Et digt
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-07-03 11:56

Hejsa.

I det seneste nummer af bladet Single, der er medlemsblad for Single Rock
Café, læste jeg et digt, der er relevant for noget af det, jeg har været med
til at diskutere den seneste tid. Forfatteren hedder Niels Malmkjær, og jeg
har ikke bedt om hans tilladelse til at viderebringe det hér. Digtet bærer
titlen "For sent".
********************
Tror du jeg synes det er sjovt
når du fortæller ganske frit
at dit liv har været styret
af hormonerne lidt for tit

Du står frustreret nu tilbage
med et hjerte fuld af ar
med øjne uden solskin
og en unge uden far

Jeg tror på at din kulde
ikke er personlig ment
men det er trist at konstatere
man er kommet lidt for sent
*********************
Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 05-07-03 16:31

In article <3f06afe3$0$97194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
>jeg
> har ikke bedt om hans tilladelse til at viderebringe det hér. Digtet bærer
> titlen "For sent".

Og nu er det for sent *G*

> ********************

Normalt syntes jeg digte er en frygteligt spild af stats tilskud, men det
her var egentlig ok (noget Gruk agtigt over det) og sandt nok.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-07-03 17:27

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Og nu er det for sent *G*

Tja, men jeg kan jo altid fjerne mit indlæg igen, hvis det bliver
nødvendigt.

> Normalt syntes jeg digte er en frygteligt spild af stats tilskud, men det
> her var egentlig ok (noget Gruk agtigt over det) og sandt nok.

Jeg er egentlig ikke sikker på, det var et digt, der var udgivet med
statstilskud. Jeg syntes nemlig, jeg kunne genkende forfatterens navn fra
tidligere numre af bladet Single.

Jeg syntes også, digtet indeholdt vigtige sandheder om de mange enlige
mødre, der undrer sig over, de ikke kan finde kærligheden. Jeg er
sandsynligvis ikke den eneste mand, der nærmest løber skrigende bort, når
jeg ser de mange sår i hjertet, og som ikke kan falde for kvinder uden
solskin i øjnene. For mig ser det også ud til, at når man kommer i min
alder, er det de sår, forliste forhold giver, som oftest skaber en
samhørighed mellem to mennesker, der kan udvikle sig til et parforhold.

Med venlig hilsen
Børge
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : nusle

Dato : 05-07-03 21:44

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> sandsynligvis ikke den eneste mand, der nærmest løber skrigende bort, når
> jeg ser de mange sår i hjertet, og som ikke kan falde for kvinder uden

Mon enlige mødre er de eneste med forliste forhold bag sig,
mon ikke en masse kvinder uden børn oplever forhold for-
lise, mon ikke fædre og mænd oplever det samme, disse
kvinder skal jo have været i forhold til nogle.

Mht. solskin - så tror jeg ikke, at der findes en eneste kvinde,
som aldrig har solskin i øjnene, og det samme gælder mænd.
Til gengæld tror jeg heller ikke, at der findes en eneste kvinde,
som altid har solskin i øjnene, og det samme gælder mænd.

> For mig ser det også ud til, at når man kommer i min
> alder, er det de sår, forliste forhold giver, som oftest skaber en
> samhørighed mellem to mennesker, der kan udvikle sig til et parforhold.

For mig ser det ud til - at der kun er to skitserede muligheder
for de der har det som du:
1. klynk (omkvædet er: "Det er nu engang synd for mig")
2. læg kvinderne for had (rønnebærrene er jo alligevel sure)

Hvor fattigt, indskrænket og visionsløst - hvor trist.

På den anden side er det nu heldigt, at alene ved at melde ud,
at jeg har børn, så skilles mænd af den støbning fra - jeg ville
intet ønske have om, at lade mit solskin opsluge af deres
formørkede sjæl.

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-07-03 08:07

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> Mon enlige mødre er de eneste med forliste forhold bag sig,

Nej, men de har da minder om deres forliste forhold, som de ikke bare kan
smide ud, ligesom de ofte har en vis kontakt med børnenes fædre. De har også
besværet med at passe "minderne", som i et vist omfang har ødelagt deres liv
og i hvert fald gør det sværere at finde en ny partner. Alt andet lige er
det sværere at "gå på jagt", når man først skal have børnene passet.

> Hvor fattigt, indskrænket og visionsløst - hvor trist.

Og hvordan ser det så ud for dig, som hele tiden lægger vægt på, at jeg skal
forholde mig til en potentiel partners følelser? Er det kun I kvinders
følelser, der betyder noget for dig? Mener du ikke, mænd må have følelser?
Og interesserer det dig overhovedet, hvad vi mænd føler? Eller er du for
selvoptaget til at forholde dig til det? I så fald mener jeg faktisk, du har
gjort dig fortjent til et konfliktfyldt forhold, hvor det bedste, din
partner kan tilbyde, er tørre tærsk, så du rigtig kan mærke, hvor højt han
elsker dig. Samtidig er det en nærliggende mulighed, at du selv beder om at
få negative kommentarer om dit udseende, f.eks. ved vedholdende at kræve
forklaringer på, hvad mændene ser i de kvinder, de kigger så meget på. I så
fald beder du jo selv om kritik, og de fleste mænd, jeg kender - herunder
mig selv - skal nødes kraftigt for at kritisere de kvinder, vi har valgt at
bruge vore gode følelser på.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 06-07-03 15:10

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, men de har da minder om deres forliste forhold,

Det har alle der har været i et forhold, ikke kun enlige
mødre.

> som de ikke bare kan
> smide ud,

Minder er minder, de kan glemmes, huskes på - alt efter
hvad man vælger.

> ligesom de ofte har en vis kontakt med børnenes fædre.

Fraskilte fædre har også ofte en vis kontakt med børnenes
mødre.

> De har også
> besværet med at passe "minderne", som i et vist omfang har ødelagt deres
liv

Jeg er dybt uenig - et barn/børn ødelægger under ingen om-
stændigheder nogensinde nogens liv. Børn beder ikke om at
blive født, vi som forældre vælger at få dem. Børn er en
gave - besværlig og dyr og tidskrævende til tider - men altid
en gave og også det mest givende og lykkeskabende der er.

> og i hvert fald gør det sværere at finde en ny partner. Alt andet lige er
> det sværere at "gå på jagt", når man først skal have børnene passet.

Det er individuelt, og mange kvinder der nærmer sig f.eks. 40
års alderen har ikke længere små børn, men store/halvvoksne
børn, og de passer sig selv.

Og igen, hvis det at man har børn gør det sværere at finde
en ny partner, er det heldigt, for en partner som finder det
svært at jeg har børn, er ikke den rigtige for mig.

> Og hvordan ser det så ud for dig, som hele tiden lægger vægt på, at jeg
skal
> forholde mig til en potentiel partners følelser?

Hele tiden?
Det er jeg uenig i - jeg foreslog blot, at du kunne fokusere
mindre på dig selv, og evt. også på en kommende kvinde.

> Er det kun I kvinders
> følelser, der betyder noget for dig?

Nej.

Men mine egne følelser betyder mere for mig, end andres
følelser. Jeg er trods alt mig selv nærmest

> Mener du ikke, mænd må have følelser?

Jeg mener ikke, at jeg har skrevet, at mænd ikke må have
følelser - så jeg er uforstående.

> Og interesserer det dig overhovedet, hvad vi mænd føler?

Meget, mest når det er en mand jeg er i direkte relation til,
andre mænds følelser interesserer mig i mindre grad, men
dog nok til at jeg indgår i f.eks. debatter herom - bl.a. fordi
det kan belyse nogle forskelle (evt. kønsspecifikke) i måden
at opfatte tingene på.

> Eller er du for
> selvoptaget til at forholde dig til det?

Jeg er selvoptaget - men jeg er ikke for selvoptaget.

> I så fald mener jeg faktisk, du har
> gjort dig fortjent til et konfliktfyldt forhold, hvor det bedste, din
> partner kan tilbyde, er tørre tærsk, så du rigtig kan mærke, hvor højt han
> elsker dig.

Du har ret til at have din mening, jeg har en anden mening
- og da det er min mening der definerer mit liv, ville jeg
aldrig befinde mig i et sådan forhold.

> Samtidig er det en nærliggende mulighed, at du selv beder om at
> få negative kommentarer om dit udseende,

Det er din subjektive holdning - min oplevelse er anderledes.
Jeg oplever at blive komplimenteret, selvom jeg engang
imellem falder i fælden med f.eks. at være ked af min
overvægt - men dybest set synes jeg nu også selv, at jeg
er en køn og dejlig kvinde, og det er så det jeg oplever
at blive bekræftet i.

> f.eks. ved vedholdende at kræve
> forklaringer på, hvad mændene ser i de kvinder, de kigger så meget på.

Det handler ikke om det, når jeg debattere i denne gruppe,
det handler om at jeg kan lide at påpege, at når "mænd"
beklager sig over at det kvinder f.eks. siger at de ønsker
sig i en mand, ikke er det de reelt vælger - så er det ikke
anderledes, end at det mænd siger de ønsker i en kvinde,
ikke er det de reelt vælger. Med andre ord - forskellen
er ens.

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-07-03 15:45

> [...]

> mødre.

> Minder er minder, de kan glemmes, huskes på - alt efter

Jeg tænkte på børnene.

Det får mig til at tænke på en serie af radioreklamer fra Statoil, der kører
på lokalradioerne her i Randers for tiden. I en reklame prøver forældrene at
aflevere børnene på genbrugsstationen, og i en anden reklame diskuterer de,
om det er lovligt at parkere dem på en rasteplads, når nu hverken sygehuset,
genbrugsstationen eller supermarkedet ville tage dem.

> Fraskilte fædre har også ofte en vis kontakt med børnenes
> mødre.

Ja...

> Jeg er dybt uenig - et barn/børn ødelægger under ingen om-
> stændigheder nogensinde nogens liv.

Alligevel kan de formodentlig ikke undgå at minde den forælder, de bor hos,
om de forliste forhold, de stammer fra.

> Det er jeg uenig i - jeg foreslog blot, at du kunne fokusere
> mindre på dig selv, og evt. også på en kommende kvinde.

Og det har du gjort flere gange. Mit svar er altid det samme: Jeg kan ikke
forholde mig til fiktive kvinders fiktive følelser. Det eneste, jeg kan
forholde mig til, mens jeg er enlig, er mine egne følelser, som ikke er
fiktive for mig.

Kan du selv forholde dig nu til den næste mand, du måske finder på et
tidspunkt?

> Men mine egne følelser betyder mere for mig, end andres
> følelser. Jeg er trods alt mig selv nærmest

Og så forventer du, jeg skal være anderledes på det punkt?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Steen Johansen

Dato : 06-07-03 17:47

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Måske ville det være en rigtig god ide hvis Boerge mødte Søs
så kunne hun nusle ham og alle ville være glade + 2 ensomme sjæle mindre?
MvH Steen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-07-03 18:42

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> Måske ville det være en rigtig god ide hvis Boerge mødte Søs
> så kunne hun nusle ham og alle ville være glade + 2 ensomme sjæle mindre?

Måske ville det være endnu bedre, om du fik dig et liv udenfor internettet i
stedet for at beklage dig over, du skal læse om andres liv.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Girlie

Dato : 06-07-03 21:26

> Alligevel kan de formodentlig ikke undgå at minde den forælder, de bor
hos,
> om de forliste forhold, de stammer fra.

Det var dog den værste omgang jeg nogensinde har hørt! Børn er vidunderlige
(til tider trættende) mennesker, der er personer I SIG SELV, og fylder i
forældrenes liv, ved blot at være SIG SELV. De er ikke ligesom et postkort
man finder fra en ferietur med exen, der kan sætte nogle minder/følelser
igang. For et postkort er en død og stagneret ting. Et barn er et dynamisk
menneske, der udvikler sig og som man udvikles sammen med.
Ja, mit ægteskab var ikke superfedt, men jeg bliver aldrig nogensinde mindet
om mit forliste ægteskab og dårlige minder, når jeg ser på min dejlige
datter.
For min datter er ikke et symbol på et minde, hun er her ligenu på sine egne
præmisser, som et helstøbt menneske, der intet som helst har med mit
ægteskab at gøre.
Der er heldigvis sunde mennesker, der kan adskille barnet, fra det forhold,
hvori barnet blev født, og jeg har ALDRIG nogensinde hørt om, at nogle
kvinder kigger på deres børn og sukker "hver gang jeg ser på ham, så smerter
minderne om min ex"...tværtimod hører jeg hele tiden, at ungerne er kilden
til glæden over det nye liv, og "noget fantastisk kom der ud af forholdet"
osv...!

Det andet det er simpelthen...ja...noget værre bræk...

Fra : nusle

Dato : 06-07-03 21:41

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> osv...!
>
> Det andet det er simpelthen...ja...noget værre bræk...

Ja, så er det sagt - og jeg kan ikke sige det bedre.

mange hilsner
nusle

Fra : vvv

Dato : 06-07-03 22:31

> [...]

mindet
> om mit forliste ægteskab og dårlige minder, når jeg ser på min dejlige

Nææ, men jeg kan nu godt blive mindet om savnet af en familie efter jeg har
været sammen med min søn.

> For min datter er ikke et symbol på et minde, hun er her ligenu på sine
egne
> præmisser, som et helstøbt menneske, der intet som helst har med mit
> ægteskab at gøre.
Enig

> [...]
> hvori barnet blev født, og jeg har ALDRIG nogensinde hørt om, at nogle
> kvinder kigger på deres børn og sukker "hver gang jeg ser på ham, så

Det har jeg faktisk hørt om, men vist mest fra mænd.

....tværtimod hører jeg hele tiden, at ungerne er kilden
> til glæden over det nye liv, og "noget fantastisk kom der ud af forholdet"
> osv...!

Sådan håber jeg da alle forældre har det.

> Det andet det er simpelthen...ja...noget værre bræk...

Igen enig, og udgangsdigtet er i mine øjne også noget værre klynke-jønke.

Sagt med andre ord er jeg enig med dig langt hen af vejen, men det ændrer
ikke på, at det er når jeg har været sammen med min søn at jeg godt kan
blive lidt trist over at det gik som det gik, at det ikke lykkedes med den
familiære lykke som vi prøvede og som ikke holdt. Det er når jeg har været
samme med ham jeg kommer til at tænke på at den optimale måde at være far
på, ikke er at se ungen hver onsdag og hver anden weekend.
Ikke at jeg ikke nyder hans selskab, der har vi det rigtigt dejligt sammen,
imens han er her har jeg det fint, der er mere når han er kommet tilbage til
sin mor og jeg sidder alene i min lejlighed, der kan man godt sige han
sætter nogen tanker i gang hos mig - og de kommer altså ikke hvis jeg har
været i byen med drengene i stedet

Det blev et par meget lange sætninger, håber jeg fik gjort mig nogenlunde
forståelig.

vvv

Fra : Girlie

Dato : 06-07-03 23:46

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Nææ, men jeg kan nu godt blive mindet om savnet af en familie efter jeg
har
> været sammen med min søn.

Nu var udgangspunktet en idé om, at enlige mødre ikke kunne komme videre med
livet fordi barnet satte smertefulde minder igang om det forliste forhold.
Som regel er det jo mødrene, der er alene med ungerne 80% af tiden (for mit
vedk. 100%) og fordi mit datter er en dynamisk og integreret del af mit
nuværende liv, der intet har med fortiden at gøre (dvs: hun er ikke et
falmet foto, men en real-time film, så tænker jeg aldrig på det
smertefulde forhold.
Jeg kan da godt savne et forhold til en mand, savne at være en familie (dog
ikke med faderen) men det er slet slet ikke fordi mit barn, "minder mig om
det forliste".
Min datter minder mig derimod om..ja, min datter - fra spæd til 4-årig!

Din situation er jo så dén, at du ikke har barnet som en integreret del af
din hverdag, derved er oplevelsen ved at være far i nogen grad løsrevet fra
det liv, du normalt lever, og samværet sætter så dit singleliv i relief til
det liv, du "kunne have haft". Det er jo ikke dit barn, som sådan, der
sætter smertefulde minder igang og derved bremser dig.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-07-03 09:10

"Girlie" <girlie@hotmail.com> wrote in message

> Nu var udgangspunktet en idé om, at enlige mødre ikke kunne komme videre
med
> livet fordi barnet satte smertefulde minder igang om det forliste forhold.

Hvorfor er det så åbenbart så svært for enlige mødre at komme videre med
deres liv? Hvorfor bliver de så ofte hængende i et had til mænd, som
tilsyneladende mest synes at være til besvær? Hvorfor påstår de ofte, at de
har det så fint med at være alene, at de ikke har brug for en ny mand i
deres liv?

I øvrigt var udgangspunktet, at enlige mødre i høj grad bærer præg af "ar på
hjertet", der har slukket "solskinnet i deres øjne".

Som jeg ser det, er det ikke noget problem, når børnene er glade og ikke er
til besvær. Det er mere et problem, når de er til besvær, f.eks. når de skal
hentes og bringes i daginstitutioner, og der skal købes ind. Det er i de
situationer, man først kan bande børnene langt væk, og dernæst bande de mænd
langt væk, som forsvandt i stedet for at påtage sig et ansvar ved at være
der og hjælpe til med børnene. Så er det, man kan komme til at tænke på,
hvorfor man endte i den ubehagelige situation, man står i nu, især når
veninderne kan ringe til deres mand og få ham til at hente børnene, hvis
byturen trækker lidt ud. Derfra er der ikke langt til at ribbe op i de gamle
minder om manden, man havde god sex med, men ellers ikke kunne udstå. Det er
en historie, jeg har hørt flere gange.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-07-03 14:09

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> som tilsyneladende mest synes at være til besvær? Hvorfor påstår de
> ofte, at de har det så fint med at være alene, at de ikke har brug

hvorfor er det åbenbart en sterotype at enlige kvinder med børn har svært
ved at komme videre med livet? ( stort set alle de enlige mødre jeg kender
er ikke gået i stampe, men har måske valgt lidt anderledes end de ville have
gjort før de fik børn... er det at gå i stå?...)

kan problemet med at finde en mand ikke bunde i at MANGE mænd ikke ønsker at
binde sig til en kvinde med børn?
der er jo et utal af undskyldninger, men i bund og grund tror jeg det bunder
i den maskuline stolthed om at man sku skal være patriark i sin egen
flok......
først når mændende har fået børn selv og skal ud og finde en ny partner
bliver der åbnet op for muligheden i at det ikke kun skal være hans
børn...... ( i mange af de tilfælde jeg kender til ihvertfald)

> I øvrigt var udgangspunktet, at enlige mødre i høj grad bærer præg af
> "ar på hjertet", der har slukket "solskinnet i deres øjne".

hvad basereres det på?

altså at enlige mødre bærer præg af ar på hjertet?
og hvor længe gør det sig gældende?
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : nusle

Dato : 07-07-03 14:25

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvorfor er det så åbenbart så svært for enlige mødre at komme videre med
> deres liv?

Jamen, er det nu også det?

Jeg er "blomstret" op efter min skilsmisse, og har gjort de ting
som jeg i mit ægteskab ikke formåede pga. lavt selvværd.
Jeg har uddannet mig, udviklet mig og opfostret de dejligste
børn (unge mennesker).

> Hvorfor bliver de så ofte hængende i et had til mænd, som
> tilsyneladende mest synes at være til besvær?

Gør de enlige mødre det?

> Hvorfor påstår de ofte, at de
> har det så fint med at være alene, at de ikke har brug for en ny mand i
> deres liv?

Gør de enlige mødre det?

Jeg gør ikke.

> I øvrigt var udgangspunktet, at enlige mødre i høj grad bærer præg af "ar

> hjertet", der har slukket "solskinnet i deres øjne".

Der er nu engang mere solskin i mig nu, end da jeg var yngre,
og der er sikkert andre kvinder som jeg, så måske gælder det
ikke alle, og måske er det ikke et faktum, men en fordom om
enlige mødre.

> [...]
> hentes og bringes i daginstitutioner, og der skal købes ind. Det er i de
> situationer, man først kan bande børnene langt væk,

Glem det - trods besvær ønsker man aldrig sine børn væk.
De er en evig kilde til kærlighed i ens liv, de er loyale og står
last og brast med en - de hjælper en til at vokse og udvikle sig
som menneske. Kun de der ikke formår at værdsætte og forstå
værdien i børn, går glip af alt børn har at tilbyde, for de er blinde
- og dette har jeg såmænd set i ægteskaber også, det handler
ikke om at være enlig, det handler om ikke at værdsætte børn.

> [...]
> hvorfor man endte i den ubehagelige situation, man står i nu, især når
> veninderne kan ringe til deres mand og få ham til at hente børnene, hvis

Så glæder man sig over, at veninden og hendes mand viser en, at
det rent faktisk "kan lade sig gøre" .

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 08-07-03 22:10

In article <3f092ee8$0$76075$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> [...]
> har det så fint med at være alene, at de ikke har brug for en ny mand i

Fordi det genetisk mål er at få børn, og når de er fået er der ikke brug
for en mand til?

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 08-07-03 22:24

PerX . . . <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev:

>Fordi det genetisk mål er at få børn,
>og når de er fået er der ikke brug
>for en mand til?

Jeg tror det er de kvinder som har sværest ved at gå orgasme som
går længst tid alene.

Fra : Henning

Dato : 08-07-03 23:31

andropov@ofir.dk wrote:

> Jeg tror det er de kvinder som har sværest ved at gå orgasme som
> går længst tid alene.

Ikke nødvendigvis, man skal ikke se bort fra at det sociale
samvær er en næsten lige så stor drivkraft som seksuel
tilfredsstillelse

Når kvinder er single, er det fordi, de ligesom de mænd der er
single, er bange for parforholdet, uanset hvilke undskyldninger
de bruger over for dem selv eller omgivelserne, der er de
ikke anderledes end så mange single mænd

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 09-07-03 03:30

Henning wrote:

> Ikke nødvendigvis, man skal ikke se bort fra at det sociale
> samvær er en næsten lige så stor drivkraft som seksuel
> tilfredsstillelse

Og selv om kvinden ikke får orgasme, kan hun da sagtens
have lyst ti og behov for sex alligevel

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 09-07-03 09:52

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:<3f0b462c$0$97247

> [...]
> de bruger over for dem selv eller omgivelserne, der er de
> ikke anderledes end så mange single mænd

Der er jo så lige den forskel at hvis jeg har en profil på www.scor.dk
er der ingen kvinder som svarer. Men hvis en kvinde har en profil så
vælter det ind med breve.

Fra : nusle

Dato : 09-07-03 11:55

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Der er jo så lige den forskel at hvis jeg har en profil på www.scor.dk
> er der ingen kvinder som svarer. Men hvis en kvinde har en profil så
> vælter det ind med breve.

Hvorfor prøver du så ikke et andet sted end scor?

Scor forekommer mig at være et sted for "desperate fyre"
og "billige piger", der er en "tone" som simpelthen er for
klam og sexfikseret og overhovedet ikke lægger op til
andet. Nå, ja - det er selvfølgelig min meget subjektive
mening. Jeg har virkelig svært ved at se et forhold tage
afsæt i et møde skabt gennem scor.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 09-07-03 17:35

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<3f0bf446$0$13226

> Hvorfor prøver du så ikke et andet sted end scor?

Jeg har prøvet www.dating.dk det fungerer ikke bedre for mig.

Jeg har ikke arbejde og bil og hus og den slags som der er nogle
kvinder der falder for.
Desuden skriver jeg nok lidt for dårligt. Min søster lavede min profil
for mig.
Så jeg tænkte så må den nok være som kvinder ønsker sig.
Hun er en hel del bedre til at skrive dansk stil end jeg må jeg nok
indrømme.
Men hun kan jo ikke sidde og skrive breve for mig.
Når man så endelig kommer til at skrive med en viser det sig at være
en fyr som udgiver sig for at være kvinde.

> Scor forekommer mig at være et sted for "desperate fyre"
> og "billige piger", der er en "tone" som simpelthen er for
> klam og sexfikseret og overhovedet ikke lægger op til
> andet.

Jeg synes ikke der er meget forskel på de forskellige dating steder på
nettet.
Med hensyn til desperate fyre så kan man vel godt sige at jeg er ved
at være desperat efter hånden. Dog har jeg ikke så tralvt med absolut
at skulle hurtigt i seng med en. Der må gerne gå lidt hvor man
opbygger et forhold med kærlighed.
Men jeg ved ikke om man har set hinanden en 3-5-10 gange før man har
sex sammen.
Jeg har jo prøvet med prostituerede. Det vil jeg dog ikke prale med
over for en kommende kæreste :) Men jeg har jo ikke prøvet at give en
kvinde orgasme så det hjælper jo heller ikke med hensyn til det.

Nå, ja - det er selvfølgelig min meget subjektive
> mening. Jeg har virkelig svært ved at se et forhold tage
> afsæt i et møde skabt gennem scor.

Jeg tror for mig at det er bedre i den virkelige verden at møde en til
sport eller lignende. På diskoteker synes jeg det er lidt svært.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-07-03 18:22

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message

> Desuden skriver jeg nok lidt for dårligt. Min søster lavede min profil
> for mig.

Hjalp det? Jeg har lige ændret min profil på dating.dk, og har gemt nogle
profiler, som jeg overvejer at skrive til på et tidspunkt.

> Jeg tror for mig at det er bedre i den virkelige verden at møde en til
> sport eller lignende.

Jeg ved godt, jeg har skrevet det før, men nu gør jeg det så igen: Hvis du
beslutter dig for at dyrke sport for at møde kvinder, vil jeg foreslå en
form for dans, hvor man ikke danser med fast partner, og derfor godt kan
møde op alene. Personligt har jeg mest erfaring med salsa, men jeg regner
med at prøve at gå til swing til efteråret, hvor der også danses med
skiftende partnere. Når jeg har gået til salsa, har parrene været placeret i
en rundkreds eller oval, og når instruktøren har råbt "skift partner" er
kvinderne gået fra den mand, de lige dansede med, til den næste mand i
rækken. Hvis der var for mange mænd, skiftedes vi også til at være
overskydende, og noget tilsvarende gjorde sig gældende, når der var for
mange kvinder. Det er nok den sport, hvor man kommer tættest på det modsatte
køn både fysisk og mentalt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 09-07-03 21:54

>Hjalp det?

En lille smule.
Men jeg har jo stadig ikke arbejde og statussymboler som nok trækker
lidt fra.

Desuden skal jeg jo selv skrive brevene.
Jeg foreslår nogen gange at chatte fordi så kan man hurtigere finde ud
af hvordan hinanden er.
Men en jeg chattede med spurgte om jeg havde haft kæreste og da jeg
svarede at det havde jeg ikke så var jeg ikke noget for hende.
Indtil videre har jeg kun chattet med en så jeg ved ikke om alle
kvinder siger sådan.

> [...]
>til på et tidspunkt.

>Jeg ved godt, jeg har skrevet det
>før, men nu gør jeg det så igen: Hvis du

Men jeg er frygtelig klodset så jeg kommer nok til at gå den forkerte
vej eller noget i den retning :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-07-03 07:59

> Men jeg har jo stadig ikke arbejde og statussymboler som nok trækker
> lidt fra.

OK. Jeg har samme problem.

> Men jeg er frygtelig klodset så jeg kommer nok til at gå den forkerte
> vej eller noget i den retning :)

Det ved du vel ikke, før du har prøvet det. Du kan måske starte med at finde
et sted, hvor du kan prøve en enkelt gang, før du bestemmer dig.

Jeg tvivler på, det vil hjælpe dig særlig meget at dyrke en sportsgren, hvor
du primært er sammen med andre mænd, og du vil opleve en del "mande-hørm",
som du måske vil tage afstand fra.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 10-07-03 21:06

> [...]
finde
> et sted, hvor du kan prøve en enkelt gang, før du bestemmer dig.

Jeg kender lidt til det, når jeg kommer på et dansegulv med en
partner, bliver musikken til en rytmeløs gang støj

> [...]
hvor
> du primært er sammen med andre mænd, og du vil opleve en del "mande-hørm",

Enig, jeg kan heller ikke udholde mande-hørm

MVH
Henning, der i nat skal arbejde sammen med en mandlig
kolega, heldigvis en der kan diskuteres livsværdier med

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-07-03 21:56

> Jeg kender lidt til det, når jeg kommer på et dansegulv med en
> partner, bliver musikken til en rytmeløs gang støj

Også når der står en instruktør og fortæller, hvad du skal gøre?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 12-07-03 07:33

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Også når der står en instruktør og fortæller, hvad du skal gøre?

Jeg har ikke gået til dans siden man skulle lære Reinlander-polka
og 6-tur, ups det er løvn, jeg forsøgte også engang som 16 årig,
hvor der var en dans der vist hed jenka eller sådan noget, men også
tango, gys, der gik man og tog små skridt for ikke at træde damen
over tærene, hun mistede sin sko et par gange, hvilket bevirkede,
at jeg begyndte at svinge benene halvejs rundt om damen, men
næhhh nej, det mås man ikke, for det så for uartigt ud og det var
damens ansvar at tage lange skridt nok baglæns, så hun tabte sko
igen, på et tidspunkt mistede hun balangsen, så hun faldt ned
på ryggen, med mig siddende med mit skridt over hendes bryster,
men heller ikke det mås man i den dans og pludselig ville damen
ikke en gang danse med mig mere, for pokker! hun ku' da bare
skynde sig at flytte sine tæer væk fra mine skosåler, det klodsede
kvindemenneske

Til almindelige sammenkomster er det nu ikke ret brugt at der
er en caler, der hyler ud over de optrædende, hvad de nu skal gøre,
det er vist kun i sqere-dance? Og folkedans?

Nej Børg du skal dæleme ikke ønske at få mig som dansepartner*G*

Jeg kan til nød danse, hvis jeg selv synger med på melodien,
men så kan man jo ikke konversere damen som man skal om vind
og vejr

Men uanset hvad, så giver jeg altid min kone aftenens sidste dans
som regel denne der, der handler om "en sidste dans før vi går hjem"
Ellers fiser jeg rundt til mændene i selskabet og fortæller dem at
min kone synes netop HAN danser godt, så jeg sørger for hun mister
et par kalorier, samtidig med hun more sig sådanne aftener *G*

MVH
Henning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-07-03 08:16

> Jeg har ikke gået til dans siden man skulle lære Reinlander-polka
> og 6-tur, ups det er løvn, jeg forsøgte også engang som 16 årig,

Gad vide, om der ikke er sket meget siden da? Det var nu mest for PerX, jeg
mener, salsa eller anden pardans kan være en god idé.

> at jeg begyndte at svinge benene halvejs rundt om damen, men
> næhhh nej, det mås man ikke, for det så for uartigt ud

På det punkt er salsa meget anderledes, i hvert fald for vi voksne dansere.
På de kurser, jeg har gået på, har instruktørerne flere gange vist figurer,
som sagtens kan betegnes uartige, og hvor de sjældne gange har demonstreret,
hvordan manden kan føre damen frem til et kys, mens hun ligger i mandens
arme. Tilsvarende lærer pigerne, hvordan de kan afvise en nærgående mand på
forskellige niveauer fra små antydninger til et knæ i skridtet. Ganske
interessant.

> og det var damens ansvar at tage lange skridt nok baglæns,

I salsa er det altid mandens ansvar at tage sig af damen. Hun skal bare lade
sig føre og se dejlig ud, som instruktørerne plejer at sige.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 12-07-03 15:33

In article <3f0fb877$0$76153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Gad vide, om der ikke er sket meget siden da? Det var nu mest for PerX, jeg
> mener, salsa eller anden pardans kan være en god idé.

Mig danse?! Er du vimmer man, jeg er for stort et skrummel til den slags.

Fra : nusle

Dato : 12-07-03 16:50

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Mig danse?! Er du vimmer man, jeg er for stort et skrummel til den slags.

Hmmm.... ville ellers mene, at du så netop ville være god til
at føre kvinderne

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-07-03 17:10

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> Hmmm.... ville ellers mene, at du så netop ville være god til
> at føre kvinderne

Kan han ikke være for stor selv til det?

Jeg har selv en (mindre) topmave, og det har vi moret min dansepartner og
jeg moret os over nogle gange, når øvelsen indebar, damen skulle lade en
hånd hvile på mandens mave under en figur. Jeg kan ikke helt huske, hvad det
ellers gik ud på, udover hun skulle rundt om manden på en eller anden måde.
Det var lidt sjovere, når der var lidt mave at "lege" med.

På den anden side kræver det en vis kondition at gå til dans. Nogle mener,
salsa ligner aerobic på det punkt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 12-07-03 18:13

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Kan han ikke være for stor selv til det?

Det ved jeg ikke, jeg har ikke danset Salsa.

Men jeg var til fest fornyligt, hvor jeg dansede med en
meget stor mand, og jeg er selv lidt stor - det gik for-
rygende, vi fik virkelig rørt os, og han fik svedt til den
store guldmedalje - med garanti sundt for os begge.
Herlig fyr for øvrigt

> [...]
måde.
> Det var lidt sjovere, når der var lidt mave at "lege" med.

Ja, se - så gjorde lidt mave jo intet, vel

> På den anden side kræver det en vis kondition at gå til dans. Nogle mener,
> salsa ligner aerobic på det punkt.

Så kan man evt. danse lidt kortere tid de første mange
gange, ikk'?

Kan man ikke selv vælge hvor længe/meget man orker?

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-07-03 19:00

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, jeg har ikke danset Salsa.

Og vi kender ikke størrelsen af Per udover han påstår, han er stor.

> Ja, se - så gjorde lidt mave jo intet, vel

Nej.

> Så kan man evt. danse lidt kortere tid de første mange
> gange, ikk'?

Jo, men det er ikke sikkert, man har lyst til det. Jeg har selv prøvet at
måtte stå over nogle gange, mens undervisningen fortsatte og resten af
holdet dansede ufortrødent videre. Det er hårdt for den mandlige stolthed.

Det er jo også de færreste, der tager skade af at blive forpustet og svede
lidt. Det siges at være ganske sundt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 12-07-03 21:25

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Og vi kender ikke størrelsen af Per udover han påstår, han er stor.

Per! Du må i dk.binaer

> Nej.

*S*

> [...]
> måtte stå over nogle gange, mens undervisningen fortsatte og resten af
> holdet dansede ufortrødent videre. Det er hårdt for den mandlige stolthed.

Nå, ja - der havde jeg ikke lige tænkt på forskellen, jeg
kunne jo bare "tisse" eller "pudre næsen"

> Det er jo også de færreste, der tager skade af at blive forpustet og svede
> lidt. Det siges at være ganske sundt.

Ja, og det synes jeg også er fint nok, når man jo har det
sjovt og hygger sig med dansen.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 13-07-03 18:33

In article <3f106e8b$0$76077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Per! Du må i dk.binaer

Are you nuts!

Kun hvis Gud sender mig et tegn at det er Hans vilje :)

(Et GODT tegn, ikke noget med brændende buske eller det der er værre)

Fra : nusle

Dato : 13-07-03 18:59

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Are you nuts!

Well, it could be fruitful, as it always is when a nutcase and
a fruitcake works together

> Kun hvis Gud sender mig et tegn at det er Hans vilje :)

Altså - jeg skrev det direkte, er det ikke nok!

> (Et GODT tegn, ikke noget med brændende buske eller det der er værre)

Lad alt tale til dig da - vejret er godt, solen skinner, vandet
i hanen er drikkeligt og du har grå stænk på vej. Er du ikke
en anelse krævende *GGG*

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 14-07-03 04:11

PerX ... wrote:
> In article <3f106e8b$0$76077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> nusle@mail.dk says...

> Are you nuts!
>
> Kun hvis Gud sender mig et tegn at det er Hans vilje :)

Det er min vilje

Fra : PerX ...

Dato : 13-07-03 18:24

In article <3f102e14$0$76082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Hmmm.... ville ellers mene, at du så netop ville være god til
> at føre kvinderne

Heh - muligvis. Og hvis de er for korte så kan jeg bare løfte dem op fra
gulvet *G*

Fra : nusle

Dato : 13-07-03 19:00

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Heh - muligvis. Og hvis de er for korte så kan jeg bare løfte dem op fra
> gulvet *G*

Netop! Enhver kvindes drøm - en fyr der kan få hende til
at miste jordforbindelsen

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 14-07-03 11:04

In article <3f11a4f7$0$5171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Netop! Enhver kvindes drøm - en fyr der kan få hende til
> at miste jordforbindelsen

Heh

Fra : Henning

Dato : 10-07-03 04:34

Andropov wrote:

> Men jeg har jo ikke prøvet at give en
> kvinde orgasme så det hjælper jo heller ikke med hensyn til det.

Du kan sgu ikke give en kvinde orgasme, det sørger hun selv for *G*
Kvinder kan få orgasme alene eller sammen med en partner, men i begge
tilfælde må hun selv yde et væsentlig stykke arbejde, akkurat som mænd
må knokle for at få deres udløsning *G*

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 16-07-03 12:54

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg har prøvet www.dating.dk det fungerer ikke bedre for mig.

Så er der andre steder igen.

Men hvordan mon du mener, at det ikke fungerer for dig?

Jeg tror ikke, at dating over nettet fungerer, hvis man ikke
selv er "aktiv".

> Jeg synes ikke der er meget forskel på de forskellige dating steder på
> nettet.

Jeg viste begge sites (dating.dk og scor.dk) til min søster igår
aftes - hun havde samme reaktion som jeg. At scor virker
"vammel", mens dating fremstår mere sober og seriøs.

Så for nogle er der meget forskel.

> Jeg har jo prøvet med prostituerede. Det vil jeg dog ikke prale med
> over for en kommende kæreste :) Men jeg har jo ikke prøvet at give en
> kvinde orgasme så det hjælper jo heller ikke med hensyn til det.

Mht. orgasme, så handler det ikke kun om mandens indsats
eller mangel på samme - jeg var så forkrøblet følelsesmæs-
sigt som ung, at jeg ikke kunne slappe nok af til at opnå
orgasme, og det havde end ikke en super-elsker kunnet
ændre ved.

> Jeg tror for mig at det er bedre i den virkelige verden at møde en til
> sport eller lignende. På diskoteker synes jeg det er lidt svært.

Hvis det er sådan du mener det er for dig, så er det også sådan
du skal gøre det.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-07-03 20:23

In article <3f153cd9$0$5155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
> sigt som ung, at jeg ikke kunne slappe nok af til at opnå
> orgasme, og det havde end ikke en super-elsker kunnet

Ville en "super-elsker" netop ikke kunne få dig til at slappe af?

Fra : nusle

Dato : 17-07-03 21:27

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ville en "super-elsker" netop ikke kunne få dig til at slappe af?

Nej.

Det lyder så kategorisk, og det er det også.

Det handlede for mig om endnu ikke helede sår i sjælen
fra op gennem min barndom/ungdom - og noget sådant
kan selv en super-elsker ikke fjerne med et kærligt kys
eller en blid hånd.

Ting ta'r tid.

Orgasme handler (for mig) om at kunne udvise tillid til et
andet menneske, tillid i den forstand at jeg føler, jeg mister
"fodfæste" når jeg hengiver mig i orgasme, og det efterlader
mig åben og sårbar - tidligere i mit liv turde jeg ikke vise
tillid overhovedet, og derfor heller ikke seksuelt.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 18-07-03 11:43

In article <3f17069a$0$5178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
> mig åben og sårbar - tidligere i mit liv turde jeg ikke vise
> tillid overhovedet, og derfor heller ikke seksuelt.

Ja, jeg har ikke selv kunnet så jeg skal ikke kunne sige hvad der kræves.
Udover, vel, ting tager tid.

Fra : nusle

Dato : 18-07-03 13:26

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, jeg har ikke selv kunnet så jeg skal ikke kunne sige hvad der kræves.
> Udover, vel, ting tager tid.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 08-07-03 22:38

PerX ... wrote:
> [...]
> brahbech@post8.tele.dk says...
>
> Fordi det genetisk mål er at få børn, og når de er fået er der ikke

Jo, jo *G* Så længe der er afkom der stadig skal bringes i
vej, har kvinden qva sin reptilhjerne brug for en beskytter
og forsørger

Og mændenes reptilhjerner skulle hvis den ellers fungerer
normalt, være villige til at påtage sig rollen *G*

Indtil for ca. 60 år siden, kunne den biologiske fader ikke
udpeges af videnskabelig vej, hvorfor "fædre" på tro
og love fra kvinden, påtog sig sin rolle

10% af os har ikke den biologiske far, vores mødre
påstår er vores fædre, så vi mænd fortsætter med at
køre på "tro og love erklæringer" fra kvinderne *G*
MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 09-07-03 12:36

In article <3f0b39b7$0$97229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> Jo, jo *G* Så længe der er afkom der stadig skal bringes i
> vej, har kvinden qva sin reptilhjerne brug for en beskytter
> og forsørger

Hm.. hvad er quotaen? :)

> Og mændenes reptilhjerner skulle hvis den ellers fungerer
> normalt, være villige til at påtage sig rollen *G*

Det kommer an på om de stadig er dyr eller om det er steget til at være
et menneske

Fra : Henning

Dato : 10-07-03 04:36

PerX ... wrote:
> [...]
> h2m@madsen.mail.dk says...

> Hm.. hvad er quotaen? :)

> Det kommer an på om de stadig er dyr eller om det er steget til at

Fornægter du din natur

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 10-07-03 13:34

In article <3f0cdf23$0$97253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> Fornægter du din natur

Burde jeg ikke vide det hvis det var min natur?

Fra : Henning

Dato : 10-07-03 21:02

> In article <3f0cdf23$0$97253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> h2m@madsen.mail.dk says...

> Burde jeg ikke vide det hvis det var min natur?

Næh, for omtalte del af hjernen træder i funktion før
din bevidsthed opfatter det
Den del af hjernen hører sammen med den forlængede
rygmarv, så udtrykket, at handle på rygmarven er ikke
helt ved siden af

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 11-07-03 13:34

In article <3f0dc61a$0$97191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Næh, for omtalte del af hjernen træder i funktion før
> din bevidsthed opfatter det

Og da den aldrig har gjort det, går jeg ud fra du (igen) gerne vil have
hele verdenen er som dig :)

Fra : Henning

Dato : 12-07-03 07:37

PerX ... wrote:
> In article <3f0dc61a$0$97191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> h2m@madsen.mail.dk says...

> Og da den aldrig har gjort det, går jeg ud fra du (igen) gerne vil
> have hele verdenen er som dig :)

*Gak til myren og bliv vis*
Men du kunne jo læse nogle bøger om anatomi, fysologi og
psykologi, så kunne det være du opdagede at der er noget om
det jeg siger *GGG*

Ikke alt der lyder forskruet, er forskruet

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 12-07-03 15:33

In article <3f0fac84$0$97172$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> *Gak til myren og bliv vis*

Hallå! Der er sgu myrer nok her ude, jeg bliver ved med at sige de skal
skruppe af, men de hører ikke efter! Nu jeg købt noget specielt
"saftevand" til dem - så kan de lære det!

> Men du kunne jo læse nogle bøger om anatomi, fysologi og
> psykologi, så kunne det være du opdagede at der er noget om
> det jeg siger *GGG*

Ingen regler uden undtagelser.

> Ikke alt der lyder forskruet, er forskruet

Sikkert ikke, men det er ligesom hvis der kom en fyr og insisterede at
jeg var skabt til at blive fx. lama sælger i Tibet, at det var min skæbe,
at det skulle jeg, det måtte jeg, det var jeg født til - så ville jeg
også mene han skulle smutte ;)

Fra : vvv

Dato : 07-07-03 22:11

> [...]

> det liv, du "kunne have haft". Det er jo ikke dit barn, som sådan, der
> sætter smertefulde minder igang og derved bremser dig.

Du har ret igen, min pointe var bare at selvom man holder meget af barnet,
kan det godt sætte nogen mindre positive tanker i gang hos en (uden at ville
det selvfølelig).

vvv

Fra : PerX ...

Dato : 07-07-03 00:20

In article <3f0885df$0$13192$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
girlie@hotmail.com says...
> Der er heldigvis sunde mennesker, der kan adskille barnet, fra det forhold,
> hvori barnet blev født,

Drop lige arrogancen på gulvet. Det er muligt du har andre oplevelser
"indefra" men det "udefra" er det altså en ganske naturlig tanke Børge
kommer med. Men det er da kun godt hvis det ikke virker sådan.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-07-03 07:23

Girlie wrote:

> [...]
> sætte nogle minder/følelser igang. For et postkort er en død og
> stagneret ting. Et barn er et dynamisk menneske, der udvikler sig og

HØRT.....
jeg kan kun sige det samme..... barnet har jo intet med det forliste forhold
at gøre..... jo, barnet er en del af den tidligere partner, men i samme
øjeblik man kan distancere sig fra de sårede følelser så er der jo intet
tilbage til at minde om det.....
barnet har oftest intet med bruddet at gøre (medmindre manden er en total
vatarm der ikke kan klare babygråd).... så der er intet grundlag for at man
skulle sammenholde barnet med forliste forhold....

mit brud med min ex var sku da langt fra kønt, men jeg har ALDRIG set på min
søn og tænkt på mit forliste forhold..... jeg har set på ham og tænkt på
hans far, men på hans far som den person han er, der trods alt stadig er en
person jeg grundliggende kan lide og harmonerer fint med.......

> For min datter er ikke et symbol på et minde, hun er her ligenu på
> sine egne præmisser, som et helstøbt menneske, der intet som helst
> har med mit ægteskab at gøre.

netop.... børn er ikke et resultat eller produkt der vil skabe negative
følelser omkring ægteskabet, fordi de ofte intet reelt har med ægteskabets
forlis at gøre.....

> [...]
> tiden, at ungerne er kilden til glæden over det nye liv, og "noget
> fantastisk kom der ud af forholdet" osv...!

netop.....

hvis vi skal snakke om ting der kan skabe ubehagelige følelser omkring
bruddet, så kan vi feks tale om ex'en.. hans nye kone.... det barn der er
undfanget mellem exen og dennye kone mens han stadiv var i forholdet....
lykkelige fotos fra den tid hvor man husker det var for nedadgående.... den
pude han sov med men som man brugte til at kyle efter ham da han gjorde det
forbi..... og så videre og så videre.....

barnet bliver født til denne verden med en ubrydelige kærlighed fra
moderen.... langt de fleste mødre vil aldrig bebrejde barnet at manden
skred..... han vil altid selv fremstå som idioten der ikke kunne klare
presset...... dermed er alt skyld løftet fra barnet.....

Fra : nusle

Dato : 06-07-03 22:00

> [...]

Hej,

> Jeg tænkte på børnene.

> Alligevel kan de formodentlig ikke undgå at minde den forælder, de bor

Lige en indskydelse:
Nogle får deres børn med den samme mand, så er det ikke
"de" forliste forhold, men "det" forliste forhold.

> Kan du selv forholde dig nu til den næste mand, du måske finder på et
> tidspunkt?

Nej, men det var heller ikke det jeg skrev.

Skåret lidt ud i pap, så skrev jeg, at fremfor at du lader
dig selv helt opsluge i tanker om din egen evt. usikker-
hed, kan du vælge at forestille dig forskellige scenarier
og forskellige reaktioner og følelser hos den anden part.
Det er blot fantasi, men det er dine tanker om scenarierne
hvor du er fokuseret på dig selv også - når du reelt står
i situationen reagerer du måske helt anderledes - det kan
du ikke vide med sikkerhed.

Skåret endnu mere ud i pap, så kunne det måske være
spændende at tænke: "måske bliver hun våd, hvis jeg
rør hende sådan" fremfor at tænke: "måske bliver jeg
usikker, hvis hun gør sådan" - osv.

> Og så forventer du, jeg skal være anderledes på det punkt?

Nej, det har jeg heller ikke skrevet.

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-07-03 09:13

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> Nogle får deres børn med den samme mand, så er det ikke
> "de" forliste forhold, men "det" forliste forhold.

Når jeg forholder mig generelt til problemstillingen, er der flere kvinder
med hver sit (eller sine) forhold. Grammatisk valgte jeg at simplificere mit
ordvalg noget, da det hurtigt bliver for besværligt altid at benytte både
entals- og flertalsformen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 07-07-03 00:09

In article <3f082d82$0$5142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>

> Minder er minder, de kan glemmes, huskes på - alt efter
> hvad man vælger.

Sikkert.

> [...]
> gave - besværlig og dyr og tidskrævende til tider - men altid
> en gave og også det mest givende og lykkeskabende der er.

Gaver kan byttes.

Fra : nusle

Dato : 07-07-03 00:12

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Gaver kan byttes.

Ikke når der er gået mere end 14 dage.

mange hilsner
nusle

Fra : N/A

Dato : 06-07-03 18:46

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-07-03 18:46

Et seriøst svar, som endte i mudderet på grund af en overset FUT.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Nette

Dato : 06-07-03 22:01

"Boerge Rahbech Jensen" skrev i en meddelelse
> Et seriøst svar, som endte i mudderet på grund af en overset FUT.
>
> Med venlig hilsen

Ups, sådan kan det gå...

Nette