Ny installeret Reh Hat 9 problem
Fra : J.K.Arning

Dato : 10-07-03 15:03

Efter en smertefri RedHat 9 installation stopper maskinen
med en besked på "kernel panik" og jeg kommer ikke længere
som absolut nybegynder indenfor linux er det ikke videre
gennemskueligt hvad jeg nu skal gøre for at komme videre ..
har i nogle tips ? .. reinstallere det hele ?

MVH

Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-03 15:07

In article <1057845764.26445.0@echo.uk.clara.net>, J.K.Arning wrote:
> har i nogle tips ? .. reinstallere det hele ?

Ikke som foerste loesning! Hvad siger maskinen op til
din kernel panic? Hvad staar der paa linierne lige (5-10 stykker)
over?

Thomas, Vanloese

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-07-03 15:16

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message

> Ikke som foerste loesning! Hvad siger maskinen op til
> din kernel panic? Hvad staar der paa linierne lige (5-10 stykker)
> over?

Ja jeg tænkte nok mit indlæg var lidt tyndt men som sagt nul linux
erfaring sp jeg aner ikke hvad der er væsentligt men jeg har lige
haft maskinen kørt op og noterede dette ...

Code: 0f 0b e2 ( og en hulens masse mere i samme stil )
<0> Kernel Panic: Aiee, killing interrupt handler !

In interrupt handler - Not syncing

Umiddelbart før ovenstående Code startede den Stext

Aiee ? .. linux er da vist ikke uden humor oder ?

MVH

Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-03 15:22

In article <1057846555.30776.0@damia.uk.clara.net>, J.K.Arning wrote:
> Code: 0f 0b e2 ( og en hulens masse mere i samme stil )
><0> Kernel Panic: Aiee, killing interrupt handler !
>
> In interrupt handler - Not syncing
>
> Umiddelbart før ovenstående Code startede den Stext

Auch. Mindre heldig fejl. Nu er jeg ikke den staerkeste i
RedHat udgaven, men det undrer mig at du har vaeret gennem
hele installationen og saa doer den ved genstart.

Hvad er din hardware konfiguration? Noget skummelt?

Thomas, Vanloese

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-07-03 15:27

> Auch. Mindre heldig fejl. Nu er jeg ikke den staerkeste i
> RedHat udgaven, men det undrer mig at du har vaeret gennem
> hele installationen og saa doer den ved genstart.
>
> Hvad er din hardware konfiguration? Noget skummelt?

Nøh .. intet unormalt absolut intet .. det eneste der stikker en smule
ud er mit nye Radeon 9500 Pro kort men maskinen kører umiddlebart
fint med WinXP ( Dualboot ).

Skal jeg reinstallere eller opgive Linux på den her maskine ?

MVH

Jesper

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-07-03 15:51

J.K.Arning sang:

> [...]
> fint med WinXP ( Dualboot ).
>
> Skal jeg reinstallere eller opgive Linux på den her maskine ?
NEVER surender !

Kan vi ikke få lidt flere oplysninger om din hardware.

motherboard, chipset osv ?

--
Magnus Pedersen

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-07-03 16:06

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in message

> Kan vi ikke få lidt flere oplysninger om din hardware.
>
> motherboard, chipset osv ?

Asus A7V
( Et af de første kort men med nyeste bios rev såvidt jeg lige husker )
Via chipset
1 Ghz Athlon
768 MBRam
Radeon 9500 Pro
80 GB Maxtor disk ( kører på ATA100 )
Liteon brænder ( har siddet på ATA 66 og ATA 100 ingen forskel )
Terratech TV tuner kort ( det piller jeg lige ud og ser hvad der sker )
340 W Psu

Thats it ...

MVH

Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-03 16:01

In article <1057847209.30977.0@damia.uk.clara.net>, J.K.Arning wrote:
> Skal jeg reinstallere eller opgive Linux på den her maskine ?

Opgive linux på maskinen er måske lige drastisk nok?

Har du mulighed for at prøve f.eks en Mandrake istedet?

Thomas, Vanløse

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-07-03 16:08

> Opgive linux på maskinen er måske lige drastisk nok?
>
> Har du mulighed for at prøve f.eks en Mandrake istedet?

Tjø joh .. jeg har alle muligheder men valgte RedHat
fordi jeg så den instalsleret andet steds og det så nemt
ud .. er mandrake lige så let at gå til .. med andre ord ..
grafisk grænseflade hele vejen igennem ?

MVH

Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-03 17:18

In article <1057849684.32665.0@damia.uk.clara.net>, J.K.Arning wrote:
> Tjø joh .. jeg har alle muligheder men valgte RedHat
> fordi jeg så den instalsleret andet steds og det så nemt
> ud .. er mandrake lige så let at gå til .. med andre ord ..
> grafisk grænseflade hele vejen igennem ?

Ja Mandrake er lige så nemt at gå til. Grunden til at jeg
vil have at du prøver noget andet er, at det med 99% sandsynlighed
er en anden kerne(configuration) Det pudsige ved din beskrivelse er, at
du har kunne køre linux (dvs. startet én bestemt linux kerne), men
når du så genstarter, så kommer du åbenbart til at køre en anden kerne,
hvor problemerne opstår.

http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#iso

Thomas, Vanløse