/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Bruce - En almægtig skuffelse (spoiler?)
Fra : Jakob Jensen


Dato : 07-07-03 18:59

Jeg var helt ekstremt skuffet. Normalt plejer Jim Carrey at ramme
noget, som jeg kan falde ned af stolen af grin over, men det var slet
ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
og et helt igennem overdrevent moraliserende historie om at Guds job
er åh så svært. Især var det kvalmende at høre Morgan Freeman("Gud")
fortælle om hvad et sandt mirakel er.
Selve historien virker ikke gennemarbejdet og uden nogen som helst
gennemslagskraft.

Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
skuffet.

 
 
Klaus G. (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 07-07-03 19:19

> Jeg var helt ekstremt skuffet. Normalt plejer Jim Carrey at ramme
> noget, som jeg kan falde ned af stolen af grin over, men det var slet
> ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
> grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
> og et helt igennem overdrevent moraliserende historie om at Guds job
> er åh så svært. Især var det kvalmende at høre Morgan Freeman("Gud")
> fortælle om hvad et sandt mirakel er.
> Selve historien virker ikke gennemarbejdet og uden nogen som helst
> gennemslagskraft.
Enig, der er aaaalt for meget moralprædiken i den film, dog har den nogle
sjove punkter engang imellem.

> Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> skuffet.
Såså, godt nok var der meget moral og blah blah blah i den. Men ligefrem at
sige den er en total fiasko er lige i overkanten vil jeg mene. Måske du har
for store forventninger til film hvor Jim Carrey er med?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



Martin Andersen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 07-07-03 19:27

> ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
> > grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie

Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
indtjent i USA vel også beviser??



Anders Faber Nielsen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Faber Nielsen


Dato : 07-07-03 19:33

Martin Andersen wrote:

> Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den
> har indtjent i USA vel også beviser??

Vil det sige at man i USA kan få pengene tilbage for en film man ikke brød
sig om?

Mvh
Anders



Emil Rune (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 07-07-03 19:36


"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote in message
news:vXiOa.15494$mU6.15111@newsb.telia.net...
> > ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
> > > grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
>
> Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> indtjent i USA vel også beviser??

Siden hvornår økonomisk indtjening et mål for en films kvalitet??? Eller
siger det mere om de amerikanske biografgængere....

Hilsen Emil



Lars Hoffmann (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-07-03 19:39

Martin Andersen escribió / skrev

> Den var sgu sjov synes jeg, hviket de forel›bige 230 mill $ som den
> har indtjent i USA vel ogs† beviser??

Titanic

Tim Christensen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 07-07-03 19:44

Martin Andersen wrote:
>>ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
>>
>>>grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
>
>
> Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> indtjent i USA vel også beviser??
>
>
Ja, ligesom det beviser at film som Twister og Independence Day er rene
mesterværker.

Mvh

Tim


Kasper Møller (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Møller


Dato : 07-07-03 19:59


"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
> > Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> > indtjent i USA vel også beviser??
> >
> >
> Ja, ligesom det beviser at film som Twister og Independence Day er rene
> mesterværker.

Waterworld... nårh nej, der gik pengene den anden vej



Peter B. Juul (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-07-03 20:46

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> writes:

> Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> indtjent i USA vel også beviser??

Det viser i høj grad en kulturforskel.

I USA er det OK at være troende og lave film på det grundlag. I
Danmark bliver enhver film med en religiøs pointe eller to banket i
jorden i "religionsfrihedens" højhellige navn.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet
I speak only 0}._.{0 ind i rå linolie."
for myself. O/ \O -Lars Jørgensen, Geek Culture.

C. H. Engelbrecht (08-07-2003)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 08-07-03 01:19

> > Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> > indtjent i USA vel også beviser??
>
> Det viser i høj grad en kulturforskel.
>
> I USA er det OK at være troende og lave film på det grundlag. I
> Danmark bliver enhver film med en religiøs pointe eller to banket i
> jorden i "religionsfrihedens" højhellige navn.

De lavede ellers engang 'Når Engle Elsker', der var da lidt religiøse
undertoner over den. Synes stadig den var en ganske udmærket gang dansk
underholdning, selv om plottet var et totalt ripoff af 'Himlen må vente'.




Peter B. Juul (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 08-07-03 09:39

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> De lavede ellers engang 'Når Engle Elsker', der var da lidt religiøse
> undertoner over den.

For det foerste er det tyve aar siden og for det andet havde de travlt
med at pjatte, saa ingen skulle komme til at tage noget serioest.
--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

C. H. Engelbrecht (08-07-2003)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 08-07-03 01:34

> > Den var sgu sjov synes jeg, hviket de foreløbige 230 mill $ som den har
> > indtjent i USA vel også beviser??
>
> Det viser i høj grad en kulturforskel.
>
> I USA er det OK at være troende og lave film på det grundlag. I
> Danmark bliver enhver film med en religiøs pointe eller to banket i
> jorden i "religionsfrihedens" højhellige navn.

De lavede ellers engang 'Når Engle Elsker', der var da lidt religiøse
undertoner over den. Synes stadig den var en ganske udmærket gang dansk
underholdning, selv om plottet var et totalt ripoff af 'Himlen må vente'.
Og så ved jeg ikke om 'Valhalla' passer ind i den sammenhæng...

Jeg tror sgu vores lille Danmark laver lige så mange småreligiøse film som
alle andre, forholdmæssigt. Jeg tror også at dem der laver dem tager det
religiøse lige så seriøst som de gør i Hollywood (her undtaget Travolta og
'Battlefield Earth'!). Sådanne film er jo mest bare for sjov, det er sommer
for faen.




Lasse Christensen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 08-07-03 17:19

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:yQiOa.13775$Kb2.648549@news010.worldonline.dk:

>> Jeg var helt ekstremt skuffet. Normalt plejer Jim Carrey at ramme
>> noget, som jeg kan falde ned af stolen af grin over, men det var slet
>> ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
>> grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
>> og et helt igennem overdrevent moraliserende historie om at Guds job
>> er åh så svært. Især var det kvalmende at høre Morgan Freeman("Gud")
>> fortælle om hvad et sandt mirakel er.
>> Selve historien virker ikke gennemarbejdet og uden nogen som helst
>> gennemslagskraft.
> Enig, der er aaaalt for meget moralprædiken i den film, dog har den
> nogle sjove punkter engang imellem.
>
>> Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
>> skuffet.
> Såså, godt nok var der meget moral og blah blah blah i den. Men
> ligefrem at sige den er en total fiasko er lige i overkanten vil jeg
> mene. Måske du har for store forventninger til film hvor Jim Carrey er
> med?
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to
> do nothing - Edmund Burke(1729-97)
>
>



I've got the power !

Jeg syntes, der var en nogle sjove enkelt scener, men filmen mangler meget
af det, som gør Carey til tider er så pokkers morsom. Filmen dvæler for
meget ved "den normale amerikaner" som får en gave". Jeg vil hellere se ham
spille "en unormal amerikaner", som i ex. "Dum , Dummere" og "Hybridmanden"


Lasse C

Jesper (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-07-03 20:02

Jakob Jensen <jakoba@hotmail.com> wrote:

> Jeg var helt ekstremt skuffet. Normalt plejer Jim Carrey at ramme
> noget, som jeg kan falde ned af stolen af grin over, men det var slet
> ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
> grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
> og et helt igennem overdrevent moraliserende historie om at Guds job
> er åh så svært. Især var det kvalmende at høre Morgan Freeman("Gud")
> fortælle om hvad et sandt mirakel er.
> Selve historien virker ikke gennemarbejdet og uden nogen som helst
> gennemslagskraft.
>
> Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> skuffet.

Jeg er allerisk overfor Jim Carrey.

Det kan godt være han skal forstille at være morsom, men det synes jeg
bare ikke!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Martin Andersen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 08-07-03 16:41


> > Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> > skuffet.
>
> Jeg er allerisk overfor Jim Carrey.
>
> Det kan godt være han skal forstille at være morsom, men det synes jeg
> bare ikke!

Har du måske set andre som kan lave samme "rubberface" som ham?

Nej

Og hvor mange seriøse film er det lige at han har lavet?



Sirannon (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 08-07-03 18:00


"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> skrev i en meddelelse
news:JCBOa.15603$mU6.15265@newsb.telia.net...
>
>> Og hvor mange seriøse film er det lige at han har lavet?

Man on the moon var seriøs nok. Det var The Truman Show også, synes jeg.



Jesper (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-07-03 18:33

Martin Andersen <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote:

> > > Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> > > skuffet.
> >
> > Jeg er allerisk overfor Jim Carrey.
> >
> > Det kan godt være han skal forstille at være morsom, men det synes jeg
> > bare ikke!
>
> Har du måske set andre som kan lave samme "rubberface" som ham?
>
> Nej
>
> Og hvor mange seriøse film er det lige at han har lavet?

Jeg taler hverken om gummiansigter eller seriøsitet. Hans brand af humor
er simpelt hen ikke min kop the!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Peter B. Juul (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 08-07-03 19:04

invalid@invalid.invalid (Jesper) writes:

> Jeg taler hverken om gummiansigter eller seriøsitet. Hans brand af humor
> er simpelt hen ikke min kop the!

Hvilke film har du set?

for det "brand" er da svært at få øje på... Ace Ventura-filmene, The
Mask og den unævnelige Batman-film har det jeg tror du mener med
"brand".

Liar, Liar, The Truman show, Man in the Moon, The Majestic og Bruce er
noget helt, helt andet. (The Majestic er så også ret kedelig, men det
er en anden sag.)

--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Morbid Angel (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 08-07-03 23:28

On Tue, 08 Jul 2003 15:41:29 GMT, "Martin Andersen"
<15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote:

>
>Har du måske set andre som kan lave samme "rubberface" som ham?
>
Nu er Jim Carry jo en efterligning af den store komiker Jerry Lewis og
han kopierer meget af hans mimik.
Se evt. http://us.imdb.com/Name?Lewis,+Jerry

Husker hans fantastisk sjove The Nutty Professor, hvor han bruger sit
gummiansigt =)

mvh

MA


/// Min DVD Samling so far.......
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel ///

Lars Balker Rasmusse~ (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 08-07-03 17:46

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> writes:
> Og hvor mange seriøse film er det lige at [Jim Carrey] har lavet?

Forventer du et seriøst svar, eller regner du selv med "ingen"?

F.eks. Truman Show, Man in the Moon, Majestic.

Carrey er en fin skuespiller, og der er meget mindre af hans
gummiansigt i Bruce, end der lægges op til i denne tråd. "Bruce"
falder igennem fordi historien er for tynd, og der er gjort for lidt
ud af hans guddommelige kræfter - ikke pga. skuespillet fra Carrey,
Freeman, Aniston (helt klart stjernen fra Friends-kuldet) og hund.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Johnny Jakobsen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Jakobsen


Dato : 07-07-03 22:24

> Jeg var helt ekstremt skuffet. Normalt plejer Jim Carrey at ramme
> noget, som jeg kan falde ned af stolen af grin over, men det var slet
> ikke tilfældet i hans seneste værk. Ganske få gange var der noget at
> grine over, og det hele blev ødelagt ved en rådden kærlighedshistorie
> og et helt igennem overdrevent moraliserende historie om at Guds job
> er åh så svært. Især var det kvalmende at høre Morgan Freeman("Gud")
> fortælle om hvad et sandt mirakel er.
> Selve historien virker ikke gennemarbejdet og uden nogen som helst
> gennemslagskraft.
>
> Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> skuffet.

Jeg har også lige været inde og se den og jeg morede gevaldigt over den.

Jeg vil dog give dig ret i at kærlighedshistorien og moralprædikerne fylder
lidt meget i filmen, hvilket også gør at jeg nok heller ikke gider se den
igen. Men efter min mening er den klart værd at se første gang, det er på
ingen måde en ringe film.

-And that's the way the cookie crumbles

-The Baptizer
www.area42.dk



Per (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 08-07-03 07:42

> Nej, jeg kan på ingen måde anbefale filmen. Jeg er stadig dybt
> skuffet.

Enig. Endnu en film hvor alt det sjove vises i traileren.



Hans Chr. Vang (12-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Chr. Vang


Dato : 12-07-03 17:04

Jeg fandt den underholdende, og fik også en smule til eftertanke. Hvis man
gider kigge bort fra overfladen...

HC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste