Ehandel - VAT ???
Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 06-07-03 13:34

Jeg har lige kigget på en dykkercompurter på www.sportextreme.com det er
vist nok et dansk firma men de skiver : Delivery EU / European Community
All prices are including custom but excluding VAT. The local VAT will be
added in the final step of the checkout

Altså, alle priser er med told men ikke VAT ?? hvad er VAT ? er det Moms ??
skal jeg så ligge 25% oveni prisen eller hvad ?

Er der nogen som har købt noget ved Sportextreme ? og er det et godt sted at
handle ? ?

Mvh

K.L.Rasmussen

Fra : René Kofoed

Dato : 06-07-03 13:56

Ja, VAT er = moms.
Jeg har købt noget der for ca. et halvt år siden.
Det var noget de ikke have på lager, men de skaffede det hjem til mig. De
var faktisk hurtig til at få det hjem, til trods at det var nogle specielle
overgangsstykker.

René Kofoed

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-07-03 14:06

K.L.Rasmussen:

> [...]
> European Community All prices are including custom but excluding
> VAT. The local VAT will be added in the final step of the checkout

De skal da opkræve danske moms ved salg til EU. Kun hvis de sælger for
over 280.000 (det er det sidste tal jeg kender, men det er måske
steget), skal de opkræve moms fra der EU land de sælger til.

> Altså, alle priser er med told men ikke VAT ?? hvad er VAT ? er
> det Moms ?? skal jeg så ligge 25% oveni prisen eller hvad ?

VAT (Value Added Tax, jf. Mereomsætningsafgift: "moms") er den engelske
betegnelse for moms.

Om du skal lægge moms til eller ej, må du spørge firmaet om. Du kan
eventuelt få dem til at skrive mere tydeligt.

Eller på dansk!

Husk du kan altid fortryde et køb du har foretaget online i EU, endda
før de har sendt varen, så du kan jo altid bestille og så se den
endelige pris - og derefter afbestille med det vuns hvis du ikke kan
lide den pris du ser.

[Er selv medejer af en webbutik der sælger dykkerudstyr]

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : max

Dato : 06-07-03 16:18

> [...]
> skal jeg så ligge 25% oveni prisen eller hvad ?
>
> Er der nogen som har købt noget ved Sportextreme ? og er det et godt sted at

Ja, som Rene og Peter allerede har svaret er det momsen du skal
lægge ovenpå.. En lidt spidsfindig måde at handle på, har de hos
sportsextreme. Jeg var ved at handle hos dem for et års tid siden,
men efter lidt korrespondance vedr. momsen opgav jeg og bruger
nu diveinn, det fungerer og er billigere og levering er lynende hurtig.
Jeg ved så ikke om de henter varer hjem der ikke er på lager, men
det er flinke folk, så du kan jo spørge.. Jeg handler en hel del på
nettet og alligevel blir jeg hvergang overrasket over diveinn's
effektivitet og service..
-max-

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 06-07-03 22:56

Humm jeg tænkte nok at det var for god en pris www.sportextreme.com havde :(

Det er lidt lamt at Webshoppene ikke kan følge med prisen som min lokale
dykkerbutik kan tilbyde, det plager da nemt at kunne betale sig at handle på
nettet.
Og når det så er ting til 6000kr og men kun kan spare 100kr på nettet så er
det hvist ikke umagen værd..... SUK !

Mvh
K.L.Rasmussen
www.norresundbysportsdykkerklub.dk