skole
Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 04-07-03 19:02

Hej NG.

Min søster overvejer at flytte til Tingbjerg, nær Brønshøj Kbh. da hun har
fået muligheden for et rækkehus der. Nu melder sig så spørgsmålet mht.
skole, min nevø skal i skole næste år. Kender nogen til de omkringliggende
skoler, her tænker jeg bl.a på Tingbjerg, Voldparken, og Mørkhøj skole.
Hører meget gerne fra jer hvis I har nogle erfaringer med disse (ved ikke om
der er flere!!) gode som dårlige erfaringer modtages med tak,

Hilsen Pernille

Fra : Scl

Dato : 05-07-03 23:02

Hej Pernille

Mørkhøj skole (som jeg kender) ligger i Gladsaxe Kommune, så den tror jeg
ikke din søster kan vælge. Tingbjerg og Voldparken er under Kbh.Kommune.

Hilsen Solveig

Fra : Ann Petersen

Dato : 06-07-03 12:02

> [...]
om
>der er flere!!) gode som dårlige erfaringer modtages med tak,

Hej Pernille!

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, om det har stor betydning for din søster og
din nevø, men begge skoler bærer meget præg af børn med anden etnisk
baggrund end dansk.

På Voldparken er ca. 68% af børnene fremmedsprogede. Jeg er ikke helt klar
over, hvorledes fordelingen er på Tingbjerg, men den er højst sandsynligt
det samme (måske er der oven i købet flere fremmedsprogede?). Mine 2
"pap-børn" gik på Tingbjerg Skole, og i deres klasser var hovedparten af
børnene fremmedsprogede. For den yngstes vedkommende var de kun 3 danske
børn i klassen hvilket gav en hel del uro, og han var meget ked af at gå i
skole.

Tingbjerg Skole har ikke nogen hjemmeside, men Voldparken har en på
http://www.voldparkens-skole.dk.

Jeg bor på grænsen til Gladsaxe og Herlev (bagved Tingbjerg ), og mine
børn hører til Voldparken Skole, men jeg overvejer at få dem på en anden
skole, når den tid kommer. Min ældste datter skal starte næste år, og hun er
blevet lidt vild med ideen om at ville starte på Utterslev Skole, fordi
hendes far arbejder lige over for. Om der er mulighed for det, er jeg ikke
helt klar over endnu, men det skal da forsøges !

Utterslev Skole er en nybygget skole i Københavns Kommune, og den ligger på
Skoleholdervej i NV-kvarteret. Den har også sin egen hjemmeside på
http://www.utterslevskole.kk.dk.

--
Mange hilsner fra Ann
Kig forbi på: http://www.familien-petersen.dk