Vinkelsliber kaput, hvad nu ?
Fra : Jesper Bach

Dato : 07-07-03 11:38

Jeg har en ELU vinkelsliber som nægter at starte mere.

Hvor gammel den er, ved jeg ikke, men den har max. kørt en time i alt, i de
3 år jeg har haft den, så det er ihvertfald ikke slid der har ødelagt den.

Nogen der ved hvor man kan få reservedele til den ?
Isenkræmmeren skal jo have en formue for at reparere den og en ny (Dewalt)
koster omkring en tusse, hvorfor det gerne skulle være billigere i rep.

Jeg mener Elu blev overtaget af/omdøbt til Dewalt.

/jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-03 11:51

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message
> [...]
> koster omkring en tusse, hvorfor det gerne skulle være billigere i rep.
>
> Jeg mener Elu blev overtaget af/omdøbt til Dewalt.

Prøv og se om der ikke er et af disse værksteder der ligger i nærheden:

http://www.repamotor.dk se under hvor er vi.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Peter C.

Dato : 07-07-03 12:22

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ELU vinkelsliber som nægter at starte mere.

Æv...

> Hvor gammel den er, ved jeg ikke, men den har max. kørt en time i alt, i
de
> 3 år jeg har haft den, så det er ihvertfald ikke slid der har ødelagt den.

Har du haft den fra ny ? Hvis ikke, er det jo ikke godt at vide hvor meget
den har kørt før du fik den.
Hvis den har et langt håndværkerliv bag sig kan det måske være kullene der
er slidt op.

> Nogen der ved hvor man kan få reservedele til den ?
> Isenkræmmeren skal jo have en formue for at reparere den og en ny (Dewalt)
> koster omkring en tusse, hvorfor det gerne skulle være billigere i rep.

Ja, det er jo et mærke det burde kunne svare sig at reparere på, men hvis
den skal ha ny motor og du skal betale elektroværkstedet timeløn for at
skifte den, kunne jeg godt frygte at det ville være ligeså billigt at købe
en ny.

> Jeg mener Elu blev overtaget af/omdøbt til Dewalt.

Ja det er vist rigtig nok....min Elu bajonetsav ligner ihvertfald en Dewalt
til forveksling (bortset fra farven

Hvis du ender med at skulle ha en ny, og det absolut ikke SKAL være Dewalt,
kunne du ta´ et kig på www.lve.dk.
De holder ophørsudsalg på Atlas Copco, og har et par gode tilbud tilbage
endnu.

Jeg købte mig sådan en (ø125, 1250W) og uha den kan arbejde.......
Selv ikke rillefræsning i mursten med to skiver monteret, kan få den til at
tabe pusten...den kan anbefales.

MVH Peter C.

Fra : Søren

Dato : 07-07-03 14:57

Jeg har købt en ny hos harald-nyborg 115mm til 59,50,- Og har da slidt 3-4
skæreskiver ned indtil nu. Min papfar som er smed grinede, men den kan hvad
den skal og der er jo 2års garanti på den. Så det er måske også en mulighed.

Mvh Søren

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-07-03 15:50

"Søren" <soere442ie@privat.dk> wrote in message
> [...]
hvad
> den skal og der er jo 2års garanti på den. Så det er måske også en

Jeg har nu nummer 6 af den slags...

Jeg er glad for garantien....

\MK

Fra : Jesper Bach

Dato : 07-07-03 18:59

> [...]
hvad
> den skal og der er jo 2års garanti på den. Så det er måske også en

Al respekt for HN og deres produkter, men jeg vil nu hellere have en let
brugt (repareret) Elu, end HN's plastic.

Nu starter jeg med ledning & kul og så får vi se.

/jesper

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-07-03 20:08

> Al respekt for HN og deres produkter, men jeg vil nu hellere have en
> let brugt (repareret) Elu, end HN's plastic.

Yep men får nok såen ca. hvad man betaler for... Men jeg har netop
"testet" min 149,- kr "super 700Watt" fra jem&fix med at bore nogle 6mm
huller i en marksten (Til at sætte et husnummer på). Til langt det meste
klare jeg mig med min 12volt AEG akku skue/boremaskine, men den må altså
give op over for huller i "rigtigte" sten.

/A

Fra : Jørgen

Dato : 07-07-03 18:48

prøv at tjekke ledningen, det er jo ikke sikker det er maskinen som sådan
der er defekt