Firebold
Fra : Morten F. Christense~

Dato : 06-07-03 09:16

Hej NG

Jeg tænkte dette måske kunne være en god gruppe at spørge i.

Da jeg efterhånden er en stor "knægt" på 31 år, er den mange år siden vi
spillede "firebold" (mener at huske det hed sådan) hjemme på gaden.
Problemet er, at jeg kan ikke huske hvordan vi spillede det, eller reglerne.

Måske kan nogle herinde hjælpe mig.

Jeg kan oplyse at vi tegnede en bane på asfalten, som bestod at fire lige
store felter, hvori man nummerede felterne 1-2-3-4. Jeg mener også at kunne
huske, at nummer 1, var en slags serve rets position.

Kan nogle herinde hjælpe??

Med venlig hilsen

Morten F. Christensen
Mail: frisk@pc.dk

Fra : jens skov

Dato : 07-07-03 23:46

Hej...

Hvis jeg tror det er det det er...( det var godt nok mange det'er)... Så
kaldte vi det "amry" og det gik ud på at der var tegnet en kvadrat på vejen,
som igen var delt ind i fire kvadrater... I 1. var der en der skulle serve
til 4. de skulle så spille videre... bolden måtte røre jorden engang og en
krops berøring, den skulle så spilles videre til en af de andres "baner" og
hvis man lavede fejl eller man ikke nåede bolden, røg man ud og en ny
stillede sig i 4.! meget sjovt spil, som kunne spilles på mange forskellige
måder men dette var vist grund reglerne!!!

Hilsen Sif

Fra : ScummieTT

Dato : 07-08-03 01:28

Spiller man det med fødderne eller hænderne?? Det lyder sjov..

Mvh T..