VMware på Slackware
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 01-04-01 11:49

Hej

Jeg har prøvet på at installere VMware under Slackware 7.2, men
installations scriptet kan ikke finde stien til init.d og rc.0 til rc.6. Jeg
har glibc installeret. Jeg har prøvet at lave en mappe med undermapperne
init.d og rc.0 til rc.6 og angive den mappe, men det hjalp ikke...

Jeg fandt følgende på VMware's hjemmeside, men jeg kan ikke helt forstå hvad
de mener.

"Installing VMware Workstation on a Slackware based distribution
There have been reports of successful VMware Workstation installations by
users running a Slackware based distribution. The two important points when
starting with a Slackware system are glibc and the boot scripts.

Ensure you are either using a glibc version of Slackware (as some of the
most recent or Beta versions are) or you have the optional glibc packages
installed.

Slackware does not use SysV boot (rc) scripts. The easiest thing is to let
the install script install /etc/rc.d/init.d/vmware (or where ever you tell
it to put the boot script) and then add the following lines to rc.local
if [ -x /etc/rc.d/init.d/vmware ]
then
/etc/rc.d/init.d/vmware start
fi

This should cause the modules to be properly loaded at boot time. Otherwise,
you may get errors about opening /dev/vmmon and may have to handrun the
scripts. Keep in mind that Slackware is not an explicitly supported
distribution, mostly because of its unusual file layout. "

Håber nogen kan hjælpe..

Mvh. Jonas

Fra : Dennis T.

Dato : 01-04-01 12:17

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet på at installere VMware under Slackware 7.2, men
> installations scriptet kan ikke finde stien til init.d og rc.0 til rc.6.
Jeg

Troede den seneste release var 7.1?

/Dennis

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 01-04-01 12:24

"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> skrev i en meddelelse

> "Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg
>
> Troede den seneste release var 7.1?
Nope, den er nået til 7.2....

ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/slackware/slackware-current/READM
E72.TXT :

README for Slackware Linux 7.2.0.

Slackware 7.2 is a complete distribution of the Linux operating system.
This
version contains the 2.2.18 Linux kernel, plus recent versions of these (and
other) software packages:

- Kernel modules 2.2.18
- PPP daemon 2.4.0
- Dynamic linker (ld.so) 1.9.9
- C compiler egcs-1.1.2 and gcc-2.95.2.
- Binutils 2.10.1.0.4
- C Library glibc-2.2.2
- C++ Library libstdc++-3-libc6.1-2-2.10.0
- Procps 2.0.7
- Gpm 1.19.3
- SysVinit 2.78
- Shadow Password Suite shadow-19990827
- Util-linux util-linux-2.10s
- X Window System XFree86 4.0.2
[snip]

Mvh. Jonas

Fra : Andreas Hinz

Dato : 01-04-01 17:12

In article <mJDx6.9653$o4.400677@news010.worldonline.dk>,
Jonas Due Vesterheden wrote:
> [...]
>har glibc installeret. Jeg har prøvet at lave en mappe med undermapperne
>init.d og rc.0 til rc.6 og angive den mappe, men det hjalp ikke...

Hej,
jeg havde samme problem i Slackware 7.1

Jeg gjorde følgende (som bruger "root"):

mkdir /etc/rc.d/init.d
chmod 755 /etc/rc.d/init.d
for i in 0 1 2 3 4 5 6 ; do
mkdir /etc/rc.d/rc.$i
chmod 755 /etc/rc.d/rc.$i
done

og installerede herefter WMware igen uden problemet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 02-04-01 21:39

"Andreas Hinz" <news1@accci.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> chmod 755 /etc/rc.d/rc.$i
> done
>
> og installerede herefter WMware igen uden problemet.
Tak, det virkede. Jeg skulle dog også lave bibliotekerne rc0.d til rc.6.d...

Mvh. Jonas

Fra : Andreas Hinz

Dato : 03-04-01 06:49

In article <Sr5y6.13443$o4.686610@news010.worldonline.dk>,
Jonas Due Vesterheden wrote:

>Tak, det virkede. Jeg skulle dog også lave bibliotekerne
> rc0.d til rc.6.d...

Hej,
ja, det var en fejl fra min side. Der skulle have stået

/etc/rc.d/rc$i.d

i mit script og ikke

/etc/rc.d/rc.$i

som jeg skrev.

Heldigvis ødelægger det intet, da filerne allerede eksisterer.
Heldigt for dig

Det kan måske lære mig at teste før jeg skriver næste gang.