Børnevenlig badestrand i Østjylland
Fra : Heidi

Dato : 11-07-03 11:01

Nu hvor det gode vejr ser ud til at komme på søndag, regner
vi med (sikkert ligesom 1 million andre) at tage en tur til
stranden.
Nogle gode forslag, når kriterierne er følgende:

Børnevenlig for børn på 2, 4 og 6 år - dvs. ikke for dybt, helst
god sandbund uden for mange sten osv.
Med offentlige toiletter, og måske en iskiosk i nærheden
I rimelig køreafstand fra både Viborg (hvor vi bor) og Ikast (hvor
dem vi skal mødes med kommer fra)

På forhånd tak for forslag.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : dkwM327

Dato : 11-07-03 11:18

"Heidi" skrev d. 11-07-03 11:01 dette indlæg :
> [...]
> Mvh. Heidi
> Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Hej Heidi.

Kommer i i tanke om, at i vil længere væk, kan jeg foreslå Bratten
Strand nord for Frederikshavn, men jeg er godt klar over, at det sikkert
er uaktuelt lige nu.

Men kommer i på et tidspunkt til Fyn, så kan jeg anbefale 1. Dalby
bugten på Hindsholm hvor jeg er fra, samt 2. Nordstranden ved
Kerteminde, men her er gerne tæt pakket om sommeren. - Det er fine
sandstrande.

Nær København vil jeg anbefale Brøndby Strand, som ligger 850 m. fra
S-Toget og er rigtig fin.

mvh.
Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Heidi

Dato : 11-07-03 11:28

dkwM327 wrote:

> [...]
> sandstrande.
>
> Nær København vil jeg anbefale Brøndby Strand, som ligger 850 m. fra

Hej Steen,

Tak for forslagene, men det er desværre kun Midt/Østjylland der er
aktuelt lige i øjeblikket

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-07-03 12:32

[...]

ikke fordi vi selv har børn endnu (der går lige 6-8 uger), men
Hvidbjerg / Høll ca. 15km øst for Vejle (sydsyden af Vejle Fjord) har
en flot strand med store klitter og ikke ikke mindst en flot og god
sandbund..

Mvh
Linda & Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.gladogslank.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-07-03 12:23

Hej.

Øster Hurup ved Hadsund kan anbefales til børn, da man skal gå meget langt
ud, før det bliver dybt. Men stranden er ikke særligt bred, og det synes jeg
er et minus. Men I kan da se om det er noget, I tror I kan lide.

Hilsen Rikke.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-07-03 13:47

On Fri, 11 Jul 2003 13:23:05 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>Øster Hurup ved Hadsund kan anbefales til børn, da man skal gå meget langt
>ud, før det bliver dybt. Men stranden er ikke særligt bred, og det synes jeg
>er et minus. Men I kan da se om det er noget, I tror I kan lide.

Man skal gå rigtigt langt ud, bare for at komme i vand til navlen. Vi
fisker ofte derude og det tager ca. 20 minutter at gå derud hvor vi
fisker.

Så det er en god strand til børnefamilier.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : JN

Dato : 11-07-03 16:15

Fjellerup + Bønnerup. Man skal have god kondi for at drukne der. Selvom man
går 200 meter ud så går vandet stadig kun til knæene. God sandstrand.

Lisbeth

Fra : Musen

Dato : 11-07-03 21:46

Fjellerup + Bønnerup. Man skal have god kondi for at drukne der. Selvom man
> går 200 meter ud så går vandet stadig kun til knæene. God sandstrand.

Ja jeg kan også varmt anbefale Fjellerup. Vi var der i sidste uge med Albert
på 1½ og han badede og badede, og når han ikke gad være i vandet, gik han
bare rundt på sandøerne og gravede lidt. Det var super perfekt til den
størrelse.
De lidt større børn kan bade mellem øerne, der er vandet omkring 20 cm dybt.
Den lave vandstand gør iøvrigt at vandet har en lækker temperatur, så
ungerne ikke blive blå om læberne efter lang tid i vandet
Jeg kan også varmt anbefale Saksild Strand, den er næsten ligesom Fjellerup,
dog med rigtig rigtig mange mennesker. Må vandet være lidt dybere, kan det
anbefales at køre to km længere hen til Rude Strand, der er der knapt så
mange mennesker. Jeg har selv badet der, siden jeg var på størrelse med en
pakke kiks (eller deromkring) og det er SÅ lækkert
Rigtig god badetur
Venlig hilsen Mia

Fra : Christian Bech

Dato : 11-07-03 13:02

On Fri, 11 Jul 2003 12:00:42 +0200, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com>
skrev:

> [...]
>Med offentlige toiletter, og måske en iskiosk i nærheden
>I rimelig køreafstand fra både Viborg (hvor vi bor) og Ikast (hvor

Hvad med Kalø Vig? Jeg er ikke helt klar over, om der er sandbund, men
til gengæld kan man gå på opdagelse i ruine af Kalø Slot.

Fra : Heidi

Dato : 11-07-03 20:07

Heidi wrote:
> Nu hvor det gode vejr ser ud til at komme på søndag, regner
> vi med (sikkert ligesom 1 million andre) at tage en tur til
> stranden.
> Nogle gode forslag, når kriterierne er følgende:

Tak for alle forslagene.

Jeg har fra anden side desuden fået foreslået noget der skulle hedde
Bramdal eller Branddal (er ikke sikker på stavemåden), som skulle
ligge i nærheden af Struer. Er der nogen der kender denne strand,
og ved hvad den hedder helt nøjagtigt?

Fra : Heidi

Dato : 11-07-03 20:12

Heidi wrote:

> [...]
> Bramdal eller Branddal (er ikke sikker på stavemåden), som skulle
> ligge i nærheden af Struer. Er der nogen der kender denne strand,

Nå jeg fandt selv ud af at det staves Bremdal i stedet - men stadig,

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-07-03 00:39

> Nå jeg fandt selv ud af at det staves Bremdal i stedet - men stadig,
> er der nogen der kender denne strand?

Ja, den er go'

Men det er Ejsing strand lige nord for Vinderup også,
ligesom Harre vig i Salling er ekstrem god.
Vær opmærksom på pålandsvind, fordi der
er mange vand- og brandmænd i Limfjorden
for tiden, så vælg en side med fralandsvind.

God badetur.

Mvh.Bodil- der lige har badet i Den engelske Kanal
i Normandiet- der var også sandbund.

Fra : Heidi

Dato : 14-07-03 09:05

Heidi wrote:

Endnu engang tak for alle forslagene, som vil blive gemt
til en anden gang.

Det endte med at vi kørte til Bremdal, men der var simpelthen
sort af de små sorte dyr, som er glade for gult tøj (og i en gul top
og hvide shorts var jeg ret udsat). Vi var der kun i 5 minutter før
vi ikke kunne holde det ud længere, så vi kørte videre mod vest
på må og få, før vi endte på Spidsbjerg strand ved Vesterhavet.
Stor strand og ikke ret mange mennesker, så der var dejligt.
Eneste minusser var nul toilet, lidt kraftige bølger og en stenet
bund, hvor man sank ned i, men solen var dejlig og ikke for
varm pga. blæsten, og ungerne hyggede sig.
Og vi (kæresten og jeg) har i dag begge to en rød ryg og ømme
knæhaser som bevis for at vi var der