silicone-opløser?
Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 12-07-03 11:02

Jeg har fået et kæmpe problem...

I min have står der et drivhus jeg gerne vil have fjernet .... Men den
tidligere ejer har "limet" al glas i med silikone.... Findes der mon noget
opløsnings - et eller andet - der kan fjerne silikonen så jeg kan få glasset
ud..

Dog kan jeg ikke lige se for mig hvordan jeg kommer ind mellem 2 stykker
overlappende glas med noget opløsnings- et eller andet...

Andre gode forslag modtages gerne..

På forhånd tak

/lars d.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-03 15:28

On Sat, 12 Jul 2003 12:01:53 +0200, "Lars Krucov Detlef"
<lars@detlef.dk> wrote:

> [...]
>opløsnings - et eller andet - der kan fjerne silikonen så jeg kan få glasset
Silikone kan fjernes med, da-daaa: silikonefjerner.
Det er dog ret dyrt, og egentlig er mest beregnet til at fjerne
silikonerester, som ved uheld er kommet ud på ruder og andre tng, hvor
det skæmmer udseendet. Bl.a. Casco har et produkt til formålet kaldet
Silstrip, men det er ret dyrt (ca. 100 kr./100 ml).

Hvis ikke glasset skal genbruges kan du i stdet skære det over ved
samlingerne med en glasskærer. Læg en pressening ud over jorden, inden
du går i gang, hvis du vil slippe for glassplinter på arealet.
Alternativ kan du bruge en skarp hobbykniv til at skære ruderne løs,
med helt udtrukket blad kan du også sagtens komme ind mellem top
stykker glas.

KS

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-03 11:42

Lars Krucov Detlef <lars@detlef.dk> skrev i en
> [...]
>
> Dog kan jeg ikke lige se for mig hvordan jeg kommer ind mellem 2 stykker
> overlappende glas med noget opløsnings- et eller andet...

Der er kun brug af en skarp kniv som mulighed. Der skal være pres på den
side af gummiet du skærer fra, så går det let nok. Du behøver ikke at fjerne
resterne, blot du vasker/aftørrer med sprit inden genmontage, silicone bider
på sig selv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen