hjælp til visning af 100-tegn af en nyhed ~
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-03 16:51

Hej jeg håber der er en eller anden som kan hjælpe mig.

Jeg er ved at lave en lille nyheds side, hvor der først skal være en
oversigt over de seneste nyheder hvorefter brugeren trykker på oversigten og
så ser den komplette nyhed.

Mit problem er bare at jeg ikke kan finde en funktion som giver mig mulighed
for at udskrive de første 100 tegn af en tekst fra en database.

Min kode ser lige nu således ud:

oversigt = "select * from nyheder"

set rs = conn.execute(oversigt)

do%>

<%

str = rs("indhold")

for s=str.chatAt(0) to str.charAt(100)

response.Write("test")

next

%>

<%

rs.movenext

newscounter = newscounter + 1

loop until rs.eof or newscounter = 10

som I kan se så har jeg prøvet at flytte indholdet af rs("indhold") over i
en streng, hvorefter jeg prøver at køre en for-løkke hvor jeg skriver "test"
for hver gang den finder et tegn i intervallet 1-100.

Jeg håber på der er en venlig sjæl som kan hjælpe med mit problem.

På forhånd tak

Torsten

Fra : WebLock

Dato : 05-07-03 19:01