sysgate firewall
Fra : Kasper

Dato : 06-07-03 19:07

Hey

nu har jeg fået det meste til at virke med den firewall, men

jeg har 3 computere, 2 med win2K, immellem de 2 virker det perfekt, den 3 er
win98, fra win98 til 2K virker det fint, men ikke fra de 2K maskiner til
win98...

disabler jeg firewallen virker det ok

jeg har sat de 3 firewalls op med samme config.. dog forskellig mac jo.

selv ping bliver blokeret med FW enabled, disabler jeg den virker det
også....

hvorfor virker det ikke ??

et andet spørgsmål, i win 98 er det muligt at oprette brugere ligesom i NT
baseret ??, der er jo noget bruger under kontrolpanel, men er det kun til
"fysiske" brugere ?

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-03 01:21

Kasper skrev:

> hvorfor virker det ikke ??

Aner det ikke, jeg bruger ikke Sygate eller andre firewalls.

> et andet spørgsmål, i win 98 er det muligt at oprette brugere ligesom
> i NT baseret ??,

I NT er der en sikkerhedsmodel, hvor brugerne kan have vidt forskellige
rettigheder, det er der ikke i Win9x (eller Win ME).

> der er jo noget bruger under kontrolpanel, men er det kun til
> "fysiske" brugere ?

"fysiske" brugere?

Funktionen med brugere i Win98, bruges stort set kun til at adskille
brugernes indstillinger fra hinanden.

Men det er jo praktisk nok, hvis du opsætter en konto du f.eks. kun
bruger til at ændre folks kodeord (når de glemmer den), oprette nye
brugere og slette gamle brugere.