Cement
Fra : Aksel

Dato : 07-07-03 20:49

Er der nogen i Århus området der sælger cement til en fornuftig pris?

Byggemarkedsprisen på ca. 40 kr for 25 kg er efter min opfattelse rent
tyveri, Bauhaus i Tyskland sælger for 1,69?, det er vel omkring 12-13 kr.

Hilsen Aksel

Fra : Tømreren

Dato : 07-07-03 22:40

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i Århus området der sælger cement til en fornuftig pris?
>
> Byggemarkedsprisen på ca. 40 kr for 25 kg er efter min opfattelse rent
> tyveri, Bauhaus i Tyskland sælger for 1,69?, det er vel omkring 12-13 kr.

Hvor meget skal du bruge,siden du gider at gå på i de par kr. ?

Mvh
Tømreren

Fra : Aksel

Dato : 07-07-03 23:31

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget skal du bruge,siden du gider at gå på i de par kr. ?
>
> Mvh
> Tømreren

Synes du ikke det er tyveri at den danske pris er 3 gange den tyske??

Fra : Madsen

Dato : 08-07-03 06:12

> Synes du ikke det er tyveri at den danske pris er 3 gange den tyske??

Det kan vi slet ikke blive uenige om, men spørgsmålet er jo nok mere
hvor meget du vil ofre af tid, besvær, penge til benzin osv, bare for at
spare nogen få kroner.
Min nabo tager f.eks. gladeligt bussen ind til byen ( 15 kr ) for at spare
2 kr på en pund flæskefars i Føtex.

mvh MM

Fra : HHIST

Dato : 08-07-03 16:19

"Madsen" <Madsen@post999.tele.dk> wrote in message

> [...]
> 2 kr på en pund flæskefars i Føtex.
>
> mvh MM
>
> Hvis prisen ikke er højere ved bauhaus er det sandsynligvis fordi der er
crom i cementen i danmark må der max være 0,2 %. Crom fremkalder allergi det
er der mange betonarbejdere af ældre årgang som kan tale med om. Det tror
jeg er forklaringen på prisforskellen.
mvh Finn

Fra : Aksel

Dato : 08-07-03 18:02

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er der mange betonarbejdere af ældre årgang som kan tale med om. Det tror

Bauhaus cementen er mærket allergitestet.

Mit spørgsmål går mest på at jeg er irriteret over at næsten alle varer er
dyrere i Danmark og at det i de fleste tilfælde skyldes at de handlende
tager røven på os.

Prøv selv at sammenligne byggematerialepriser med tyske og svenske.

Hilsen Aksel

Fra : Michael

Dato : 08-07-03 18:29

Så flyt til Bangladesh, der er det sikkert endnu billigere.

*Michael

Fra : Aksel

Dato : 08-07-03 22:46

"Michael" <micnielsen@headermail.com> skrev i en meddelelse
> Så flyt til Bangladesh, der er det sikkert endnu billigere.

Hvorfor fanden kan man ikke stille et spørgsmål uden at der kommer
"morsomme" kommentarer, synes du ikke det er et problem at vi bliver
bestjålet hver gang vi køber noget?

Hilsen Aksel

Fra : Madsen

Dato : 08-07-03 23:35

On Tue, 8 Jul 2003 23:46:26 +0200, "Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote:

>Hvorfor fanden kan man ikke stille et spørgsmål uden at der kommer
>"morsomme" kommentarer, synes du ikke det er et problem at vi bliver
>bestjålet hver gang vi køber noget?

Jamen er det ikke sådan at hele handels-systemet virker ?
Man køber en vare og sælger den videre til en højere pris.
Uden fortjeneste går sælgeren jo fallit.

mvh MM

Fra : Mogens Dammand

Dato : 09-07-03 21:28

> [...]
>
> Byggemarkedsprisen på ca. 40 kr for 25 kg er efter min opfattelse rent
> tyveri, Bauhaus i Tyskland sælger for 1,69?, det er vel omkring 12-13 kr.

Hva' med Lavpristømmerhandlen på Søren Frichsvej??

Mvh
Mogens

Fra : Aksel

Dato : 09-07-03 22:14

"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' med Lavpristømmerhandlen på Søren Frichsvej??
>
> Mvh
> Mogens

Tak for rådet, endelig en der gider svare

Hilsen Aksel