Panasonic og Sonofon
Fra : Preben Müller

Dato : 04-07-03 08:56

Har en Panasonic GD50 hvor jeg ønskede at skifte operatør.
Telefonen er låst op men kan ikke anvende "de nye" SIM kort.
Jeg er i princippet låst til Sonofon idet mit gamle kort jo stadig kan
anvendes.

Det utrolige er, at man som kunde ikke oplyses om dette forhold, som må være
kendt af operatøren

Dårlig information synes jeg.

Noget andet er at fabrikken burde ændre på SIM kortets udformning, så man
med et halvt øje ka se om det passer eller ej

PM

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-07-03 10:08

Preben Müller skrev:

>Har en Panasonic GD50 hvor jeg ønskede at skifte operatør.
>Telefonen er låst op men kan ikke anvende "de nye" SIM kort.

Hvorfor ikke?

>Jeg er i princippet låst til Sonofon idet mit gamle kort jo stadig kan
>anvendes.

Har du fået telefonen låst op? Hvis ja, hvad er så problemet?

>Det utrolige er, at man som kunde ikke oplyses om dette forhold, som må være
>kendt af operatøren

At telefonen er låst når du køber den , ja.

>Dårlig information synes jeg.
>
>Noget andet er at fabrikken burde ændre på SIM kortets udformning, så man
>med et halvt øje ka se om det passer eller ej

Der må jeg melde pas. Passer dit SIM-kort ikke fysisik i telefonen? Er
der tale om at telefonen bruger de gamle, store SIM-kort. Hvis ja, så
kan du købe en adapter så du kan få dit lille kort til at passe ind i
et stort slot.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Preben Müller

Dato : 04-07-03 13:33

Lasse Hedegaard
Panasonic oplyste, at man skifter SIM kort eller udvikler om man vil, på
samme måde som det, at der kommer nye PC, ere
Noget med volt og en udvikling i nedadgående retning, fra 5 til nu 1,5 volt
Kortenes størrelse er ens, og telefonen ER låst op på den anskrevne og
regelmenterede vis. men nægter fortsat andre operatører end Sonofon

Har været i en mobilforretning hvor man stillede sig uforstående, som du
gør, over for problemet og låste telefonen op....igen
Efterfølgende sagde den nej til ALLE andre SIMkort end Sonofons, som i dette
tilfælde var 1 md gammel.
Historien fra Panasonic holder således ikke, og Sonofons
reklamer ej heller, ka IKKE skifte operatør.

Om man så fremover skal undlade Panasonic eller Sonofon må være op til den
enkelte, men jeg er færdig med dem begge.

PM

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-07-03 17:35

Preben Müller skrev:

>Panasonic oplyste, at man skifter SIM kort eller udvikler om man vil, på
>samme måde som det, at der kommer nye PC, ere
>Noget med volt og en udvikling i nedadgående retning, fra 5 til nu 1,5 volt

Korrekt, man er gået fra 5v til 3v-kort.

>Kortenes størrelse er ens, og telefonen ER låst op på den anskrevne og
>regelmenterede vis. men nægter fortsat andre operatører end Sonofon

Det har intet med Sonofon at gøre - den kan muligvis kun bruge enten
5v eller 3v-kort. Man bruger slet ikke 5v-kort i dag, nyere telefoner
understøtter oftest slet ikke 5v-kort, men kun de nyere 3v-kort.

>Historien fra Panasonic holder således ikke, og Sonofons
>reklamer ej heller, ka IKKE skifte operatør.

Det har intet med operatøren at gøre, det har noget med om du bruger
3v eller 5v-kort.

>Om man så fremover skal undlade Panasonic eller Sonofon må være op til den
>enkelte, men jeg er færdig med dem begge.

Mystisk grundlag for dette.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Preben Müller

Dato : 05-07-03 13:38

Til Lasse
Efterfølgende har jeg fået et spritnyt SIM kort, fra Sonofon, et virker, må
have de lavere volt du omtaler

Panasonic ved åbenbart ikke hvad de har med at gøre

Summa summarum
Jeg ka ikke skifte operatør, som lovet, og fabrikanten aner ikke hvad det
drejer sig om på egne produkter.

To gode argumenter til fravalg

HAr foræret telefonen til en bekendt, vil IKKE anvende Sonofon fremover, som
tidligere omtalt.

PM

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-07-03 01:58

Preben Müller skrev:

>Efterfølgende har jeg fået et spritnyt SIM kort, fra Sonofon, et virker, må
>have de lavere volt du omtaler

Ja, alle SIM-kort du får i dag er 3v-kort.

>Panasonic ved åbenbart ikke hvad de har med at gøre

Muligvis - det er også set i andre firmaer

>Summa summarum
>Jeg ka ikke skifte operatør, som lovet, og fabrikanten aner ikke hvad det
>drejer sig om på egne produkter.

Hvilken fejlbesked får du, hvis du prøver andre kort (end Sonofons)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Preben Müller

Dato : 07-07-03 08:27

> Hvilken fejlbesked får du, hvis du prøver andre kort (end Sonofons)?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Besked i display
Indsæt SIM kort