Støttemur af cementblokke.....
Fra : Poul Bundgaard

Dato : 07-07-03 15:14

I forbindelse med anlæg af en terrasse skal jeg have
lavet en buet støttemur i 8-tals-sten, altså den slags
sten med 2 plantehuller i.
Dem jeg kender kan desværre kun stables lige og
i 45/90 grader, er der nogen der har dem hvor man
kan stable lige i den vinkel man vil ?
Gerne med en form for låsesystem, så det ikke
kan forskubbe sig når det er stablet.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-03 20:54

On Mon, 7 Jul 2003 16:13:42 +0200, "Poul Bundgaard"
<poul.bundgaard@mail.dk> wrote:

> [...]
>i 45/90 grader, er der nogen der har dem hvor man
>kan stable lige i den vinkel man vil ?
>Gerne med en form for låsesystem, så det ikke

Hvor højt skal de op og hvor meget skal de holde?
Man kan få såkaldte herregårdsblokke (14x14x28 cm) til at holde til ret
meget hvis man klistrer dem sammen. Og de kan i hvert fald med godt
resultat sættes i halvrunde former. Se evt.
<http://www.klitgaards-brolaegning.dk/billede.php/inspiration/terasser/3/Image72.jpg>

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 07-07-03 23:30

> Hvor højt skal de op og hvor meget skal de holde?
> Man kan få såkaldte herregårdsblokke (14x14x28 cm) til at holde til
> ret meget hvis man klistrer dem sammen.

De skal stables op i ca.1,5 m højde med jord bagved.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-07-03 17:50

<http://www.klitgaards-brolaegning.dk/billede.php/inspiration/terasser/3/Ima
ge72.jpg>

Puhaa...

Det er godt nok ikke så ringe det haveanlæg..

Mvh - Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-07-03 19:54

On Tue, 8 Jul 2003 18:49:36 +0200, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

><http://www.klitgaards-brolaegning.dk/billede.php/inspiration/terasser/3/Ima
>ge72.jpg>
>
>Puhaa...
>
>Det er godt nok ikke så ringe det haveanlæg..

Næh, det er han sluppet nådigt fra.
Jeg bliver så misundelig når jeg ser de anlæg den brolægger laver. Sådan
noget vil jeg også have en gang - men jeg vil selv lave det, det er jo
den halve fornøjelse

http://www.gartneriet.dk