Skærme
Fijala 3554
Acer AL732 skærm i Display Properties
Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 10:34

Hej alle

Efter at have sat en Acer AL732 skærm til min PC (der kører XP), undrer jeg
mig lidt over, at den i Display Properties->Settings står opført som
'Standard Play and Play' - jeg ville have forventet, at der stod noget i
retning af 'Acer AL732 on ... '.
Det ser dog ud som om, at det virker fint alligevel, jeg kan sætte
opløsningen til max 1280x1024 med 32bpp, dog er frekvensen låst til 60Hz,
men det er jo sådan set også ok for en fladskærm.

Er det noget at bekymre sig om? For andre med samme skræm, hvordan står den
opført hos Jer? Skal jeg ud og lede efter en driver til skærmen (der fulgte
ikke nogen driver CD med)?

/Mikael

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-07-03 11:10

Mikael (none) skrev følgende:
> [...]
> står den opført hos Jer? Skal jeg ud og lede efter en driver til
> skærmen (der fulgte ikke nogen driver CD med)?

Du behøver ikke lede så længe. Den er lige her:
http://support.acer-euro.com/drivers/monitor/al732.html

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 11:24

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message

> Du behøver ikke lede så længe. Den er lige her:
> http://support.acer-euro.com/drivers/monitor/al732.html

Takker. Den vil jeg prøve at installere i aften.

Jeg undrer mig dog stadig over, hvorfor XP ikke genkender skærmen? Og
hvordan ved XP så alligevel, hvad skærmens max. opløsning er?

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-07-03 11:29

Mikael (none) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message

> Takker. Den vil jeg prøve at installere i aften.
>
> Jeg undrer mig dog stadig over, hvorfor XP ikke genkender skærmen?

Skærmen er nyere end XP....

> Og hvordan ved XP så alligevel, hvad skærmens max. opløsning er?

Det får den at vide gennem Plug & Play.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 11:40

> Skærmen er nyere end XP....

Fair nok. Men plejer XP i sådanne tilfælde ikke selv at spørge efter
drivere?

> Det får den at vide gennem Plug & Play.

Ok. Så er jeg både mindre og mere forvirret:) Hvis skærmen alligevel kan
fortælle XP, hvad den er i stand til, hvorfor er der så behov for en driver?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-07-03 20:11

Mikael skrev:
> Ok. Så er jeg både mindre og mere forvirret:) Hvis skærmen alligevel
> kan fortælle XP, hvad den er i stand til, hvorfor er der så behov for
> en driver?

Hvem har sagt at der behov for en driver?
Du har muligheden, men det er ikke decideret nødvendigt, hvis man
ikke har nogle problemer, med PnP.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Søren Andersen

Dato : 10-07-03 12:12

"Mikael" <none> wrote in message
> [...]
> mig lidt over, at den i Display Properties->Settings står opført som
> 'Standard Play and Play' - jeg ville have forventet, at der stod noget i

Min XP fandt selv ud af det var en Acer AL732