Alternativer til Post Danmark
Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 11:20

Hej NG,

Jeg er på udkig efter et alternativ til Post Danmark - så hvis I har nogler
erfarringer, hører jeg meget gerne om det.

Vi sender primært små pakker (1-5 kg) og modtagerne er både virksomheder
og private. Specielt mht. private er efterkrav, samt muligheden for at
afhente
på det lokale posthus når de ikke er hjemme ved leverancen.

Findes der nogle alternativer der kan dække ovenstående ?

Post DK's koncept er sådan set ok - men jeg oplever alt for mange fejl, og
specielt i denne sommerferie-tid - alene i denne uge er 5 af vores
forsendelser
blevet væk eller forsinket.

Mvh
Leif Jensen
www.advicecom.dk

Fra : DS

Dato : 10-07-03 14:08

"Leif Jensen" <leif_AT_advicecom_DOT_dk> wrote in message
> [...]
> på det lokale posthus når de ikke er hjemme ved leverancen.
>
> Findes der nogle alternativer der kan dække ovenstående ?

Nej, desværre. Du skriver jo direkte at du vil sende til private, men alle
de forskellige firmaer som Pakketrans, A-post osv. sender udelukkende til
erhvervskunder. De kører også ud med pakker primært om morgenen/formiddagen,
og det er heller ikke særligt smart hvis det er private, da de sjældent er
hjemme på det tidspunkt.

> Post DK's koncept er sådan set ok - men jeg oplever alt for mange fejl, og
> specielt i denne sommerferie-tid - alene i denne uge er 5 af vores
> forsendelser
> blevet væk eller forsinket.

Brug så vidt muligt pakkeforsendelser - hvis du ikke allerede gør det. Her
kan du i det mindste få erstatning hvis der sker noget med pakken.

Mvh
Daniel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-07-03 17:56

On Thu, 10 Jul 2003 15:07:55 +0200, "DS" <noemail@tome.com> wrote:

> [...]
>og det er heller ikke særligt smart hvis det er private, da de sjældent er

Hmm.. jeg har da gentagende gange fået pakker leveret af både A-post og
Pakketrans. Og da vi på mit arbejde spurgte pakketrans om noget lign.
for et par år siden var svaret at de da kørte ud til både private og
firmaer, men at de kun sendte for firmaer.

At Apost så hver gang skal have mine pakker med på 3-4 ture i hele
vendsyssel inden de finder frem til mig er en anden sag....

http://www.gartneriet.dk

Fra : DS

Dato : 10-07-03 18:28

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> [...]
> for et par år siden var svaret at de da kørte ud til både private og
> firmaer, men at de kun sendte for firmaer.

Det er korrekt at de gerne bringer ud til private, men ud fra hvad jeg har
forstået så skal *hovedparten* af ens pakkemodtagere være erhvervskunder, og
en lille del må altså gerne være privatkunder...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-08-03 08:47

> At Apost så hver gang skal have mine pakker med på 3-4 ture i hele
> vendsyssel inden de finder frem til mig er en anden sag....

Samme her ... En Apost chauffør sagde ligeud at han ikke havde gidet
køre fra og aflevere pakken da han kom forbi på hovedvejen 5km herfra
..... Det var anden forklaring hvor første var at der ikke var nogen
hjemme på addressen (direkte løgn). Pakken var i første omgang også
sendt den "gale vej" så det tog samlet en uge at få frem ....

Desværre ikke et enkeltstående tilfælde ... Men vores erfaring er at
andre transportører ikke er bedre med mindre man betaler ups, tnt
eller lignende for en garanteret leveringstid ...

/A

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-07-03 09:49

Danske Fragtmænd

Der kan du sende pr. efterkrav, hvis modtager ikke er hjemme smidder de en
seddel ind som Post Danmark gør. Så kan man afhente pakken på den lokale
fragtcentral, eller hvis de er flinke, aftale at de kommer med den igen en
anden dag.
Men fragtcentralerne ligger jo ikke så tæt som posthusene, og for dem som
ikke har bil, er det vel lidt træls at skulle ud i et industrikvarter, for
at hente en pakke. Så mht. privatkunderne er der ikke rigtigt et alternativ,
i hvert tilfælde ikke noget man kan være bekendt overfor kunderne.

Mvh
TKJ

Fra : Mikael

Dato : 13-07-03 21:59

> [...]

> men jeg oplever alt for mange
> fejl, og specielt i denne sommerferie-tid - alene i denne uge er 5 af

Ja de totalt uduelige til forsendelser, og klager til posttilsynet er spild
af tid og tjener kun det formål at holde liv i det ligeså uduelige
posttilsyn.

Problemet består af mange elementer:
Personalet stjæler pakkerne.
Pakker sendes forkert
Pakker afleveres til forkert modtager
Personalet kaster rundt med pakkerne og ødelægger indholdet
Afhentningsmeddelelsen kommer aldrig frem
osv

Hvis man spørger på posthuset om pakker forsvinder, så får det sædvanlige
vrøvl at høre "Det har vi aldrig hørt før, du er den første".

Fuck postdanmark

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-07-03 18:03

Mikael wrote:

> [...]
>
> Hvis man spørger på posthuset om pakker forsvinder, så får det sædvanlige
> vrøvl at høre "Det har vi aldrig hørt før, du er den første".

Tja, har du nogensinde prøvet en seriøs henvendelse fx til postmesteren ?

Det er ikke hvad jeg oplever,
men fejl ja,
der bliver rettet.

--