/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Google og frames?
Fra : Belial


Dato : 08-07-03 13:29

Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i tables,
men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til bl.a.
Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden er
opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
søger?



 
 
Brian Tranholm (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Tranholm


Dato : 08-07-03 13:50

Mine undersider der er placeret i frames, bliver medtaget af Google og andre
søgemaskiner.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0ab90b$0$97161$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i
tables,
> men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til
bl.a.
> Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden
er
> opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
> søger?
>
>



Erik Ginnerskov (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 08-07-03 13:54


"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> skrev

> Mine undersider der er placeret i frames, bliver medtaget af Google og
andre
> søgemaskiner.

Men når folk finder dine undersider via Google, ser de dine undersider uden
den navigation, som du har anbragt i en anden frame - har jeg ret?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Brian Tranholm (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Tranholm


Dato : 08-07-03 14:28

Nej, - jeg har taget mine forholdsregler, da jeg bruger dette lille script,
som gør at alt kommer på sin rette plads.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!-- Begin
if (window == top)
location.replace("????.html");// End --></script>

Det har den fordel frem for andre scripts, at det ikke tager den besøgende
som gidsel. Gæsten kan vende tilbage til hans søgning, uden at topframen
ustandseligt bliver genindlæst.
Det kræver ideelt set, at de individuelle undersider har deres egne frames,
så de besøgende får den information de søger, når siden bliver genindlæst.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:beeetn$hri$1@sunsite.dk...
>
> Men når folk finder dine undersider via Google, ser de dine undersider
uden
> den navigation, som du har anbragt i en anden frame - har jeg ret?
>
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
> http://hjem.get2net.dk/egin



Erik Ginnerskov (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 08-07-03 16:42


"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0ac71d$0$22608$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Nej, - jeg har taget mine forholdsregler, da jeg bruger dette lille
script,
> som gør at alt kommer på sin rette plads.
>
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!-- Begin
> if (window == top)
> location.replace("????.html");// End --></script>

Og hvis folk har slået afvikling af javascripts fra ?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Brian Tranholm (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Tranholm


Dato : 08-07-03 17:23

Man foretager nogle valg når man laver en hjemmeside. Man kan ikke tilgodese
alle, og har du en besøgende som skiller sig meget ud fra normen, så har jeg
en forventning om, at han ved, hvad han gør.

Har man en hjemmeside, skal man selvfølgelig holde øje med, om den fungerer
hensigtsmæssigt. Mit indtryk er, at folk kommer korrekt ind. Selv gamle
maskine bevæger sig som de skal. Så problemet eksisterer vidst mere i
teorien end i praksis.

Jeg gør heller ikke noget for blinde internet brugere. Ingen lydfiler, - de
er for tunge.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

> Og hvis folk har slået afvikling af javascripts fra ?
>
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
> http://hjem.get2net.dk/egin




noreply@noreply.com (09-07-2003)
Kommentar
Fra : noreply@noreply.com


Dato : 09-07-03 19:11

On Tue, 8 Jul 2003 14:54:29 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Men når folk finder dine undersider via Google, ser de dine undersider uden
> den navigation, som du har anbragt i en anden frame - har jeg ret?

Det er kun et teoretisk problem,
som folk med korte mellemrum elsker at snaske i.

Hvis der på hvert enkelt side (i bunden fx.)
er et link til hovedsiden, så kan folk jo gå dertil,
hvis ellers de gider, -
og har de slået js og cookies fra,
så er det jo nok sådan de vil ha' det.
Hvorfor så modarbejde det ???


Belial (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Belial


Dato : 08-07-03 15:17

Hvordan fungerer det rent søgemæssigt i Google? Hvad har du gjort? Google
kigger jo ofte efter sidens titel, og jeg er lidt i tvivl om den kan "finde"
siden, hvis den er inde i et frameset.

"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> wrote in message
news:3f0abe23$0$22606$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Mine undersider der er placeret i frames, bliver medtaget af Google og
andre
> søgemaskiner.
>
> Venlig hilsen
> Brian Tranholm
> Hjemmeside: www.1sted.dk
>
> "Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f0ab90b$0$97161$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i
> tables,
> > men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til
> bl.a.
> > Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden
> er
> > opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
> > søger?
> >
> >
>
>



Jens Gyldenkærne Cla~ (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 09-07-03 09:58

Brian Tranholm skrev:

> Jeg gør heller ikke noget for blinde internet brugere. Ingen
> lydfiler, - de er for tunge.

Jeg tror ikke der er mange blinde brugere der efterlyser lydfiler
med indholdet på en side. Det er rigeligt med en fornuftig
semantisk inddeling af teksten - så kan deres oplæserprogram fint
læse teksten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Casper H - OldTraffo~ (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Casper H - OldTraffo~


Dato : 08-07-03 14:21

du kan eventuelt gøre sådan, at du på din index side lægger en cookie hos
brugeren, og på dine udnersider checker du så om de har denne cookie, hvis
de ikke har, så ryger de tilbage på index.
Dvs. hvis de går fra google og over til en underside, så hopper den
automatisk til din index side, da de ingen cookie har.

Du kan også prøve at tage et kig på meta koderne....
på metamaten.dk finder du hjælp, her er måske svaret på problemet:
http://www.metamaten.dk/faq.shtm#4

som den sidste ,mulighed, jeg ka finde på, så kan du i toppen af hver
underside, skrive et link som fx. "Ingen menu i højre side?" og så med
henvisning til index siden...



"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0ab90b$0$97161$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i
tables,
> men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til
bl.a.
> Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden
er
> opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
> søger?
>
>



Erik Ginnerskov (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 08-07-03 16:41


"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev

> du kan eventuelt gøre sådan, at du på din index side lægger en cookie hos
> brugeren, og på dine udnersider checker du så om de har denne cookie, hvis
> de ikke har, så ryger de tilbage på index.
> Dvs. hvis de går fra google og over til en underside, så hopper den
> automatisk til din index side, da de ingen cookie har.

Hvis folk har slået cookies fra, hvad ser de så?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Lasse Reichstein Nie~ (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 08-07-03 18:36

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> writes:

> Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i tables,
> men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til bl.a.
> Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden er
> opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
> søger?

Google finde fint undersiderne, så længe du har almindelige links til
dem. De ignorerer blot target-attributten. Google linker også
gladeligt til undersiderne direkte. Det mener nogle designere er et
problem, men det er et generelt problem ved frames at man ikke kan
linke til et helt frameset med indhold.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste