Vedr. årsregnskab
Fra : Sillent

Dato : 01-04-01 09:36

Hej alle

Jeg har en lille kloakmester virksomhed ved siden af mit alm. arbejde som
underviser på en teknisk skole.

Jeg blev momsreg. i august sidste år og har ikke udført noget arbejde før i
år (2001). Spørgsmål

1. Hvordan er det med årsregnskabet, er perioden fra 1/1 til 31/12?
2. når jeg nu ikke har lavet noget sidste år, hvad skal jeg så indlevere af
regnskab?
3. Kan man opsøge en revisor og stille spørgsmål og f.eks. få at vide
hvordan årsregnskabet skal se ud.
Jeg håber at hører fra nogle der har forstand på dette
Forresten er det en enkeltmandsvirksomhed

Kenneth Jensen

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 01-04-01 11:54

Årsregnskabet går altid til 31.12., medmindre du er A/S eller ApS eller har
fået lov til andet regnskabsår.
Du bør indsende et årsregnskab, der viser 0 kr. i omsætning og 0 kr. i
udgifter og 0 kr. i resultat. Dette beløb skal føres på selvangivelse punkt
111 (udvidet selvangivelse).

mvh
Jørgen Rømming
--
Omega Support
Tlf. 7022 1695

http://www.roemming.dk

Vi klarer Deres bogføring, Deres årsregnskab og Deres EDB problemer

Fra : Sillent

Dato : 01-04-01 20:20

Jeg takker for svaret, men hvornår skal det senest indsendes

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 01-04-01 21:12

"Sillent" skrev:
> Jeg takker for svaret, men hvornår skal det senest indsendes

Årsregnskabet for indkomståret 2000 skal sammen med udvidet selvangivelse og
kapitalforklaring indsendes til skattemyndighederne så de har det i hænde
senest mandag 2. juli 2001.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Da jeg ved udarbejdelsen af dette svar kun har haft adgang til begrænsede
oplysninger og ikke har kendskab til de sammenhænge besvarelsen indgår i,