eternit-tag
Fra : Helle Skoett

Dato : 11-07-03 15:36

Hej gruppe.
Jeg har været ude at se på hus - sødt og charmerende. Tilstandsrapporten er
fin - og alligevel er jeg en anelse bekymret. Taget er gammelt
aspest/cementtag - altså gammeldags eternit.
Jeg har talt med dansk eternit fabrik, der fortæller at normal levetiden for
sådan et tag er sat til 45 år.
Mit spørgsmål er: Kender én af jer en sagkyndig udi vurderingen af tage, der
bor i Nordsjællandområdet og for gode ord og betaling kan vurdere et tag for
mig.
Jeg tror nemlig, at taget er ved at nå alders og skelsår, og snart skal
skiftes. Og eternitfabrikken siger, at når det skal skiftes, skal det tages
forsigtigt ned, pakkes på paller og sendes til evig deponering.
Et eller andet siger mig, at det måske både er besværligt og dyrt - men jeg
kan tage fejl?
(Jeg har læst på de.dk - dansk ejendomsmæglers side - at langt de fleste
klager fra huskøbere er over tage, der i tilstandsrapporter er blevet
vurderet til alt for gode, derfor...!)
vh helle s

Fra : Leonard

Dato : 11-07-03 16:32

"Helle Skoett" <Helle.Skoettvaek@bt.dk> wrote:

>Jeg tror nemlig, at taget er ved at nå alders og skelsår, og snart skal
>skiftes. Og eternitfabrikken siger, at når det skal skiftes, skal det tages
>forsigtigt ned, pakkes på paller og sendes til evig deponering.

Jeg ville finde en lokal tømrer og bede om et tilbud på udskiftning af
taget, med nedtagning og bortskafning af det gamle. Kigge på prisen og
bruge den som udgangspunkt for hvor meget jeg ville byde for huset.
--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : Bent F.

Dato : 11-07-03 17:36

Leonard wrote:

> Jeg ville finde en lokal tømrer og bede om et tilbud på udskiftning af
> taget, med nedtagning og bortskafning af det gamle. Kigge på prisen og
> bruge den som udgangspunkt for hvor meget jeg ville byde for huset.

Eller lade det gamle tag værer hvor det er, og så få monteret et letvægtstag
oven på, kan ikke lige huske navnet/navnene men de er lavat af stål.

mvh. Bent Fer

Fra : Helle Skoett

Dato : 11-07-03 18:50

"Bent F." <bfc@FJERNDETTEfernet.dk> skrev i en meddelelse

> Eller lade det gamle tag værer hvor det er, og så få monteret et
letvægtstag
> oven på, kan ikke lige huske navnet/navnene men de er lavat af stål.
>
> mvh. Bent Fer

Tak for de hurtige svar - jeg tror, jeg prøver den lokale tømrer først...
vh helle s

Fra : Leonard

Dato : 11-07-03 19:14

"Bent F." <bfc@FJERNDETTEfernet.dk> wrote:

>Eller lade det gamle tag værer hvor det er, og så få monteret et letvægtstag
>oven på, kan ikke lige huske navnet/navnene men de er lavat af stål.

Mit forslag går bare ud på at finde ud af hvad det koster og så byde
på huset efter de kendte omkostninger. Valget af endelig løsning er jo
noget helt andet, jeg vil dog ikke vælge din løsning.

Fra : Funky

Dato : 12-07-03 16:33

"> Mit forslag går bare ud på at finde ud af hvad det koster og så byde
> på huset efter de kendte omkostninger.

Husk bare på at ejendomsmægleren der har sat prisen også har set taget, og
forhåbentligt sat prisen derefter ?

MVH Frank (der selv arbejder som ejd. mægler og oplever at der er en del
personer der ikke får købt noget hus fordi de lige skal prutte med prisen
indtil det er for sent) - (men det skal også siges at det er forskelligt alt
efter hvor du er henne i landet hvordan prisen er fastsat.)

Fra : Leonard

Dato : 12-07-03 18:50

"Funky" <dick@worldonline.dk> wrote:

>Husk bare på at ejendomsmægleren der har sat prisen også har set taget, og
>forhåbentligt sat prisen derefter ?

Men uanset hvormeget der er trukket fra, så er det op til køberen at
afgøre hvilken pris hun vil give fra huset, og ved at kende de næste
store udgifter har hun et bedre grundlag at træffe beslutningen - og
den kan jo være at hun ikke vil betale samme pris som andre.

Fra : Funky

Dato : 12-07-03 21:50

> [...]
> store udgifter har hun et bedre grundlag at træffe beslutningen - og
> den kan jo være at hun ikke vil betale samme pris som andre.

Uden tvivl - et hus kan være rigtig mange penge værd for en, men knap så
meget for en anden.

MVH FRank