System disk
Fra : Ove Bruun

Dato : 07-07-03 21:55

Hej Gruppe

Jeg har fået en gammel PC Pentium 100. Når jeg tænder den, bliver jeg bedt
om at indsætte system disk. ?

Harddisken er på 800 MB Processoren er en Intel Pentium. Jeg kan ikke læse
størrelsen, men vil tro det er 100 MHz.

Biosen kommer godt nok frem når jeg starter, og når jeg trykker på Delete,
men det er kun bogstaverne jeg kan læse, tallene står med tegn, ( som man
bruger til programmering ).

Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre. ?

Fra : Socketd

Dato : 07-07-03 22:22

On Mon, 7 Jul 2003 22:55:00 +0200
"Ove Bruun" <o.bruun@dsa-net.dk> wrote:

> [...]
> tegn, ( som man bruger til programmering ).
>
> Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre. ?

Hvad er dit unix relaterede spørgsmål?

mvh
socketd

Fra : Ove Bruun

Dato : 07-07-03 23:02

Jeg bliver ved med at få besked. Forkert system disk.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 07-07-03 23:10

"Ove Bruun" <o.bruun@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bliver ved med at få besked. Forkert system disk.

Ja for der er ikke noget styresystem på din harddisk, derfor.

Spørgsmålet har ikke noget med linux/unix at gøre med mindre det er det
du vil indstallere på maskinen.

Hygge
Søren Steinmetz