Kunde der ikke vil betale!
Fra : H.Kragelund

Dato : 11-07-03 19:32

Jeg har en kunde som skylder mig 118000kr. Men han vil ikke betale! Når jeg
kontakter ham, nægter han tale med mig.
Hvad er mine muligheder?

mvh
henrik

Fra : Per H

Dato : 11-07-03 19:55

On Fri, 11 Jul 2003 20:32:01 +0200, "H.Kragelund" <xhek@direkte.org>
skrev:

118.000 kr er sku da ret meget at have ude hos en kunde.

Kontakt en advokat, som kan slå jer begge oven i hovedet
(alså med mindre du er en annoncehaj. så er det kun en der skal slås

>Jeg har en kunde som skylder mig 118000kr. Men han vil ikke betale! Når jeg
>kontakter ham, nægter han tale med mig.
>Hvad er mine muligheder?

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-03 20:17

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 11 Jul 2003 20:32:01 +0200, "H.Kragelund" <xhek@direkte.org>
> skrev:
>

> 118.000 kr er sku da ret meget at have ude hos en kunde.

hmm...synes måske nok også at man burde vide det, hvis man giver så meget
kredit

> Kontakt en advokat, som kan slå jer begge oven i hovedet
> (alså med mindre du er en annoncehaj. så er det kun en der skal slås

lige mine ord

Har du sendt ham rykkere?....hvis ja kontakt et inkasso firma (Gold inkasso
måske *SS*) eller en avekat

Nielsen

Fra : "z

Dato : 11-07-03 20:16

Er kravet indiskutabelt..er der tale om levering af (fysiske) varer, der
er faktueret umiddelbart efter levering?
pp

Fra : H.Kragelund

Dato : 12-07-03 07:02

Der er givet et fast tilbud på 110000kr Der udover er der lavet regnings
arbejde for 68000kr.
De 60000kr fik jeg midt under arbejdet.
Der er under hele arbejdet blevet tilføjet ekstra og jeg har tydligt gjort
kunden opmærksom på at det lå uden for tilbudet!
Der er tale om anlægs arbejde hvor af de ca.85000kr er materialer!
Det er lidt over en uge siden det blev faktureret og aftalen (skriftlig) var
at den del der vedrøre tilbudet skulle falde på leverings dagen!

mvh
henrik

Fra : Per H

Dato : 12-07-03 07:12

On Sat, 12 Jul 2003 08:02:01 +0200, "H.Kragelund" <xhek@direkte.org>
skrev:

Ja så er vejen vel at smutte forbi advokaten.
når du har sendt faktura, og rykkere iht. det lovlige.
RKI ved en del om det...

Ps. når jeg udfører så store opgaver, deler jeg fakturen op i flere
dele, så jeg får lidt hen af vejen.

Men hvorfor kan man iøvrigt ikke sende mail til dig? de kommer retur.

Fra : H.Kragelund

Dato : 12-07-03 07:17

Man skal lige fjerne x foran adressen.

mvh
henrik

Fra : Nielsen

Dato : 12-07-03 09:16

"H.Kragelund" <xhek@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]
var
> at den del der vedrøre tilbudet skulle falde på leverings dagen!

Hmm...jeg har selv været ude for en kunde som, selvom der stod en
betalingsfrist på 14 dage, sked på det og betalte som havde han fået løbende
måned + 20 dage for de accepterede ikke mindre!!...jeg troede nu ellers at
det var noget jeg bestemte og ihvertfald synes jeg ikke de kunne være det
bekendt, når nu vi ikke havde snakket om det først.
Men nuvel, han er så ikke min kunde mere medmindre pengene kommer up front.

Prøv at troppe op på pladsen og få en snak med kunden og
Tag så kontakt til en advokat hvis ikke det hjælper, han vil sandsynligvis
kunne sætte lidt skub i det

Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:20

"H.Kragelund" wrote:

> [...]
> Det er lidt over en uge siden det blev faktureret og aftalen (skriftlig) var
> at den del der vedrøre tilbudet skulle falde på leverings dagen!

Gør det fremover, så du fakturerer for hver ca 20 - 25.000 kr,
det er ganske normalt med acontoregninger indenfor byggeri, og
selvom det samlede beløb er lille i forhold til det, bør du fremover
lave acontofaktura,

men ellers er det vist advokat, når du har rykket er par gange,
og husk rentereglerne første gang du rykker.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G C

Dato : 13-07-03 07:56

In news:3F102726.D6D5CE04@FJERNpost1.tele.dk,
Erik G. Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> typed:

[klip]

> men ellers er det vist advokat, når du har rykket er par gange,
> og husk rentereglerne første gang du rykker.

Yes. Og husk i sidste rykker at anføre, at hvis kunden ikke betaler "senest
10 dage" efter rykkeren sendes fordringen til retslig inkasso, hvilket
medfører yderligere, betydelige omkostninger for kunden.

Det er du forpligtet til at skrive.

/Peter

--
http://www.grauslund.com