søger hjælp.
Fra : johny møller

Dato : 04-07-03 15:39

hejsa.
vores fisk begynder at dø en efter en.
det er solskins platyerne som dør.

kan det være temperaturen.
iltmangel.
planter.

de andre fisk lever fint.
men platyerne ligge bare og daser på bunden.
det er mest hunnerne som bare ligger og så dør de.
vi har lidt planter i vores 112 liters akvarium
vi prøver at lave lidt mere ilt i vandet for at se om det skulle virke.
venlig hilsen johny møller.

Fra : Linux

Dato : 05-07-03 15:16

jaa Johny.

det kan sku være mange ting.
Og som du selv skriver
kan det være temperaturen.
iltmangel.
planter.

så lige et par spørgsmål :
du skriver at dit akv er på 112 ltr
hvor mange fisk er der tilbage og hvilke typer (her tænkes på sammensætning
af fisk x antal af eks. maller, gubbier, mollyer )
1 vand cirkulation
2 filtrering
3 temp
4 ph hvis du kan
5 hvordan ser fiskene ud ( her tænkes på sår,svamp. og ting som er unormale
på en eller flere fisk)

prøv at se på det
og giv os så lidt med noget kød på

mvh Linux

Fra : johny møller

Dato : 04-07-03 16:52

hej igen.
temperaturen er på ca 26g.
fiskene ser fine ud.
jeg har lige sat lidt mere ilt på mit 112l akvarium.
ph værdien ligger på 7.som den plejer.
jeg har ca. 15 16 fisk i.
men der har ikke været problemer før.
vi har behandlet vandet mod alger for det var der meget af før, men det har
hjulpet.
jeg har
ca 6 zebrafisk.
4 sorte neon.
2 røde neon.
4 solskins platyer, hvor der nu er 4 som er døde.
2 maller.
2 gubier.
men som sagt har jeg ikke haft problemer med dem før nu.

solskins platyerne står stille i overfladen og på bunden det ser ud som om
de er i en trance.
jeg håber det var bedre uddybet.
hilsen johny møller

Fra : Who Know

Dato : 05-07-03 16:55

Hej Johny

Jeg har haft samme problem som dig........
Jeg fik det løst ved at hæve temperaturen til ca ( og max ) 30 grader
celcius i knap en uge, hvorefter alle fiskende var friske igen.

Joakim Reck