SQL syntaks fejl et sikkerhedshul?
Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-07-03 10:18

Jeg har i går set en webside, som, hvis man forsøger at bruge den
med en ældre udgave af mozilla, giver en syntaks fejl i noget SQL
kode. En opgradering til en nyere udgave af mozilla løste i første
omgang problemet. Men kan jeg nu være tryg ved at bruge siden. Er
der ikke en risiko for, at syntaks fejlen skyldes en fejl i et
script, som potentielt kan misbruges til at læse og ændre data i
den database som siden bruger?

It is NOT portable (Linus Benedict Torvalds 1991)

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 07-07-03 09:53

On Sun, 06 Jul 2003 11:18:16 +0200, Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:
> [...]
> der ikke en risiko for, at syntaks fejlen skyldes en fejl i et
> script, som potentielt kan misbruges til at læse og ændre data i

Jeg kunne godt forestille mig at det kunne være et problem, men uden
noget konkret er det svært at komme med et proof-of-concept.

--
Jesper