gulvlak
Fra : Lisa

Dato : 09-07-03 23:01

Er der nogen der kan anbefale en ikke giftig, vandbaseret gulvlak til et
køkkengulv? Vi havde foretillet os at prøve med skibslak, men findes der
noget alternativ?
Mvh Lisa

Fra : Per H

Dato : 10-07-03 06:26

Blitza på vandbasis. Det er der mange gulvfolk der benytter.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Marco

Dato : 10-07-03 07:55

"Lisa" <lissa130@hotmail.com> skrev:

Som Per H skriver; Blitza på vandbasis ...
Eller for den sags skyld - alle vandfortyndbare gulvlakker. Visse
fabrikanter har et forstærkeradditiv til iblanding beregnet til gulve med
stor færdsel.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Jan Petersen

Dato : 10-07-03 17:42

Den Thu, 10 Jul 2003 00:01:22 +0200, "Lisa" <lissa130@hotmail.com>
skrev:

>Vi havde foretillet os at prøve med skibslak, men findes der
>noget alternativ?

Som andre har skrevet er Blitza et udmærket alternativ (dog ikke så
slidstærks som skibslak og uden den samme "glød"), men jeg blev
nysgerrig. Hvad fik jer til at gå væk fra skibslakken?

JP
Lidt spændende fotoarbejde fra det nordjyske: www.digifoto-nord.dk

Fra : Lisa

Dato : 10-07-03 20:54

Vi er ikke helt gået fra skibslakken endnu, men i et hjem med to små børn,
er det besværligt at undvære et køkken alt for længe og træls når alting
lugter i dagevis og er giftig ovenikøbet..
Mvh Lisa

Fra : Jan Petersen

Dato : 11-07-03 12:50

Den Thu, 10 Jul 2003 21:54:26 +0200, "Lisa" <lissa130@hotmail.com>
skrev:

> [...]
>er det besværligt at undvære et køkken alt for længe og træls når alting
>lugter i dagevis og er giftig ovenikøbet..

Det er selvfølgeligt et problem, men send ungerne på ferie hos
bedsteforældrene og gå igang. Med det udseende og den holdbarhed
skibslakken giver vil i aldrig fortryde det.

Fra : Jens Juul

Dato : 11-07-03 13:26

>Vi er ikke helt gået fra skibslakken endnu, men i et hjem med to små børn,
>er det besværligt at undvære et køkken alt for længe og træls når alting
>lugter i dagevis og er giftig ovenikøbet..

Et giftigt alternativ til skibslak er spritlak. Meget hårdt og slidstærkt
og det er genbehandlingstørt på 2-3 timer og kan betrædes forsigtigt på
samme tid og udsættes for let trafik efter 24 timer - men det er helt
farveløst =ingen glød.

Mht skibslak er det et MEGET vidt begreb. De fås i alle mulige
afskygninger. Men skal I have noget der er hårdt skal det være noget af
det meget giftige. Megen skibslak udemærker sig ved ikke at være for hårdt
idet det er beregnet til at bruge på træ der arbejder. Den hårdeste jeg
kender er noget polyurethanbaseret noget og var det ikke fordi det var så
pissegiftigt (kode 4-5) ville jeg lakere samtlige mine parketgulve med det.
Her i huset hvor der også er småbørnsproblematikken, blev barnet passet
ude en dags tid og vi valgte den spritbaserede og gav det tre gange på en
nat.

mvh jens