VPN gennem en D-Link DI-804v/TDC std. rout~
Fra : slet 96EIQ

Dato : 07-07-03 23:28

Hej i NG'en

Jeg har TDC ADSL prof... med 1 fast IP adresse og standard router fra
TDC.

Jeg har købt mig en D-link DI-804V da jeg godt kunne tænke mig at lege
lidt med mail-server/weserver m.m.

Jeg har konfigurert routeren op og det hele spiller 100%... trode
jeg.

Mit problem er at min kærste bruger en software VPN-klient til få
forbindelse med sit arbejde.

Når jeg sætter min nye router på, virker hendes VPN ikke (alt andet
nettrafik virker normalt og der er hul ud i verden fra hendes
computer), selv om den (nye router) er konfigureret nøjagtigt som min
TDC standard router (som virker uden problemmer med VPN).

Jeg har ikke kunne få meget ud at hendes systemadministrator ude på
arbejdet, ud over at der ikke er noget hokus-pokus ved opsætningen
(ingen filter på MAC adresser eller andet smart). Han siger dog at tdc
routeren virker fordi den står piv åben på alle porte...

Er dette rigtigt??????? Hvis ja er der nogen der ved hvordan man åbner
alle porte på en DI-804v?

Inde i routeren kan man sætte 1 inten IP adresse op på en DMZ og man
kan sætte nogle virtual servere og på IP interne adresser med en
service port range (jeg tror at det er porte som man åbner på den
valgte IP )... Dette har jeg prøvet uden held.

Jeg har 2 teorier hvorfor problemet opstår.

1. Der er ikke åben for de rigtige porte. Dette kan jeg dog ikke få
til at passe da det er mig der starter kommunikationen og derfor åbner
portene indefra (er det ikke sådan en firewall virker?)

2. At jeg kommer udmærket ud af routeren, men det der står i den anden
ende kan ikke finde tilbage, da computeren sidder på en NAT'ted intern
adresse. Dette kan jeg dog ikke få til at passe da jeg mener at det er
på samme måde som min TDC router virker...

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig........

Hilsen

Søren