hvordan skal det gøres med CSS?
Fra : Trigger_one

Dato : 04-07-03 14:08

Hej
Er ved at lave siten om, så den ikke indeholder frames. Og jeg er helt
på bar bund. Designet ønskes ikke lavet om! www.veteraner.dk eller
ihvertfald ikke meget.
Jeg har tænkt mig at bruge SSI til menuen.
MEN hvordan får jeg menulinks til at åbne i 'samme' vindue når jeg nu
ikke bruger frames?
Kan jeg bruge en iframe? Så hvert menupunkt åbnes i iframen? Men
hvordan?
Kan iframen navngives så min menu ved hvor den skal åbne siderne?
har været igennem html.dk, w3schools.com, html-faq.dk og alle andre
meget gode sider. Men ikke fundet det jeg søgte.
/fru_trigger_one

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-03 14:35

"Trigger_one" <fru_trigger_one@hotmail.com> skrev
> Er ved at lave siten om, så den ikke indeholder frames.

En god ide

>Og jeg er helt på bar bund.

Det har vi alle været på et tidspunkt.

> [...]
> Jeg har tænkt mig at bruge SSI til menuen.
> MEN hvordan får jeg menulinks til at åbne i 'samme' vindue når jeg nu

Hvis du bruger ssi, vil det betyde, at der lægges en 'kopi' af menuen på
alle sider. Der er ikke nogen frames at spekulere på, så linkene kan være
helt rene

> Kan jeg bruge en iframe? Så hvert menupunkt åbnes i iframen? Men
> hvordan?

Efter min mening en halvskidt ide.

Prøv at kigge på:

www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp
www.hjemmesideskolen.dk/html/div.asp
www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Det burde give dig indsigt i, hvordan du får lavet om på sidernes opbygning,
uden at behøve ændre på designet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Trigger_one

Dato : 04-07-03 18:18

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in message news:<be3vqe$j7l$1@sunsite.dk>...
> Efter min mening en halvskidt ide.

Jamen hvordan får jeg så alle siderne vist ved at klikke på menuen?
Jeg havde forestillet mig at beholde 'min' menu, men det går vist
ikke. Hvorfor virker den ikke her?
Smart med CSS, men HELP! Hvad gør jeg forkert? SE!

www.test.mainemarks.dk og menuen
http://www.test.mainemarks.dk/ssimenu.html
/fru_trigger_one

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-03 18:56

Trigger_one skrev:

>Smart med CSS, men HELP! Hvad gør jeg forkert? SE!

Måske kan du aflure fidusen på min hjemmeside
http://www.kajsvenningsen.dk/

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-07-03 19:18

Hejsa.

> Hvorfor virker den ikke her?
> Smart med CSS, men HELP! Hvad gør jeg forkert? SE!
>
> www.test.mainemarks.dk og menuen
> http://www.test.mainemarks.dk/ssimenu.html

Er du sikker på at serveren er sat op til at købe med SSI ?
Det er ikke nok at omdøbe filerne til .shtml

Det kunne godt tyde på at include-komandoen ikke bliver exekveret af
serveren.

--
Benny Nissen

Fra : Trigger_one

Dato : 05-07-03 01:27

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message news:<3f05c4c8$0$76085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Det er ikke nok at omdøbe filerne til .shtml
>
> Det kunne godt tyde på at include-komandoen ikke bliver exekveret af
Har undersøgt om mit webhotel(web10) kan køre SSI og det kan de. Har
også installeret SSI på egen pc(win2K) så jeg kan teste det herfra.
Men hverken her eller derude kan jeg få menuen frem. Jeg får godt nok
en fejl nu, hvor jeg har ændre filnavn til .inc med min egen SSI (404
objekt not found)
Så hvis der er andre bud på hvad som kan være galt så kom endelig med
det!!
/fru_trigger_one

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-03 16:06

> [...]
> Men hverken her eller derude kan jeg få menuen frem. Jeg får godt nok
> en fejl nu, hvor jeg har ændre filnavn til .inc med min egen SSI (404

På siden på adressen http://www.test.mainemarks.dk har du på menuens plads
skrevet:

<h2>menuen</h2>

Det får du ikke meget menu af. Hvis du retter det til:

<!-- #include virtual="ssimenu.inc"-->

.... er jeg ret sikker på, at du får din menu med på siden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-07-03 23:38

> Men hverken her eller derude kan jeg få menuen frem. Jeg får godt nok
> en fejl nu, hvor jeg har ændre filnavn til .inc med min egen SSI (404
> objekt not found)

- Gå ind under Internet options/Internetindstillinger i menuen
Tools/Funktioner
- Vælg fanebladet Advanced/Avanceret
- Sørg for at der IKKE er krydset af i feltet Show friendly HTTP Errors/Vis
brugervenlige HTTP fejlmeddelelser

Så skulle du gerne få en lidt mere sigende fejlbeskrivelse.

--
Ryan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-03 19:24

"Trigger_one" <fru_trigger_one@hotmail.com> skrev > Jamen hvordan får jeg så
alle siderne vist ved at klikke på menuen?
> Jeg havde forestillet mig at beholde 'min' menu, men det går vist
> ikke. Hvorfor virker den ikke her?
> Smart med CSS, men HELP! Hvad gør jeg forkert? SE!

Du kalder din inkluderede menu for ssimenu.html, prøv at omdøbe den til
ssimenu.inc og lav kaldet til den på siderne om til

Fra : Trigger_one

Dato : 04-07-03 18:35

Jeg havde læst at det ville være smart med % men jeg havde vist forregnet mig.
Men spørgsmålet til min menu er stadig aktuel!
/fru_trigger_one