Syge stokroser
Fra : Susanne

Dato : 08-07-03 20:01

Vi elsker simpelthen stokroser herhjemme hos os, og er da også så velsignet
med en mængde af dem på alle sider af huset - og garagen - og midt i haven.
Altså, de gror alle på en hvis afstand af hinanden, men er alle syge.
Stænlergerne får brune pletter og undersiden af bladene "knopper" hvorefter
bladene visner til ingenting. Blomsterne kommer dog frem, men det ser jo
lidt ynkeligt ud med de slatne blade.
Gode råd efterlyses.
MVH
Susanne

This E-mail is scanned with Norton AntiVirus 2002

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-07-03 21:55

On Tue, 8 Jul 2003 21:00:52 +0200, "Susanne" <kis.stoica@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>bladene visner til ingenting. Blomsterne kommer dog frem, men det ser jo

Det er stokroserust. Det får de - altid (stort set). Man kan ikke rigtig
gøre noget ved det, ud over at holde planterne i "god form", dvs. sørge
for at de har vand og næring nok. Det kan hjælpe på det, men helt kurere
det kan man ikke.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-07-03 00:21

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:

> Det er stokroserust. Det får de - altid (stort set). Man kan ikke
> rigtig gøre noget ved det

Jeg plejer at pille de angrebne blade af, så ser det ikke så slemt
ud - de skal nok blomstre alligevel.

Jeg har omkring 200 i min have i alle mulige farver - og det er jo
et smukt syn lige netop nu.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Susanne

Dato : 09-07-03 20:29

Tja - så må jeg jo nøjes med at gå og nippe de angrebne blade - desværre.
Men det er dog rigtig, at de blomstrer helt vidunderligt i øjeblikket.

Susanne

Fra : Mr H

Dato : 10-07-03 17:03

Jeg havde læst et sted at Atamon kunne hjælpe, men det havde ingen effekt på
mine stokroser.