Bestik ruster
Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 08-07-03 22:20

Hej Tom
"Skyldes hele denne miseren at jeg bruger opvaskesalt ???"
Nej opvaskesalt er noget man kommer i "mekanikken" for at regenerere de
harpiks kugler der gør vandet blødt, så det må du endeligt ikke lade være
med at komme på maskinen.
(Du finder nok ud af hvorfor den dag du bestemmer dig til at vaske op, selv
om salt-lampen lyser - gør det ikke

Mht. rusten, ja, så ser jeg det også i en vis udstrækning, uanset om det kun
er "rustfrit" der er i maskinen (måske jeg ikke har været opmærksom på
begrebet "flyverust" som omtales andetsteds i tråden). Men vi har lært at
acceptere det som en del af dagligdagens små underfundigheder - undtagen når
vi inviterer gæster, så er der gang i den gode gamle opvaskebørste.

Med venlig hilsen
Gunnar S. Müller

Fra: "Tom Frank" <tofran@hotmail.com>
Emne: Bestik ruster
Dato: 8. juli 2003 13:50

Hej,

Efter mange år at have vasket med børste og balje har jeg fået en
opvaskemaskine.

Det første jeg opdager er at mine bestik ruster ligeså hurtigt som det tager
at vaske dem. Skal jeg virkelig anskaffe mig nogle rustfrie bestik, da jeg
har set i brugervejledningen (selvfølgelig efter jeg så resultatet) at
bestik skal være rustfrie.

Skyldes hele denne miseren at jeg bruger opvaskesalt ???

/Tom