Kan systemadministrator se mine filer på m~
Fra : lars pivot

Dato : 07-07-03 13:00

Jeg er i netværk med min arbejdsgiver. (Kan gå ind og se virksomhedens
intranet).

Kan systemadministrator modsvarende "kigge" ind i min pc´s harddisk og se
mine private filer og derved også have mulighed for at kopiere disse ? Jeg
gætter på, at det vil være ulovligt, men vil det være muligt ?

Hvis det kan lade sig gøre, hvordan kan man så forhindre det - og kan jeg
finde ud af om systemadministrator rent faktisk har kigget mig i kortene ?

Muligvis er dette ikke den rette gruppe, men jeg er i vildrede med om mit
spørgsmål hører hjemme her eller under dk.netvaerk !

Venlig hilsen

Pivot

Fra : Bo Christensen

Dato : 07-07-03 13:33

hej,
hvilket operativ system bruger du,
hvordan kommer du på din arbejdsgivers netværk ?
gående ud fra at du kører windows, og har eks. dialin til din arbejdsgiver,
og at din pc'er er med i arbejdsdomænet så vil jeg svare ja, det kan han
godt
/bo

Fra : Kasper

Dato : 07-07-03 14:20

Hey

øhh.. ja hvis de der delt til han rettigheder ?

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 07-07-03 15:20

On Mon, 7 Jul 2003 14:00:07 +0200, lars pivot <pivot@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Muligvis er dette ikke den rette gruppe, men jeg er i vildrede med om mit
> spørgsmål hører hjemme her eller under dk.netvaerk !

Hvis du ikke vil have det, så skal du nok kigge på capabilitybaserede
systemer såsom EROS.

--
Jesper

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-03 02:06

Jesper Louis Andersen skrev:

> Hvis du ikke vil have det, så skal du nok kigge på capabilitybaserede
> systemer såsom EROS.

Er det dette?

Google havde temmeligt mange hits, som jeg dog ikke tror har nogen
relevans for det system du omtaler.