Vise en SUN skærm på en virtuel terminal
Fra : Rasmus Oudal Edberg

Dato : 08-07-03 19:02

Hejsa,

Hvis man har en maskine med Solaris 9 kørende og gerne vil benytte
en af sine virtuelle terminaler på en linux maskine til at vise
skærmen på Solaris maskinen, hvorledes bærer man sig så ad.

Jeg vil altså gerne have en af mine virtuelle terminaler på linux
maskinen til at virke som en "thin client" for en SUN terminal server.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-07-03 19:54

Rasmus Oudal Edberg <rasmus@REMOVEstudentz.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg vil altså gerne have en af mine virtuelle terminaler på linux
> maskinen til at virke som en "thin client" for en SUN terminal server.

Sætter display-manageren op til at tillade XDMCP (jeg aner ikke,
hvad solaris kører) og kører "X -query <solarismaskine>" (evt. fra
xdm's Xservers).

Der findes også andre løsninger såsom f. eks. VNC, men det lyder
som om ovenstående snarere er det, du er ude efter.

/Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 09-07-03 08:07

Rasmus Oudal Edberg wrote:

> [...]
>
> Jeg vil altså gerne have en af mine virtuelle terminaler på linux
> maskinen til at virke som en "thin client" for en SUN terminal server.

Fra /etc/inittab paa en GNU/Debian-box:

# Example how to put a getty on a serial line (for a terminal)
#
#T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS0 9600 vt100
#T1:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS1 9600 vt100

Saa hvis du har forbindelse til din Sun-box vha serialkabel, burde det
kunne goere det.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany