Skiffertag fyldt med mos
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 21:48

Jeg har et skiffertag som på nordsiden er fyldt med mos. Mossen er også
kommet ind under nogle af pladerne og har løftet dem en smule.

Er det muligt at fjerne mossen fra taget også forsigtigt at fjerne det under
pladerne, eller vil jeg skade mere end jeg vil gavne?

Har set på produktet: biberkraft (se www.biberkraft.dk) nogen som har nogle
kommentare til dette / evt erfaringer?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-07-03 21:36

> Jeg har et skiffertag som på nordsiden er fyldt med mos. Mossen er
også
> kommet ind under nogle af pladerne og har løftet dem en smule.

Eternitskiffer eller naturskiffer ?

Har samme problem på et med eternitskiffer - har besluttet at få
foretaget en proffesionel afrensning og maling...

Er det naturskiffer er der ikke nogle miljøproblemer i at afrense det
selv

/A

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-03 09:13

> også
>
> Eternitskiffer eller naturskiffer ?
Jeg ved det faktisk ikke!!

> Har samme problem på et med eternitskiffer - har besluttet at få
> foretaget en proffesionel afrensning og maling...
Var også min mening, men ham der var ude at se på det mente at det var for
risicikabelt, da jeg kunne risikere at alle pladerne gik i stykker... derfor
denne lidt blidere måde at rense dem på.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-07-03 12:50

> [...]
> var for risicikabelt, da jeg kunne risikere at alle pladerne gik i
> stykker... derfor denne lidt blidere måde at rense dem på.

Så er det sikkert eternitskiffer - hvornår er det fra ? Men hvis det
ikke kan holde til en "pro" rensning ville jeg også være betænkelig ved
at gå på det og afrense det manuelt .... Inden du selv går igang med
kost og spand så undersøg lige miljøreglerne for asbest ....

Måske det bedste er at lade det være i fred hvis det stadig er tæt, og
så begynde at spare sammen til et nyt tag ....

/A

Fra : Henrik Schytte

Dato : 07-07-03 12:47

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
under
> pladerne, eller vil jeg skade mere end jeg vil gavne?

Vi har (vistnok) skiffer tag - det er sådan noget bølge noget, (ca 1x1m
plader).

Jeg har sprøjetet hele taget med noget mosdræber, og derefter været oppe at
feje al mosset væk.
Det var ret nemt, men tog nogle timer at få fejet.

- Når jeg nu alligvel var deroppe, så fik jeg renset tagrender samtidigt.