller hvad der kan være galt, hun kan sagtens
> hente hendes mail, og lige så snart jeg slukker firewallen er der ingen

http (som er alm. Internet) køre på port 80

mail er så vidt jeg husker 25 for pop3 og 110 for smtp
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-03 18:41

Peter Sepstrup wrote:
> mail er så vidt jeg husker 25 for pop3 og 110 for smtp

Lige omvendt:
POP3 = 110
SMTP = 25

Anders

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-07-03 21:08

Anders Lund skrev:

> Lige omvendt:
> POP3 = 110
> SMTP = 25

Oki, men det var tæt på
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-07-03 07:49

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> wrote:

>så spørgsmålet er nu hvilken port som jeg kan have fået
>blokeret for hende eller hvad der kan være galt

Saadan en firewall har vel en logfil, hvor man kan se, hvilke
forbindelsesforsoeg, den har blokeret for. Saa sammenholder du
logfilen med din kones klager og finder aarsagen.

Har den ikke en anvendelig logfil, skrotter du firewallen.
Personlige firewalls er alligevel en daarlig erstatning for
sikker opsaetning, saa tabet vil ikke vaere saa stort.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : .:J:.

Dato : 15-07-03 14:33

er der ikke noget med at Norton 2003 sluger MANGE resourcer i XP?