Vedr. forfangstykkelse til laksefiskeri
Fra : Søren Eriksen

Dato : 07-07-03 10:13

Hej med jer!

Jeg er en ung gut som nu har været ved Mørrum 3 gange. Jeg er blevet fortalt
at
tykkelsen på forfangsspidsen, ikke spiller den store rolle når man fisker
laks. Jeg
har fået fortalt at det var mere vigtigt at linen var forholdvis tyk (0,40),
så den
med den rigtigte knude, præsenterer/bærer fluen rigtig. Men når man nu når
hen i juli
og august og fisker med eks. str. 8 på en varm sommerdag, hvilken tykkelse
skal forfanget så have.

Skal jeg stadig brug 0,40 ell. skal jeg måske gå ned i 0,30 ell. 0,35. ???

Håber at høre jer!

Mvh

Søren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-07-03 23:35

"Søren Eriksen" skrev
> og august og fisker med eks. str. 8 på en varm sommerdag, hvilken
tykkelse
> skal forfanget så have.

Så vidt jeg husker, kræver reglerne at du skal bruge mindst
0,25. Det kan dog godt være spændende at lande bare
en 5 kg's på 0,25...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply