Probelmer med autoload af eth0
Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 20:05

Hej ng.

Jeg har to mandrake maskiner 9.0, og 9.1 som begge lider af samme problem
mht. netværkskort eth0. Kortet kommer simpelthen ikke op under boot.
Efter boot giver jeg kommandoen ifup eth0 og så spiller det.
Her er /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0:

BOOTPROTO=static
IPADDR=10.0.0.35
NETMASK=255.255.255.0
NETWORK=10.0.0.0
BROADCAST=10.0.0.255
ONBOOT=yes

og den ser vel egentlig helt ok ud, men hvad kan så være problemet?
--
/Kasper

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 10-07-03 21:00

Kasper wrote:
> Kortet kommer simpelthen ikke op under boot.
> og den ser vel egentlig helt ok ud, men hvad kan så være problemet?

Skriver den noget i /var/log/messages ?

--
Med Venlig Hilsen / Kind Regards
Daniel Bielefeldt.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 10-07-03 21:19

I dk.edb.system.unix, skrev Kasper:
> [...]
> Efter boot giver jeg kommandoen ifup eth0 og så spiller det.
> Her er /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0:

Du mangler sikkert at fortælle den hvilket modul den skal benytte til
eth0 i /etc/modules.conf

alias eth0 3c59x
alias eth1 8139too

Sådan ser de ca. ud.