Hjælp til auto galleri
Fra : Karsten Krambs

Dato : 04-07-03 17:26

http://krambs.adsl.dk/help/

zip file indeholder hele source og pic.
Klik på deefault.

Ideen er at man i hvert galleri dir altid har 2 filer :
deefault.asp
page.asp

I roden sammen med disser filer ligger Thumbs ligeledes.
I et underdir, der altid hedder "PIC" ligger det originale pic der
skal fremvises.

Ved klik på DEEFAULT.ASP populeres indhold af dir og galleri thumb
vises.

Ved klik på et billed skal PAGE.ASP loades med det tilhørende billed
fra under dir.

I PAGE.ASP angives under billed, en til billed tilhørende tekst.

Teksten populeres fra billedet filnavn.

ex:
TN_01Her_er_skam_meget_rart.JPG
Første 5 karakter væk
Sidste 3 karakter væk
underscore skiftes ud med space.

Jeg er kommet langt med det. MEN
Jeg kan ikke få den til at loade det rigtige billed fra under dir.
Jeg kan ikke få den til at populere billed tekst fra fil navn.
Den loader PAGE.ASP i samme vindue.

Kan nogen komme med gode råd
PS jeg er IKKE asp udvikler.

Karsten

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 06-07-03 11:22

Karsten Krambs wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> underscore skiftes ud med space.
>
> Jeg er kommet langt med det. MEN
> Jeg kan ikke få den til at populere billed tekst fra fil navn.

Hej Karsten .. Jeg kan godt hjælpe dig med navnet...

du henter navnet ud fra QueryString'en "picnr"... lad os prøve det
her...

-------------------------------------
<%

' henter navnet ud fra QueryString

picnr = Request.QueryString("picnr")

' finder længden af hele strengen, og trækker 9 fra
' (5 i starten og 4 til sidst )

Nr = Len(picnr) - 9

' tar strengen, starter fra karakter nummer 6, og
' tar den værdi der blir defineret i variablen "nr"

Trimmed = Mid(picnr,6,Nr)

' den sidste replacer underscore med mellemrum

final = Replace(Trimmed,"_", VbCr)

%>

' her udskriver vi så resultatet..

<%= final %>

-------------------------------------

Prøv det engang Karsten ... det skulle gerne fungere

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karsten Krambs

Dato : 10-07-03 19:35

On Sun, 6 Jul 2003 10:21:33 +0000 (UTC), Mads Graugaard Hansen
<admin@kingmedia.dk> wrote:

>Hej Karsten .. Jeg kan godt hjælpe dig med navnet...
Tak for hjælpen - det var nemt.
Jeg kender bare slet ikke noget til asp - så det var en god hjælp.
Det virker bare perfekt.

Karsten

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 06-07-03 11:44

> [...]

> Sidste 3 karakter væk
> underscore skiftes ud med space.

> Jeg kan ikke få den til at populere billed tekst fra fil navn.

Jeg har lavet en lille "forklaring"...

prøv at kigge her..

http://www.sdam.dk/test.asp?picnr=TN_01Her_er_skam_meget_rart.JPG