Sammenligning af krypteringssoftware?
Fra : ThomasW.

Dato : 09-07-03 08:06

Findes der nogle sider på nettet der sammenligner krypteringssoftware
-hvad er godt og hvad er skidt?

Jeg har prøvet at søge på google, men synes ikke rigtig jeg kan finde
det jeg er ude efter.

Mvh

/Thomas W.

Fra : Alex Holst

Dato : 09-07-03 08:17

ThomasW. <tw_dk@hotmail.com> wrote:
> Findes der nogle sider på nettet der sammenligner krypteringssoftware

Der er naturligvis The Snake Oil FAQ:

http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html

Kan du i virkeligheden bruge en sammenligning til noget? Stil dine krav
op og vaelg produkt ud fra det. Saa laenge du vaelger et anerkendt
produkt er dit stoerste problem alligevel hvordan du *bruger* produktet
og behandler dine krypteringsnoegler, ikke om en implementation kan
brydes med 6 maaneders research eller 7 aars brute force.

Fra : Thomas W.

Dato : 09-07-03 18:32

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Der er naturligvis The Snake Oil FAQ:
>
> http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html

Takker

> Kan du i virkeligheden bruge en sammenligning til noget?

Måske ikke. Jeg bruger i forvejen PGP som jeg er rimeligt tilfreds med. Jeg
var såmænd bare nysgerrig mht. om der var andre der var sikre, om der
ulemper, f.eks. myndighedsnøgler og lignende paranoia

Jeg har fundet et par computerbladsartikler om emnet, men det kunne da være
interessant med en sammenligning.

/Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 10-07-03 07:53

Thomas W. <tw_dk@*nospam*hotmail.com> wrote:
> [...]
> ulemper, f.eks. myndighedsnøgler og lignende paranoia
>
> Jeg har fundet et par computerbladsartikler om emnet, men det kunne da være

Du boer vaere opmaerksom paa den lave sandsynlighed for at en skribent i et
tilfaeldigt blad rent faktisk forstaar tilstraekkeligt om emnet til at
kunne skrive noget kvalificeret om et givent produkt. Ofte handler den
slags artikler om hvor let det er at hoejreclicke for at kryptere en fil
og hvordan GUI'et ser ud.

PGP fejler, saa vidt det meste af verden ved, ikke noget. Det vil nok
vaere lettere at stjaele din computer og forsoege at finde plain text
udgaver af foelsomme dokumenter (eller bruge vold mod dig indtil du
udleverer din passphrase) end det ville vaere at koebe hardware der kan
bruteforce hele keyspacet paa rimelig tid.