Borderware firewall server
Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 08:27

Hej ng.

På arbejdet har vi en Borderware firewall server version 6.1.2 A
international. Under opstart kan jeg se at den kører på en bsd kerne,
men jeg kan ikke lige se hvilken (free,net eller open), måske er den
så gammel så den er fra før denne opdeling?

Problemet er at den ene partition /server er blevet fyldt, og jeg kan
ikke finde et staed jeg kan komme til at slette den data der ligger på
partitionen. Den starter som default op i en eller anden manegement
consol, og jeg kan ikke få en terminal frem, jeg har prøvet med
'ctrl,alt f1/f2' osv men det virker ikke på denne, hvad kan jeg gøre.
Jeg ved ikke hvilke services der kører på den, men jeg kan ikke logge
ind via ssh. Nogen der kender denne firewall og kan hjælpe mig?

/Kasper

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-07-03 10:48

On Wed, 09 Jul 2003 09:27:06 +0200, Kasper wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke lige se hvilken (free,net eller open), måske er den
> så gammel så den er fra før denne opdeling?

BSD/OS

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 11:11

?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-03 11:18

Kasper <nospam@today.com> writes:

> ?

Mon ikke der menes "den er baseret på operativsystemet BSD/OS"?

/Rasmus

Chewbacca is actually not a bad SysAdmin icon. He's large, tends
towards inarticulate grunts, doesn't shave, get's stuck with a lot of
the technical work, and gets blamed and yelled at when it doesn't work.
-- Mike Sphar

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-07-03 12:10

On Wed, 09 Jul 2003 12:17:56 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Mon ikke der menes "den er baseret på operativsystemet BSD/OS"?

Jo.

Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 12:30

On Wed, 09 Jul 2003 12:17:56 +0200, moffespam@amagerkollegiet.dk
(Rasmus Bøg Hansen) wrote:

>Mon ikke der menes "den er baseret på operativsystemet BSD/OS"?

jo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 11:28

Michael Lyngbøl wrote:
> BSD/OS

Der iøvrigt blev lavet af BSDi .. http://www.bsdi.com

// Hans, der ligger godt placeret på tuxtime.dk med en BSD/OS
// 2.1-burk ;)
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-07-03 11:46

Hans Joergensen wrote:
> // Hans, der ligger godt placeret på tuxtime.dk med en BSD/OS
> // 2.1-burk ;)

Jeg tjekkede lige tuxtime.dk, som jeg ikke er stødt på før. Der er godt
nok bogle utroværdige tal i toppen, fx. en linux 2.4.20, der har kørt i
1983 dage!

Jeg synes i øvrigt at det er underligt at ejeren vil lukke stedet, fordi
han ikke selv har ressurser til at køre det videre, i stedet for at søge
nogen, der kan tage over.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 13:21

Lars Kongshøj wrote:
> Jeg tjekkede lige tuxtime.dk, som jeg ikke er stødt på før. Der er godt
> nok bogle utroværdige tal i toppen, fx. en linux 2.4.20, der har kørt i
> 1983 dage!

Jah, bugs i klienter ... reelt er det vist min BSD/OS der ligger
øverst :)

> Jeg synes i øvrigt at det er underligt at ejeren vil lukke stedet, fordi
> han ikke selv har ressurser til at køre det videre, i stedet for at søge
> nogen, der kan tage over.

Det kan man sige..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-07-03 13:56

Hans Joergensen wrote:
> Jah, bugs i klienter ... reelt er det vist min BSD/OS der ligger
> øverst :)

Ka' ikke lige huske det, men det så da ud til at du (kunne lissom gætte
dine to navne der) lå ret højt, når man sorterede de utroværdige indslag
fra.

> UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Prøv at maile mig på lars snabel-a kongshoj punktum dk - så har jeg ikke
et arbejde til dig, men i hvert fald et input...

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/