Måske et lidt Off Topic spml, men jeg prøv~
Fra : thomas schreiber

Dato : 10-07-03 20:03

Hej,

Er det mon muligt at hænge et akvarie op væggen? Der er tale om et akvarie
på ca. 45kg inkl. vand og grus og det hele. Jeg har et rigtig flot lille
skab med jalousi låger, som er lige pt er skruet fast i væggen. Den sidder
nu bare med 2 lange skruer, den kun holder et lille stereo anlæg, og en tlf.
Det virker meget stabilt som det sidder nu. Tænkte på om man kunne købe to
stærke vinkler(måske med 30-40kg bæreevne pr stk), og så skrue dem fast inde
i selv skabet? Det er plads til det. Dvs. der er ingen bagbeklædning i
skabet, og heller ingen hylder som ikke kan tages ud.

Men vil det mon holde? Vil ikke sætte ben på skabet. Der er tale om
murstensvæg, men det er et gammel byggeri så ofte rammer man de
tilsynelandende tykkere fuger man brugte for 60 år siden når man borer?!?!

mvh
Thomas Schreiber

Fra : Pernille

Dato : 10-07-03 22:03

Hej Thomas.
En af mine kammerater har haft et 250L hængende på væggen i murstensbyggeri
fra 1913 uden problemmer.
2 vinkel beslag, kraftige bolte tværs igennem muren.
Jeg turde ikke selv , men han gjorde og det virkede tilsyneladende.

God fornøjelse
Bo

Fra : Jesper Buch

Dato : 10-07-03 22:15

> Hej,
>
> Er det mon muligt at hænge et akvarie op væggen? Der er tale om et akvarie
> på ca. 45kg inkl. vand og grus og det hele. Jeg har et rigtig flot lille

45 kg er jo ikke så slemt. Der findes jo køkkenskabe og håndværksskabe der
vejer væsentligt mere med indhold i og skrugerne skal jo ikke bære 45 kg
stykket.

Op med skidtet, det skal bare laves ordentligt ( og skabet skal jo kunne
holde til det ) . . . tror du skal lede længe efter vinkler, som ikke kan
bære 45 kg men vælg nogle der er beregnet til stor vægt.

Det er lige som med spørgsmlet om gulvet kan holde til et akvarie . . . . en
4 personers sofa vejer over 300 kg med 4 personer i og det er der ingen der
stiller spørgsmål tegn ved.

Fra : thomas schreiber

Dato : 11-07-03 09:21

> [...]
en
> 4 personers sofa vejer over 300 kg med 4 personer i og det er der ingen

Nej, men en bliver jo heller ikke skruet fast i væggen

/ts

Fra : Jesper Buch

Dato : 11-07-03 11:24

> [...]
..
> en
> der
> >

> Nej, men en bliver jo heller ikke skruet fast i væggen

HAHA . . . skulle selv lige til at skrive det samme inden jeg sendte den !!