Nokia 3310 Opdatering Hjælp Søges
Fra : KA

Dato : 09-07-03 13:11

Hej Alle.
Har lånt et M/F kabel og vil opdatere softwaren i min Nokia 3310.
Jeg har pt. v. 4.35 i telefonen.
Jeg har prøvet at søge på nettet efter en dansk version af den nyeste
software uden held.
Måske hvis nogen ligger inde med en v. 5.5* eller evt den 3315 version man
kan bruge i sin 3310 ?
Ja jeg er en noob på det her område så jeg har sikkert overset det sted den
ligger :)

Desuden søger jeg en guide til hvordan man opdatere sin software :)
Har fundet forskellige programmer bla. UserPort da jeg kører med XP og det
eneste det er lykkedes mig indtil videre er kun at så informationer om min
tlf.
Har både hentet Knok95, Knok25b, NokiaTool 1.9 by Rolis & Nokia DCT3 Flasher
by Rolis.
Så hvis nogen evt. kan guide mig igennem en opdatering så vil i gøre mig
lykkelig :)

Mvh.
Kenneth

Fra : KA

Dato : 09-07-03 14:23

Har siddet og kigget lidt i NG og har endnu et spg.
Kan man kun få flasher kabel til LPT porten ?
Som sagt jeg har lånt et kabel hvor der er en switch på så man kan vælge
mellem M el. F går ud fra at F=Flash.
Har prøvet at bruge Knok og får en besked der siger "Cannot Prepare Phone"
I rolis Flasher 4.79 bliver den ved med at skrive jeg skal tænde for tlf. og
intet sker.
Er det fordi kablet ikker er et kombi kabel alligevel ?
Skal lige siges kablet er til COM port og ikke til LPT

Mvh
Kenneth

Fra : Janus Olsen

Dato : 09-07-03 14:31

KA wrote:
> [...]
> Er det fordi kablet ikker er et kombi kabel alligevel ?
> Skal lige siges kablet er til COM port og ikke til LPT

Hej Kenneth, F'et står ikke for flash, men F-bus, som er en slags standard
inden for seriel dataoverførsel. Du skal have et rigtig flashkabel, og det
sættes i LPT-porten. Så det er der dit problem ligger.
MVH Janus Olsen

--
http://www.basicelectronics.dk
Når service er en selvfølge

Fra : KA

Dato : 09-07-03 14:56

Hej Janus.

Takker for dit svar :)
Ja så fik jeg lært det. Forklarer en del om hvorfor jeg ikke kan opdatere.
Men pyt jeg fik da fjernet min Sim lås så helt en tabt sag var det ikke :)

Mvh.
Kenneth

Fra : simlock

Dato : 20-04-04 07:01

Hjælp jeg har købt et kabel hvor der jeg skulle kunne låse mobiler op
med men nu ved jeg ikke hvad Program jeg skal bruge jeg har 2 kabler 1
til en 8210 og 1 til 3510i nogen der kan hjælpe

http://www.kandu.dk/

Fra : helloo.dk

Dato : 20-04-04 07:36

"simlock" <simlock.news@kandu.dk> wrote in message
> Hjælp jeg har købt et kabel hvor der jeg skulle kunne låse mobiler op
> med men nu ved jeg ikke hvad Program jeg skal bruge jeg har 2 kabler 1
> til en 8210 og 1 til 3510i nogen der kan hjælpe

øhh.. Har du ikke et kabel til en 3310?

--
Gratis unlock af Nokia telefoner
Se mere info på www.helloo.dk
Vi er med på de nyeste modeller

Fra : helloo.dk

Dato : 20-04-04 07:50

> "simlock" <simlock.news@kandu.dk> wrote in message

Jeg kan fortælle dig at en 8210 er en DCT3 telefon og til dem kan du bruge
KnoK95 til at unlocke..

3510i er en DCT4 telefon og lige netop den model kan IKKE låses op med et
alm. datakabel alene. Det kræver du har et tweeker 2,0 eller 2,1 som er
dongel beskyttet..
Du kan købe en af mig for 700,- kr.'¨
Hilsen Dan

Fra : Calle.

Dato : 20-04-04 12:52

helloo.dk wrote:
> 3510i er en DCT4 telefon og lige netop den model kan IKKE låses op
> med et alm. datakabel alene. Det kræver du har et tweeker 2,0 eller
> [...]
Hvorfor ikke bare taste koden ind? Give 700,- for et kabel er jo vanvid, da
det er mere end hvad en 3510i koster
--
Calle.

Fra : helloo.dk

Dato : 20-04-04 20:56

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message
> Hvorfor ikke bare taste koden ind? Give 700,- for et kabel er jo vanvid,
da
> det er mere end hvad en 3510i koster

Jeg er enig med dig i at det er dyrt hvis man kun har en telefon. Men hvis
man nu har prøvet at taste en kode ind forkert mere end 5 gange kan man ikke
selv låse den op uden udstyr..
Men den dongel (ikke ´kabel) er den billigste løsning lige p.t.

Men er man "unlocker" og giver 700,- for sådan en ting er det jo ikke dyrt.
Den er jo tjen hjem i løbet af 1-2 dage (alt afhængelig af hvor mange kunder
du har) og hvilken pris du forlanger..
Hilsen Dan

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 21-04-04 17:24

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dyrt.
> Den er jo tjen hjem i løbet af 1-2 dage (alt afhængelig af hvor mange

Det kan godt lade sig gøre uden dongle.

MVH
Morten Lundstrøm

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : helloo.dk

Dato : 21-04-04 20:44

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.hej> wrote in message

> Det kan godt lade sig gøre uden dongle.

Kan du så ikke lige forklare hvordan så vi kan hjælpe andre med det samme
problem??
Hilsen Dan