Små Sataner !
Fra : .J.S...

Dato : 10-07-03 14:55

Sådan ser de ud de små bæster som sidder og suger saften ud af mit æbletræ !
http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/bladlus.jpg
http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/bladlus2.jpg

Jeg tror jeg har fejet dem af træet fire gange indtil videre, men der dukker
bare nogle nye op !?

mvh/JS

Fra : stig54

Dato : 10-07-03 15:15

".J.S..." skrev d. 10-07-03 14:55 dette indlæg :
> [...]
> http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/bladlus2.jpg
>
> Jeg tror jeg har fejet dem af træet fire gange indtil videre, men der

Det ser ikke godt ud, jeg kan ikke give dig noget råd.
Man kan jo altid sprøjte med en blanding af brun sæbe og sprit.
Måske bliver de fulde og glider af i sæben.
Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : Dan Andersen

Dato : 10-07-03 15:37

Prøv at kigge på www.nyttedyr.dk

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Nordhild

Dato : 10-07-03 20:06

Pyrethrum syntes jeg er et godt sprøjtemiddel mod bladlus, det er baseret på
et stof der naturligt holder chrysantemum fri for bladlus.

Fra : Gert Espersen

Dato : 11-07-03 07:22

Bladlus........Aaaarghhhhhhhh

Een del flydende brun sæbe og 9 dele fransk pis (wasser)........puttes i
havesprøjten (Ikke den der lige har været Round-up i vel) og træet søbes
godt ind, men husk at sprøjte op under bladene, for det er der de små
sataner sidder og dangderer den. Nogen siger man skal putte en anelse
sprit i, mens andre siger at det kan svide planterne ?
Bladlusene bliver dejligt vissen-sorte af denne behandling som kan gives
efter behov.

-Gert..

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 11-07-03 08:50

Hej

Jeg plejer at bruge en blanding af almindeligt opvaskemiddel og vand.
Lav en god stærk blanding og sprøjt det direkte på lusene.
Det skulle kunne klare det.

Marianne Feddersen